CERMI_FOX: Sorry, ale tohle je jakasi pseudostatisticka masirka, ktera vubec neresi priciny pozaru.
Ten obavany pozar BEV, je vlastne jen pozar Li - ion NMC. Pozar od 12 V site se nijak nelisi od ICE.
Nemylimi-li se, pricinou je vetsinou vyrobni vada clanku, ktera by mela mit vyssi pravdepodbnost se projevit naopak tehdy, kdyz je auto nove. Druhou hlavni pricinou je mechanicke poskozeni, k tomu by v garazi dojit nemelo, s ohledem na to, kde se akumulator nachazi. Takze nam jeste zbyva mechanicke poskozeni, ktere je natolik mirne, ze se neprojevi hned, ale projevi se az pri odstaveni v garazi.
Takze ja bych se tim moc nevzrusoval.
Zcela pomijim to, ze vyrobci nejsou az takovi idioti a prijali pouceni z krizoveho vyvoje a tak jsou clanky odolnejsi a BMS vice hlida priznaky problemu.
U ICE je to jasne, s přibývajícím vekem roste pravdepodobnost uniku ruznych vice ci mene horlavych provoznich kapalin, ktere se pak nekdy dostanou na horka mista (zdravim Iveco Cursor (nebo to byl Renault MIHR?) a unik nafty z cerpadla na parohy).