• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod 6, nebo dokonce bod 1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    NIKDAS: ano, souhlas se vším - já chtěl vybrat jen pár zásadních rozdílů a něco jsem uvedl trochu nepřesně, ale věř mi, že obě auta dobře znám a sám jsem mezi nima vybíral...
    chtěl jsem vlastně jen říct, že se nedá tvrdit, že je jedno auto lepší než druhé, protože každé je úplně jiné... a nemusí se to týkat ani samotných aut, ale i předepsaného servisu, hustoty servisní sítě, možností konfigurace a individualizace, nebo třeba termínu dodání od vybrání nového auta... a ve finále pak stejně, i když porovnáš Enyaq Coupé L&K a T MY, tak může rozhodovat buď třeba důležitá věc jako cena, nebo naopak drobnost typu chybějící páčky na blinkry nebo stěrače a fyzická tlačítka...

    já si prostě stojím za tím, že nejde říct, že jedno auto je lepší než druhé, nebo že JYRKA - Tesla má lepší výbavu? Ano, Tesla je vždycky v plné výbavě, tak ji taky srovnávej s plně vybaveným Enyaqem a verze Coupé bude mít taky vždycky prosklenou střechu, připlatíš si za sedačky s pamětí, tepelné čerpadlo i dobré audio, ale navíc můžeš mít head-up displej, tlačítka na volantu, páčky na blinkry a stěrače, fungující dešťový senzor a mraky další věcí, co Tesla vůbec nenabízí, takže jestli chceš, můžu souhlasit, že Tesla má to málo z výbavy lepší (audio, sedačky, SW...), ale Enyaq má určitě bohatší výbavu... a zase je to o tom, že nejde jednoduše říct, že něco je lepší :-)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    NIKDAS: k tomu: Tesla neumí automaticky navigovat k jiné nabíječce než Tesla. Delší cesty teda naplánuje tak, aby kopírovaly nabíječky Tesly a ne tak, aby byly optimální.
    Tesly Autopilot je horší, než adaptivní tempomat Octavie 3 z roku 2017.
    Tesly automatické stěrače jsou peklo a peklem zůstávají.
    Za plusy Tesly - jednopedálové řízení (i když Enyaq prý na něj jde přepnout, nicméně jsem nezkoušel - a Enyaq neumí brzdit rekuperací do úplného zastavení)
    Dále má Tesla lepší výbavu - v ceně jsou elektricky stavitelné sedačky s pamětí, dobré audio, tepelné čerpadlo, skleněná střecha...
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    NIGHTHUNTER: Trošku bych to upravil (ve prospěch i neprospěch Tesly):
    1. Frunk je u Tesly plnohodnotnej kufr, kde dáš v pohodě kabinove zavazadlo, kabely a ještě ti zbyde místo na povinnou vybavu.
    2. Složitost montování tažnýho se hodně zveličuje. Denně bych to dělat nechtěl, ale do 3 minut to mam hotovy, aniž bych se zašpinil
    3. Tesla nedovoluje 3rd party navigaci, za mě hroznej oser, ptže ta Teslacka neukazuje radary (ani stacionarni)
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    JYRKA: Hezký:

    KURE
    KURE --- ---
    KUTAS: jo hezkej kodiaq/tiguan budou v listovych cenách lizat 1.5M
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    KUTAS: asi záleží jak pro koho - pro majitele Kodiaqa bych řekl, že s Enyaqem si zvykne líp a bude to pro něj lepší auto, protože ovládání, volant, tlačítka, různý simply clever vychytávky a věci, na který je zvyklej z koncernovýho auta jsou tam, kde by je čekal... Tesla je proti tomu jinej svět a i když zkusíš vzít podobný auta (Tesla Y a Enyaq RS Coupe), tak je tam stále mraky rozdílů, který někomu můžou na jednom autě hodně vadit a naopak na druhym autě hodně chybět - závisí už jen na tobě, kterým rozdílům dáš jakou prioritu... např.:
    chceš přední kufr, třeba na nabíjecí kabely? tak jedině Tesla
    chceš elektricky výsuvný tažný zařízení? tak jedině Enyaq, u Tesly si musíš lehnout pod auto a montovat jak blázen...
    chceš head-up displej? Jenom Enyaq a navíc i s rozšířenou realitou, že na silnici promítá šipky a čáry, takže za mě fakt super...
    chceš kapličku s ukazatelem rychlosti a základních informací, ambientní osvětlení, 3-zónovou klimatizaci, adaptivní podvozek a prostě pohodlný auto, blbý madla nad dveřma (aby ses měl čeho držet), roletky na oknech, 360 stupňovou kameru (s detailama na kola, když parkuješ, aby sis neodřel disky), ostřikovanou kamerku vzadu (když se zašpiní od sněhové břečky)? tak jenom Enyaq
    ale chceš vau výkon, max. rychlost víc než 180 km/h, vynikající spotřebu, skvělou mobilní aplikaci, otvírání auta jen mobilem podle kterého ti nastaví volant, sedačky, zrcátka, klimatizaci a všechno ostatní podle profilu ukládaného v cloudu, pravidelné updaty SW a mraky různých drobností typu Dog mode, Camp mode, Light show, minimalistickou čistotu interiéru atd.? tak pak Tesla ;-)
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    Ale stejně jestli vnímám zdejší diskuzi správně, tak pokud by si člověk měl vybírat mezi Teslou a Enyaqem, tak ta lepší je volba je spíš Tesla - hlavně protože SW promakanost (chápu, že jsou to rozdílná auta..., ale stejně).

    Jinak za tyhle peníze a s nějakými 400km+ reálného dojezdu to už není EV jako 2. autem do domácnosti, ale docela v pohodě i hlavní auto... aneb ten vývoj je docela jednoznačnej a ta cena mi přijde v podstatě srovnatelná vůči podobným spalovákům.... (mám pocit, že můj novej Kodiaq asi 4 roky zpátky stál firmu 1,1M a to ty ceny aut šly zatím docela nahoru).
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    JIMIQ: Pak ze to nejde. Trochu lituju lidi co si koupili 80/80x ve vyprodeji za podobnou cenu.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    KURE: V zimě je to právěze nejlepší, protože EV AWD chceš a EV nezávislé vytápění taky chceš.

    Spotřeba třeba u mě stejna, protože jezdím pomaleji + tepelné čerpadlo. Ale vyjíždím s vyhratym autem z garáže.
    KURE
    KURE --- ---
    Já si to pak hlavně půjčím i v zimě.
    THERIDANE
    THERIDANE --- ---
    Vždyť je fůra půjčoven všude :) za 2-4 tisíce na den. Výrazně levnější než si koupit něco na blind a po dvou týdnech zjistit, že to nechceš.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    PEPAZZ: Na vikend ti ji mozna pujci.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    tesla ale nepujcije na tyden auta ne ?
    KURE
    KURE --- ---
    LAUNCHER: to je jasný, to určitě udělám
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    KURE: Jj. K tomu na Y je hrozně vidět, proč to bylo světově nejprodávanější auto v 2023. Ostatní Tesly taky fajn.

    Ale pls jak tu padlo mockrát, půjč si to na týden. Ani tak to není auto pro každého.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    DOCKINEZ: Podle me az prijde Juniper tak budou vetsi slevy. Jeste se u toho resi DPH a znacky.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    W_NOICE78: Nebo staci pockat na konec dalsiho kvartalu :)
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    W_NOICE78: Tak to už nestihnu :) Tak třeba příště.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    DOCKINEZ: jj muzes, ale uz mas na to jen 4 dny 😉
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    W_NOICE78: A můžu tam jen tak z ulice coby Čehún přijít a koupit?
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    skladovky Tesly Y jsou ted v DE se slevou 6000€ a s bonusem 20k km na SCH s platnosti do r. 2027
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam