• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    JYRKA: Ano. Ale podobný problém je v nejen v SW, ale leckajkem podoboru.

    Long story:

    Bavil jsem se s paní, která dělá sedačky do aut. Zcela upřímně mi vysvětlovala proč jsou lepší látkové (textil vystudovala v Liberci) oproti koženým. Vysvětlovala mi to na parametrech které nebudou zajímavé pro 95% populace. Jiné argumenty ji nezajímají. Ostatně i doma má látkovou sedačku, ne koženou.

    Já ji nechci hejtit a názor ji neberu. Ale těžký s podobným týmem dělat moderní auta.

    Ty automobilky jsou plný podobných lidí který staví auta "vždycky se to tak dělalo". Proto ta auta nemají frunk a existují malé kožené pakety a prodej před dealery a slevy atp.

    Jenže doba je jinde a nabídka je jinde...
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    Hele já si ten Enyaq ani nemůžu jít koupit. Mě ty dohady s divno-lidma nad výbavou a slevama nebaví. Pojmy jako malý kožený paket mě v 2024 rozesmejou.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    KUTAS: za příplatek
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    JYRKA: Pockat Enyaq nema tepelne cerpadlo?!
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    LAUNCHER: už jsem ho dal do ignore. Ten člověk jen blábolí
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    NIKDAS: k tomu: Tesla neumí automaticky navigovat k jiné nabíječce než Tesla. Delší cesty teda naplánuje tak, aby kopírovaly nabíječky Tesly a ne tak, aby byly optimální.
    Tesly Autopilot je horší, než adaptivní tempomat Octavie 3 z roku 2017.
    Tesly automatické stěrače jsou peklo a peklem zůstávají.
    Za plusy Tesly - jednopedálové řízení (i když Enyaq prý na něj jde přepnout, nicméně jsem nezkoušel - a Enyaq neumí brzdit rekuperací do úplného zastavení)
    Dále má Tesla lepší výbavu - v ceně jsou elektricky stavitelné sedačky s pamětí, dobré audio, tepelné čerpadlo, skleněná střecha...
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    LAUNCHER: Marušku Tokenizovanou zase osvítil duch svatý, to se děje furt.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    NIGHTHUNTER: Trošku bych to upravil (ve prospěch i neprospěch Tesly):
    1. Frunk je u Tesly plnohodnotnej kufr, kde dáš v pohodě kabinove zavazadlo, kabely a ještě ti zbyde místo na povinnou vybavu.
    2. Složitost montování tažnýho se hodně zveličuje. Denně bych to dělat nechtěl, ale do 3 minut to mam hotovy, aniž bych se zašpinil
    3. Tesla nedovoluje 3rd party navigaci, za mě hroznej oser, ptže ta Teslacka neukazuje radary (ani stacionarni)
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    JYRKA: Hezký:

    KURE
    KURE --- ---
    KUTAS: jo hezkej kodiaq/tiguan budou v listovych cenách lizat 1.5M
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    KUTAS: asi záleží jak pro koho - pro majitele Kodiaqa bych řekl, že s Enyaqem si zvykne líp a bude to pro něj lepší auto, protože ovládání, volant, tlačítka, různý simply clever vychytávky a věci, na který je zvyklej z koncernovýho auta jsou tam, kde by je čekal... Tesla je proti tomu jinej svět a i když zkusíš vzít podobný auta (Tesla Y a Enyaq RS Coupe), tak je tam stále mraky rozdílů, který někomu můžou na jednom autě hodně vadit a naopak na druhym autě hodně chybět - závisí už jen na tobě, kterým rozdílům dáš jakou prioritu... např.:
    chceš přední kufr, třeba na nabíjecí kabely? tak jedině Tesla
    chceš elektricky výsuvný tažný zařízení? tak jedině Enyaq, u Tesly si musíš lehnout pod auto a montovat jak blázen...
    chceš head-up displej? Jenom Enyaq a navíc i s rozšířenou realitou, že na silnici promítá šipky a čáry, takže za mě fakt super...
    chceš kapličku s ukazatelem rychlosti a základních informací, ambientní osvětlení, 3-zónovou klimatizaci, adaptivní podvozek a prostě pohodlný auto, blbý madla nad dveřma (aby ses měl čeho držet), roletky na oknech, 360 stupňovou kameru (s detailama na kola, když parkuješ, aby sis neodřel disky), ostřikovanou kamerku vzadu (když se zašpiní od sněhové břečky)? tak jenom Enyaq
    ale chceš vau výkon, max. rychlost víc než 180 km/h, vynikající spotřebu, skvělou mobilní aplikaci, otvírání auta jen mobilem podle kterého ti nastaví volant, sedačky, zrcátka, klimatizaci a všechno ostatní podle profilu ukládaného v cloudu, pravidelné updaty SW a mraky různých drobností typu Dog mode, Camp mode, Light show, minimalistickou čistotu interiéru atd.? tak pak Tesla ;-)
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    Ale stejně jestli vnímám zdejší diskuzi správně, tak pokud by si člověk měl vybírat mezi Teslou a Enyaqem, tak ta lepší je volba je spíš Tesla - hlavně protože SW promakanost (chápu, že jsou to rozdílná auta..., ale stejně).

    Jinak za tyhle peníze a s nějakými 400km+ reálného dojezdu to už není EV jako 2. autem do domácnosti, ale docela v pohodě i hlavní auto... aneb ten vývoj je docela jednoznačnej a ta cena mi přijde v podstatě srovnatelná vůči podobným spalovákům.... (mám pocit, že můj novej Kodiaq asi 4 roky zpátky stál firmu 1,1M a to ty ceny aut šly zatím docela nahoru).
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    JIMIQ: Pak ze to nejde. Trochu lituju lidi co si koupili 80/80x ve vyprodeji za podobnou cenu.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    KURE: V zimě je to právěze nejlepší, protože EV AWD chceš a EV nezávislé vytápění taky chceš.

    Spotřeba třeba u mě stejna, protože jezdím pomaleji + tepelné čerpadlo. Ale vyjíždím s vyhratym autem z garáže.
    KURE
    KURE --- ---
    Já si to pak hlavně půjčím i v zimě.
    THERIDANE
    THERIDANE --- ---
    Vždyť je fůra půjčoven všude :) za 2-4 tisíce na den. Výrazně levnější než si koupit něco na blind a po dvou týdnech zjistit, že to nechceš.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    PEPAZZ: Na vikend ti ji mozna pujci.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam