• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    MINER
    MINER --- ---
    TOMBRIDER: Je to jen diagnostika nebo nějakej hack, jakože tam přidaj např. čip, kterej to mate nebo kýho čerta?
    MINER
    MINER --- ---
    TOMBRIDER: V Německu. Cesta do Alp je o hodinu kratší. Což může být taky hodina spánku, když se nedaří vypadnout z práce brzy..
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DIM_: WeCharge bude přinejhorším stejné, protože co vím, tak Elli patří do koncernu
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    IV0: Máš pravdu, až překročení o 50kmh mimo obec je o papíry.
    Každopádně i těch 30+ a pak podmínka. Není nic příjemného.
    GOR
    GOR --- ---
    KURE: Me svyho casu dostalo, ze nektery nabijecky maj zasun az po zaplaceni (Lidl) a nektery chtej nejdriv zasun a pak az blbnout s appkou (CEZ? nebo Innogy? Nabijim v 98 % pripadu doma, tak si to blbe pamatuju).

    Ona je taky docela zabava, kdyz u Lidlovsky nabijecky (asi to maj vsechny ABB tehoz typu?) nekdo zamackne hribek a ta nabijecka to nijak neindikuje, jen pise "chyba komunikace" je taky vylozene user friendly.

    Takze ano, pokud clovek netrpi jistym nadsenim, je to obtizne prekonatelna pakarna.


    RSZ: No, ja s automatem (DSG v Prassatu) jezdil a je to pri poskakovani v kolone sice mensi pakarna nez s fofrklackem, ale furt je EV o rad lepsi - zadny pocukavani, naprosto linearni narust tahu.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LAUNCHER: (Uznávám, že se tohle řídí podle trhu USA a CN, tudíž se konkrétně na navýšení maximalky spěchat nebude, alespoň ale ta auta na ty dálniční rychlosti s budoucími většími bat dojedou dále.)
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    KURE: Souhlas. Mmch co já bych dal dal za 160. U mě real 140 (max pro AP) nebo 150 (max pro tempomat).

    Druhá věc je, že už v těhle rychlostech moje TMYP dost papá, takze opatrně. Na ty moje ježdění kolem komína to neva a jsem spoko, ale až v tom bude třeba 150 kWh baterie a ty maximalky (tvrdé / nebo protože spotřeba) se posunou, bude to zase zajímavější pro širší okruh řidičů.
    KURE
    KURE --- ---
    RSZ: s autem bez šaltpaky jsem jezdil, ale moje vlastní auto je manual, takže jsem někde na pomezí. Ale pocitově mi přijde že ten EV tim rozjížděnim míň trpí, takže i já míň trpím :D jestli to dává smysl.

    jasně že to nabíjení si sedne, přes všechny zbytečný komplikce který to podle mě začátečníkům hází pod nohy mi to nepřišlo jako nějak zásadně limitující.


    TOMBRIDER: NIGHTHUNTER: jasný, jen mě překvapilo že člověk musí hlídat jakou má to auto maximálku :)

    W_NOICE78: tragický ne, ale je to argument proti. A já jsem v situaci kdy nemusím auto měnit takže pokud to udělám, tak pro to abych z toho měl fajn pocit.
    IV0
    IV0 --- ---
    TOMBRIDER: 141-160 km/h je za 1000 Kč a 2 body, 161-179 km/h je za 2.500 Kč a 3 body a jsi 12 měsíců v podmínce, kdy to nesmíš udělat znova.
    RSZ
    RSZ --- ---
    KURE: a klasická otázka, když mluvíš o poskakování v kolonách.. předtím si asi nejezdil s automatem co? Protože pro většinu EV provořidičů je to i první auto bez šaltrpáky a to dělá z toho wow efektu 90%:)
    Jinak to nabíjení by si časem sedlo, ale ne o moc, stejně budeš u Lidlu tahat jejich apku apod..
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    KURE: tak těch 160 km/h se dá jednoduše zvětšit na 180 km/h i jen tím, že si vezmeš model s větší 77 kWh baterkou... jednak tím dostaneš o 116 koní větší výkon (125 kW vs 210 kW), pak taky o 182 km delší dojezd (362 vs 544 km), nabíjení větším výkonem + nějaké další detaily (19" kola místo 18" v základu)... takže to asi nejsou úplně špatný peníze :-)

    Volkswagen konfigurátor
    https://konfigurator.volkswagen.cz/cc-cz/cs_CZ_VW22/V/auv/440?variant=Pro2024
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    KURE: Pokud budeš kupovat ojetý auto. Tak se dá omezovač vypnout. Nevím jak to má VW. Ale u Volva to lze z 180 na 260kmh
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    KURE: Podme me to zas tak tragicky neni, na drobny veci maji mobilni servis, na vetsi to bude podobny jako jinde a pak maji volne pristupnou kompletni dokumentaci viz. Něco o tuningu a případných opravách Tesel:x.comhttps://x.com/diagon_swarm/status/1807650056071213358?t=81M37bhtPskwtZ0QM8KU3w&s=19
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    KURE: Ok tomu rozumím.
    Když jsem měl výkonnější auto tak pro tomhle manévru tam bylo na chvilku 180 jak nic.
    Teď mám mnohem línější vůz. Takže stejný manévr udělám v těch 150kmh. A počítám s tím, nikterak mě to neomezuje. Je to o zvyku... (A na výkon se zvyká sakra rychle)
    KURE
    KURE --- ---
    W_NOICE78: ještě ne, mám v plánu.
    Ale upřímě dokud mi nepostaví servis v Plzni tak se mi do toho nechce.
    KURE
    KURE --- ---
    TOMBRIDER: dalnice, jedu 130. predemnou jede nekdo odhaduju 120. za mnou v rychlym pruhu nekdo 140+ a co ted. buď počkám (to je asi ta správná věc) ale riskuju že mě začne dojíždět víc aut a zkejsnu za tim pomalým, nebo přidám a předjedu.
    V tu chvíli jedu snadno 160+ jen na chvilku ale stane se to. Pocit, že v tu chvíli můžu narazit na omezovač mě nedělá dobře.
    A pak pocit že můžu na německym autobanu cestou na Rujánu k moři ject 200 je k nezaplacení :D (trochu si dělam srandu ale jen trochu, fakt se na to těšim jako malej)
    Jinak máš samozřejmě pravdu, čistě racionálně je 160 ok. Jenže kdo jsme čistě racionální že.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    KURE: Teslu si nezkousel? Tam krome servisu funguje vsechno a snad casem vyladi i ten servis.
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    KURE: Hele s tou rychlostí. Já jezdím relativně rychle po dálnicích. Ale max těch 150kmh (gps).
    Kdy je potřeba jet 160+?
    Dyť 160 už je za 3body +pokuta
    A za 170kmh už jdou papíry na půl roku do čistírny...
    Já sem v tomhle teda asi posranej. Protože mít řidičák mě živí...
    DIM_
    DIM_ --- ---
    JYRKA: Ma to i stejny ceny?
    KURE
    KURE --- ---
    KURE: už mam nějaký zkušenosti tak bych se pochlubil.
    Jednak jsem měl "starej" model id4 takže, asi nejblbější elektromobil co je. Což je imho marketingovej fail.
    Když to poměřim se svym 5let starym vw, tak je tam fura inovací, ale nula pokroku. Přibylo věcí co člověka serou a asi nic co by mě ohromilo. Jediný, co bylo pozitivní je pohon. Bejt to spalovák, bude to auto úplně o hovně.

    Druhej poznatek je, že elektromobilita je u nás presentovaná úplně špatně. Jako majitel spalováku mám pocit, že elektromobil neni kde nabít. Silnice jsou plný značek a informací o tom kde jsou a za kolik kilometrů budou benzínky. O nabíječce ani slovo. Takže lze snadno propadnou dojmu, že elektromobil neni kde nabít. Takhle se fakt nový lidi nelákají.

    Nabíjení je peklo. Tedy není, ale pro elektropanice bez všech možnejch tarifů čipů karet a předplatných je. Rozhodně to tak na poprvé působí. Z asi pěti nabíjení jsem musel 2x volat na hotline protože jsem nemohl vytahnout kabel z auta. poprvé moje chyba, začal jsem tím, že jsem pichnul kabel do auta a pak teprve oklikával apku. Noo, vlastně se dá říct že to je blbě vymyšlený, když taková prkotina zasekne ten proces spárování auta z nabíječkou.
    A druhej případ bylo když jsem chtěl ukončit nabíjení a auto nechtělo pustit kabel, a musel mi to vypnout na dálku. To byl prý bug na jejich straně.

    Na to jak se jezdí s EV bych si rozhodně zvyknul. Kvalita jízdy je jednoznačně lepší než jakýkoliv normální auto co jsem řídil. Poposkakování v koloně v provozu paráda. Dynamika při předjíždění na dálnici paráda. Bohužel auto co jsem měl má maximálku 160. To je málo. Ale až do maximálky to jede pěkně.

    Verdikt je, že si s výběrem novýho auta dam velkej pozor na to, jak budou implementovaný asistenty a jak snadnu půjdou vypnout (jízda s asistentem jízdy v pruzích po okreskách byla za trest) a na volbě toho jestli budu nebo nebudu pořizovat ev bude záležet čistě na konketní nabídce ceny a vybavy. Docela pošilhávam po BMW X1 vypadá že to je po všech stránkach lepčí než vw včetně ceny....
    Jo a zvopáknu si to cvičení v zimě.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam