• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.
    8) Při vkládání linků je nutné vždy přidat vlastní input (shrnutí, komentář, oponentura/souhlas apod.), stačí v pár větách zdůvodnit proč je sem odkaz umístěn.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    NIMBUS: V situaci kde i z mé TMYP kouká vzadu 50cm nad obvod parkovacího místa se mu nedivím. Problém jsou příliš malá parkovací místa leckde v CZ. Nezaměňovat příčinu a následek.

    Před naší školou je mi obdobně líto pana lesnika, co tam v Hiluxu vozí dcerku.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    v holandsku su inde :)

    Česko má 5184 dobíjecích bodů pro auta, za řadou zemí EU výrazně zaostává
    https://oenergetice.cz/elektromobilita/cesko-ma-5184-dobijecich-bodu-pro-auta-za-radou-zemi-eu-vyrazne-zaostava
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    Tak CyberTruck už jezdí po Praze na českých značkách :-)
    Tesla Cybertruck v Česku - Aktuálně.cz
    https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/tesla-cybertruck-v-cesku/r~190483ec48fc11ef80bfac1f6b220ee8/
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    RATTKIN: Určitě, já myslím, že zrovna JYRKA ví :)

    Nicméně, zajímavé je to v kontextu toho, že VW, který se poslední roky právě s tou klasickou koncepcí dost trápí, plánuje investovat do Rivianu, výměnou za přístup k jejich moderní architektuře, což by mohlo být docela fajn spojení.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    JYRKA: takhle nějak to dělá i tesla..
    Standardní přístup vede k problémům s aktualizacema Enyaqu, kde to tlačí velké updaty po seriové sběrnici a často ani nedotlačí.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Zajímavý rozhovor se šéfem Rivianu: https://www.theverge.com/24201749/rivian-ceo-rj-scaringe-ev-electric-truck-r1-tesla-model-y-competition-decoder-interview
    Přeložil jsem strojově jednu část:
    Pro ilustraci: pokud bych chtěl v tradičním vozidle změnit sled událostí, které nastanou, když přijdu k vozidlu s telefonem v kapse nebo s klíčem v kapse... k tomu by v tradičním vozidle byla potřeba řídicí jednotka, která ovládá přístupový systém vozidla. Měli byste řídicí jednotku, která ovládá zamykací systém ve vozidle, řídicí jednotku, která ovládá sedadla, aby se sedadla dostala do správné polohy, řídicí jednotku, která ovládá systém HVAC, a řídicí jednotku, která ovládá celkovou platformu informačního a zábavního systému, která musí vstoupit a ožít.

    Každá z těchto jednotek je od různých společností. Pro něco tak jednoduchého, jako je „chci, aby vozidlo vydávalo zvuk, když přijdu a otevřu, a abych měl tento zážitek při vstupu nebo vjezdu“, byste museli koordinovat 10 až 15 různých dodavatelů ECU. Tento proces - provést aktualizaci této funkce - by mohl trvat měsíce. V Rivianu to trvá několik minut. Je to všechno náš stack, náš software. V tomto scénáři bychom používali jednu řídicí jednotku ke všemu, co jsem právě popsal. V tomto případě je to mnohem větší počítač, ale jeden. Je to obrovské zjednodušení toho, jak přemýšlíme o vývoji softwaru, a také to snižuje náklady na vozidlo, protože místo 70 až 80 malých krabiček - malých počítačových krabiček s kabeláží a konektory a vším ostatním - jich máme v našem případě sedm.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    BLOWUP: Hele vůbec nic proti tomu. Legenda a líbí se mi moc, congrats.

    Já chci mít všechno 2* a koukáš na můj druhej mobil / tzn pokud se mi mobil rozbije/ztratí/vybije můžu nouzově fungovat přes ně. Má to spoustu nevýhod a všechno co to umí je (oproti tomu mobilu) nedotažený, až bys brečel občas.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    LAUNCHER: chapu. Ja mam k tem Speedmasterum dost sentimentalni vztah, tak mi asi nezbyde nic jinyho nez si vsechno zarizovat sam, no.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    BLOWUP: Hezký hodinky, nic proti gustu. Moje toho umí i ledacos zařídit, no.

    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BLOWUP: Restartuj. Jako ajtak nemam lepsi radu
    KURE
    KURE --- ---
    BLOWUP: a zkoušel si novej firmware do těch hodinek? ;D
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Hodinky ze Švýcarska, auto ze Švédska/Číny, to se nemůžeš divit, že si navzájem nerozumí.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    LAUNCHER: mozna si na nejakej sraz taky budu muset zajet, zatim se mi totiz to auto na hodinkach rozchodit nepodarilo. At delam co delam, furt jen tikaj.

    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    KUTAS: On si IMHO predstavuje jak prijel na sraz Volva a co dal. To chapu. Na sraz Octavii jsem tez nejezdil.

    No ale s tema dnesnima mobilama na kolech, co se umi nabijet z panelu na strese domku, to pak je takhle: LAUNCHER.

    Problem Blowup je, ze je to chytrej kluk, ale svoji chytrost si projektuje do vseho i do oblasti kde chytrej moc neni. Kdyby se tady vic ptal a min se snazil chytracit, min by si tu ublizoval. Ale vidim to pozitivne, chvalim Te BLOWUP, protoze se viditelne lepsis :-)
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    BLOWUP: Blby je, kdyz lidi mluvi o necem, s cim nemaj zadnou vlastni zkusenost.

    Ja si zajel moc rad a jsem opravdu rad, ze mi lidi na srazu ukazali spoustu tips and tricks. Treba shortcut na home v navigaci, rozchozeni auta na hodinkach atd atd. Nasel bych i sam, ale tohle je proste prijemny a fajn.

    V delsim horizontu se budu potrebovat na nejakem dalsim srazu nachytrit ohledne FVE a nabijeni Tesly...
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Ty jo, když už je řeč o něčem tak subjektivním, jako je estetický vnímání, tak přiznávám, že se mi TMY líbí čím dál víc. Fakt takovej jedničkovej Focus na steroidech. A věřím, že má podobně jako FoFo1 potenciál obstát ve zkoušce časem :)
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    BLOWUP: Lidi delaji spousty divnych veci… LARP, swingers, comic cony, srazy autickaru a kdovi co jeste.

    Imho zbytecne se nad tim nejak pohorsovat.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    BLOWUP: jeste teda… kdyz uz, tak ta tvoje grafika spis moje rozpaky umocnila. V Montreux se kazdej rok kona sraz majitelu Ferarri, coz je sice obdobne absurdni, ale musim uznat ze tam jde aspon o auta kterych existuje nekdy jen par kusu na cely planete a casto je na ne hezkej pohled. Sraz majitelu nejprodavanejsiho a vizualne asi nejnudnejsiho auta je fakt slusnej wtf, clovek mimodek premejsli jak takovej mozek asi funguje v jinejch oblastech zivota. Ale treba mi neco podstatnyho unika, ja pocituju podobny trapny rozpaky treba v souvislosti s lidma ktery travej cas hranim her.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    LAUNCHER: my si asi nerozumime. To z ceho je mi trapne je fakt, ze skutecne nekdo muze mit nutkani travit cas svyho zivota na nejakym srazu jenom na zaklade faktu ze vsichni maji seriove vyrabeny auta teze znacky. Na znacce nezalezi, stejnej trapas by bylo treba volvo (a nemusis mi ted linkovat ze takovy srazy ve Svycarsku existujou, tady existujou i lidi ktery maji hackovany decky na nabytku)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam