• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    SPEEDY: A co se týká toho překladu konkrétního odstavce co jsem dával, přijde mi tvoje verze nereálná.

    Deepl: "Scénář pojistné události je tedy stejný, jako kdyby jednotlivec musel prokázat, že byl skutečně sražen majitelem elektrického vozidla, a následně uplatnit nárok vůči jeho pojišťovně. "
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    SPEEDY: Kdyby sis ten link alespoň rozklikl 🙄

    '...The problem with a claim against the car owner is that if the insurance doesn't cover them then they are probably not worth suing.'
    SPEEDY
    SPEEDY --- ---
    LAUNCHER: Ocividne nerozumis tomu, co Kathryn rika. Pokud nekdo zakopne o tvuj kabel a zazaluje te, soud to bude resit stejne, jako by jsi ho tim autem prejel. Zbytek clanku je o tom, jestli v pripade, ze zalobce uspeje, te kryje povinne ruceni nebo ne.
    BASIK
    BASIK --- ---
    CERMI_FOX: Právě proto, že se u těchhle problémů nedá najít jedno všeobjímající a všem vyhovující řešení, tak se v rámci reakce na vzniklou situaci prostě poměřujou zásahy do jednotlivejch práv. Proti sobě tady stojí "individuální právo majitele nabíjet BEV na veřejným prostranství" a "právo všech potenciálních uživatelů veřejnýho prostoru na bezpečnej pohyb po tomhle prostoru a právo na veřejnej prostor bez vizuálního smogu".

    Navíc je potřeba zohlednit to, že pro nabíjení BEV existujou alternativy - nabíjení na jakýmkoliv pozemku, kterej není veřejným prostranstvím a nabíjení na veřejným prostranství, kde jsou k tomu vyhrazený místa. Naproti tomu bohužel alternativní cesty, jak se dostat k těm obecnějším chráněnejm zájmům nejsou.

    Za takový situace mi ta místní úprava smysl holt dává.

    A co se týče židliček na ulici - nejde o vylití dítěte s vaničkou, jak by z tvojí reakce vyplývalo, zjevně o separátní problematiku (řeší to samostatnej článek vyhlášky). Obecně jde v podstatě o situace, kdy by mělo správně dojít k záboru veřejnýho prostranství a neděje se tak. Nevztahuje se na obcí umístěnej mobiliář, schválený kulturní akce, zdravotní pomůcky.

    A jako vždy - opět to bude reakce na něco. Kdybychom se permanentně nesnažili "ochcat" systém a využít každý zákoutí současnejch pravidel, nikdo by aktivně další zákazy nevymejšlel. Jelikož do toho mám celkem vhled, tak jsem si zrovna tímhle docela jistej.

    Zdroj: https://mestokladno.cz/oznameni-o-vyhlaseni-pravniho-predpisu-obecne-zavazna-vyhlaska-statutarniho-mesta-kladna-quot-o-zabezpeceni-mistnich-zalezitosti-verejneho-poradku-ochrane-zelene-a-zlepseni-vzhledu-mesta-quot/d-1501696/p1=2100050500

    Nejhorší na tom je, že jsem taky pro zcela minimalistickou legislativu, ale obávám se, že v populaci (nejen český) je prostě nadkritický množství lidí, co by bez těch pravidel nějak racionálně soužít neuměli.
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    BASIK: to, co popisuješ, je issue, která nemá one-size-fits-all řešení. Takových je v životě mnoho, možná i většina. Kde je špatně dimenzovat řešení na konkrétní problém? Například
    nabíjet na svým plácku před RD - not a problem
    jedna dvě chráničky přes chodník splňující nějaká technická kritéria - not a problem
    v ulici se EV rozmohlo - postavíme uliční nabíječky
    Klidně to může být stylem kdo dřív přijde, ten dřív mele, ostatně tak je to už třeba u FVE, ať neodbíháme daleko od tématu - když je v regionu příliš mnoho FVE, dalším už se nepovolí přetoky.

    Jenže tamní úřad se k tomu postavil tak, že radši převentivně vše zakáže ne stylu one-rule-fits-all a to pro jistotu včetně židliček na ulici.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    SPEEDY: This is Money spoke to Kathryn Hart, a partner at personal injury law experts Lime Solicitors:

    "This makes the claim scenario the same as it would be if an individual needed to prove that they had actually been knocked down by the owner of the EV, with the claim then made against their insurer. "

    Promiň ale za právní radou půjdu spíš za Kathryn, než za ID Speedy co se zase blbě vyspal...

    Can I run a cable to charge an electric car across the pavement? | This is Money
    https://www.thisismoney.co.uk/money/cars/article-8921085/Can-run-cable-charge-electric-car-pavement.html
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    DAN_F: Vidíme každý jinak, ale tohle cos napsal /možnost si to vyběhat, jestli správně chápu/ se mi alespoň líbí mnohem víc než plošný zákaz 👍

    Cením konkrétní a detailní odpovědi na moje otázky. Opět, s nulou argumentačních faulů.

    (Sorry, běhají mi to dečka, píšu děsně 🙄)
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    BASIK: To je normální že se lidí neschodnou. A já jsem i hodně zvyklej, pokud píšu česky. To není primárně o CZ, spíš že anglicky mám větší výběr a píšu na boards se stejným světonázorem (right, libertarian) a CZ je typicky left, authoritarian. Ale zas kdo vedle mě není left + authoritarian, že jo 😇.

    Jednotky lidí - Nelíbí se mi to, ale ne do té míry, že bych jim to chtěl zakázat. Někdo to má jinak, OK, let's agree to disagree.

    Spousta chrániček - Neberu jako argument dokud nebude fotka. Řešit až nastane, nezakazovat předem, pls.

    Btw já diskuzi s Tebou taky cením, bez argumentačních faulů, vhled do věcí co já třeba tolik neřeším ale něco mi to třeba dá, no hurá.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    LAUNCHER: Konkrétní odpovědi:

    1) Já to nepožaduju zakázat, a nepožaduju od města nutnost povolení pro každý takový příklad. To zakázané je a pro každý tebou popsaných případ potřebuješ povolení záboru veřejného prostranství a smlouvu k pronájmu, nejen od města, obvykle od několika institucí. Jejich získání má svoje pravidla, která jsou smluvně ošetřená a v jejich rámci obvykle máš povinnosti, které tě zavazují k splnění určitých bezpečnostních opatření a přebíráš tím odpovědnost za případné problémy na sebe.

    2) Pokud budeš mít povolení k záboru, smlouvu na pronájem prostoru a přívod elektřiny, je jedno, co tím budeš napájet. Rozdíl, mezi povoleným a zakázaným v tomhle případě není spotřebič, který elektřinou napájíš, ale naprosto neregulovaný soukromý zábor veřejného prostoru s významnými bezpečnostními implikacemi.

    3) Tady se můžeme jenom dohadovat, protože konkrétní situaci neznáme, ale předpokládám, že to bude dané konkrétním scénářem, ke kterému v Kladně docházelo.

    Tobě přijde v pohodě nárokovat si veřejný prostor pro svoje osobní potřeby a nijak to neregulovat. Mně přijde lepší netahat kabely přes chodníky a radši se domluvit se samosprávou na vybudování nabíjecího místa. Tím bych to uzavřel. Další odpovědi na tvoje dotazy už nesepisuju :)
    BASIK
    BASIK --- ---
    LAUNCHER: Teda musim rict, ze doted jsem fakt ocenoval, jakym zpusobem se snazis ty diskuze tady vest, prislo mi to sympaticky. Ale tady se teda nejak nepotkavame :)

    Fotku nemam. Zatim tenhle problem neexistuje. Co existuje, jsou jednotky lidi, kterejm prijde dobrej napad nabijet svy EV soustavou beznejch spotrebnich prodluzovacek, ktery visej/lezej ve verejnym prostoru. Ja rikam, ze to neni zadouci stav. Ty rikas, ze reseni prece jsou, treba ty chranicky.

    A co ted s tim. Budou se chranicky tolerovat nehlede na jejich pocet? Kolik chranicek na kilometr je jeste v poradku? Je spravny pridavat do verejnyho prostoru dalsi bariery? Tohle vsechno musi zvazovat ta mistni samosprava, ktera celi tomu, ze jim tam lidi chodej nadavat, ze soused nabiji z okna, nehlede na to, jestli ti takovy predstavy prijdou racionalni ci iracionalni.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    BASIK: Prosím o dodání fotky s Tebou popisovanou situací: "Prave po ty tvoje chranicky co deset metru".

    Nevěřím že to existuje mimo iracionální představy, ale plést se můžu.
    BASIK
    BASIK --- ---
    LAUNCHER: z fotek od tebe neni poznat, jestli to jsou jen chodniky, proto pisu i cyklostezky (a jsou i smiseny komunikace tohohle typu), navic na kolech/odrazedlech jezdej po chodnicich treba maly deti.

    A proc jsou ty predstavy iracionalni? Legislativne se holt musi pocitat s velkou skalou pripadu od jednoho kabelu na kilometr chodniku az prave po ty tvoje chranicky co deset metru. A teda predstava, ze se to i na tom Kladne zreguovalo jen proto ze mohlo, je pravdepodobne spatna. Regulace tohohle typu vznikaj na zaklade opakovanyho jednani par vyjimecnejch pitomcu, ktery se musi nejak resit. Tem bez nadavat, ne mestu, ktery s tim musi neco delat.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---

    Nabíjení EV na ulici, kabelem přes chodník


    Instrukce:
    Ať to nemusíme řešit úplně po jednom a vidíme alespoň procento jak je tu zastoupeno jakých názoru. Stejně se vzájemně nepresvedcime...

    29 hlasy od 29 respondentů

    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    BASIK: Na kole na chodník nesmíš. Podobný lidi to zakázali, můj nápad to nebyl.

    BASIK: Nejsem schopný racionální diskuze o iracionálních představách. Já za tím vidím nouzovku, ty za tím vidíš každý druhý auto. Řešil bych až nastane. EV je tu pár.
    BASIK
    BASIK --- ---
    LAUNCHER: Vsak ulicni nabijecky v lampach, obrubnicich apod. ano, reaguju ciste na to krasny reseni s tema otresnejma chranickama :) to proste cesta neni.
    BASIK
    BASIK --- ---
    LAUNCHER: Mene represe pro majitele EV, vice represe pro ostatni uzivatele verejnyho prostoru. Kdyz si predstavim, ze je pres chodnik/cyklostezku u kazdyho domu/panelakovyho vchodu tahle chranicka, tak tim tyhle komunikace vyradis z pouzivani pro vsechny lidi na invalidnim voziku/s kocarkem/na kole.

    Ty priklady, krery uvadis, maj vsechny neco spolecnyho - jsou na namestich, takze to je verejnej prostor s jinejma parametrama, kterej je k tomu nejak uzpusobenej, navic je to omezeni v ramci nejaky dalsi spolecensky funkce. A vetsinou jsou jednorazovy.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    DAN_F: Prosím o konkrétní odpovědi:

    1) Hodnotiš stejně přísně i další případy docasnych kabelů přes veřejné prostranství? Namátkou:

    * Městem typicky každoročně na Vánoce umístěny nebo osvětlený Vánoční strom s kabelem (typicky pod nějakou lištou) přes náměstí
    * Hudební projekce táhnoucí kabel přes náměstí
    * Kolotočáři táhnoucí kabel přes náměstí
    * Stavební úpravy uprostřed náměstí s nataženým kabelem k míchačce

    Požaduješ toto též zakázat, aby někdo nezakopl / někoho to neusmazilo / nevznikl požár? Nebo pozadujes předem od města nutnost povoleni pro každý takový případ? S tím povolením vnímáš ten kabel následně jako nezakopnutelny a před tím by se o něj zakopávalo, např? Nebo jinak?

    2) Pokud ta hudební produkce z toho kabelu začne dobíjet svoji elektrockou dodávku, proč se to právě teď přesunulo do (v Kladné) zakázaného a před tím to bylo OK?

    3) Proč se to v Kladně nesmí a proč se to např v UK / Německu smí? Vyhodnocují dle Tvého názoru ta rizika méně objektivně než Kladno, nebo hůře rozumí definici veřejného prostoru než Kladno?

    ---

    "Councils recommend that charging cables should only be across the footpath when the vehicle is plugged in. Many recommend 'cable protectors' (as seen in this picture), which are commonly used on building sites and cost around £20"

    To je v mém vidění světa krásný ♥️♥️♥️. Méně represe, více osvěty 👍

    SPEEDY
    SPEEDY --- ---
    Tahani kabelu pres chodnik je ciste sobectvi.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    LAUNCHER: Já nemluvím za tebe, ale za člověka nebo instituci, pod kterou veřejný prostor spadá a která ponese odpovědnost za to, až tohle řešení způsobí požár, o prodloužku někdo zakopne, nebo to po dešti někoho usmaží. Prodlužka z třetího patra napájející elektromobil je z několika hledisek nezanedbatelné bezpečnostní riziko a že si někdo "vlastníma rukama" vydělal na elektromobil neznamená, že si může přivlastnit veřejný prostor a potenciálně ohrožovat okolí. Ale předpokládám, že na tomhle se asi neshodneme :D
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam