• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    BLOWUP: na dotace casto chodi kontroly, navic tohle jde jednoduse zjistit z registru vozidel, jestli firma auto porad ma nebo ho prodala (je tam nejaky casovy test, kdy je treba vlastnit to auto par let)


    BLOWUP: mea culpa, myslel jsem, ze prave narazis na tuto ceskou dotaci.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    JYRKA: hm, skoro to tak vypada. Fascinujici. Brat si na takovou pitomost jako auto kredit jenom kvuli tomu abych dostal dotace, to musi spoustu lidi odradit, ne?
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BLOWUP: dotaci dostaneš až zpětně, takže to fakt nejde nedodat. A obecně jsou tresty za dotační podvod docela tvrdé, pokud se nejmenuješ Babiš.
    V celém tom systému dotací na auta vidím zájem bank/leasingových společností.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    JYRKA: oh. V tom pripade to zacinam chapet.
    Mozna to souvisi s ceskym vycurankovstvim? Ze by treba nekdo zkusil dostat na neco dotace a potom to za co je dostal neudelat?

    Anyway, nez mi ty moje kanton poslal tak mi ten barak nekdo prisel zkontrolovat ze jsem to tak opravdu postavil, ponevadz o to tak nejak slo.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BLOWUP: u nás je dotace na auto podmíněna tím, že máš auto na úvěr. Neptej se mě proč, dostal bych se na úroveň konspiračních teorií
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    CERMI_FOX: abych se priznal tak nechapu jak to myslis, ani po dvojim precteni. Hlavne nechapu jak by mely dotace na cokoli mit neco spolecnyho s bankou. Moje banka vubec netusi ze jsem nejaky dostal, auta kupuju sice bankovnim prevodem ale i tam bance po tom nic neni a nic z toho nema.

    Dotace maji ten smysl ze maji nekomu kdo se rozhoduje mezi necim co je dotovany a necim co dotovany neni dat pobidkovej impuls se rozhodnout pro to za co ty dotace dostane. Banky s tim nesouvisej vubec nijak.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    A Ford Mustang Mach-E Just Drove 570 Miles On A Single Charge
    https://insideevs.com/news/729226/ford-mustang-mach-e-range-record-570-miles/
    IV0
    IV0 --- ---
    CERMI_FOX: Já si koupím buď ojeté auto se spalovacím motorem anebo díky dotaci nové elektroauto. jedině s dotací mi TCO vyjde lépe. Někomu jinému samozřejmě může vyjít u elektroauta TCO lépe i bez dotace...
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    BLOWUP: nechápu, kdes přišel na to, že dotace by měly někoho přimět si koupit EV, když jinak by nechtěl.
    Dotace je směřovaná na to, aby si lidi financovali nová EV pomocí bankovních úvěrů. Někdo si chce koupit nové EV a chtěl by to financovat jinak než bankovním úvěrem. Ale takhle dostane 200k, když to vezme na úvěr, takže se tím podpoří banka.
    Příklad s barákem je mimo, protože tam ti nikdo nediktuje, jakým způsobem to budeš financovat (nebo jiná obdobná podmínka, např by si podmínka dotace byla, že danou věc musíš nakoupit od firmy, co má speciální štempl, co má jen pár firem v republice (stejně jako statut banky má málokdo a je těžké ho sehnat))
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    PALEONTOLOG: #6 pls viz header
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    DOCKINEZ: zas ti najela eu? :))
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LAUNCHER: Info ohledne metrik hodnoceni:

    Economic Freedom of the World - Wikipedia
    https://en.wikipedia.org/wiki/Economic_Freedom_of_the_World
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    DOCKINEZ:

    List of sovereign states by economic freedom - Wikipedia
    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_sovereign_states_by_economic_freedom

    STETKINS
    STETKINS --- ---
    BLOWUP: Jasný, tohle není starost architekta i když architekt má zjistit potřeby investora a případně upozornit na potřeby, které si neuvědomují, protože třeba v RD nikdy nebydleli.
    Pokud jsou všude chráničky/instalační roury, tak je to asi v pohodě (nechat si kdykoliv přitáhnou cokoliv tě napadne je hodně odvážné tvrzení, jde to většinou jen teoreticky :-D)
    Příprava je většinou jenom kabel a případně nějaké úpravy. Může to být i tak, že se prostě promyslí, kde to auto bude, kde se bude nabíjet a odkud se potáhne kabel a třeba se dojde k tomu, že se to nemusí řešit (asi v tvém případě, když tam jsou ty instalační roury...).
    Mockrát jsem ale viděl, že se sekají kabely do 3 roky staré fasády a rozebírá se dlažba atp.
    Speciální oddělení v pekle pak musí být pro architekty, kteří investorům řekli, že exteriérové stínění nebude asi potřeba, že se to přehřívat nebude a pak se tam musí dodělávat žaluzie :-D


    DIM_: Úplně ti rozumím. V takových případech si říkám, že jsem svoji profesionální povinnost splnil a upozornil je na blbost, kterou chtějí udělat. Když pak na tom stále trvají, tak si akorát rozmýšlím, jestli už to není něco co nechci udělat z principu...
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    RATTKIN: Prosím? Volný trh? A mohl bych ho v té naší přeregulované EU vidět?

    (sry, řečnická otázka, netřeba odpovídat)
    DIM_
    DIM_ --- ---
    STETKINS: Ja nechaval tahat novou elektrinu do 19 samostatne stojicich garazi. Vsechny funguji na 1 starej 3faz.
    Vsem jsem nabidl, jestli chteji svuj elektromer, aby v budoucnu mohli v klidu nabijet auta.

    5 lidi reklo, ze ano (pouze 1 planuje nakup elektro).
    Zbytek rekl, ze to je zbytecny a chteji zustat na tom starym 3faz elektromeru s hlinikovejma rozvodama.

    Tak navzdory tomu jsem jim nechal natahnout novej silnej kabel (na svy naklady), kterej jim v budoucnu utahne pomaly nabijeni ve vsech 14 garazich.
    Ten ted je zakoncenej v krabici a ceka, az ho v budoucnu budou potrebovat.

    Az jednou jim ten hlinik shori (brzy) nebo nekdo si tam nabije auto v tech 14 garazich, tak se brutalne rozhadaj, protoze ted si delej elektrinu rovnym dilem. Vysvetloval jsem jim to, nepochopili.

    BLOWUP: To je treba pro me priprava na nabijecku. Tech 5 lidi ma v garazi ted pripraveny kabely, aby si tam nekdy v budoucnu mohli dat nabijecku (treba nikdy). 14 lidi ne.
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    DOCKINEZ: a koncový spotřebitel pak musí začít šetřit, nebo si koupit fotovoltaiku, bohužel takhle funguje volný trh v demokratické zemi. V Číně stačí nařídit že kdo si neudělá fotovoltaiku, nebo nebude mít elektromobil, tak jeho děti nesmí chodit do školy nebo tak něco.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    STETKINS: tak to asi nebudu profesional. Hele, tohle neni neco o co se stara architekt. Ten se stara o to aby na pripadny dalsi potreby bylo misto a aby to slo nainstalovat. Vzhledem k tomu, ze se u nas uplne vsechny elektroinstalace delaj do zabudovanejch instalacnich rour, tak si tam i za sto let muzes nechat pritahnout cokoli te napadne.

    Jen ciste ze zvedavosti: co presne je „priprava“ na nabijecku?
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    BLOWUP: Přípravu na nabíječku dáváme do všech domů už minimálně 10 let (já jsem si kabel z rozvaděče k parkovacímu stání natáhl při stavbě v roce 2010). Pokud někdo zákazníkovi před 5 lety minimálně nenabídl přípravu k nabíječce, tak je u mě není profesionál :-D
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam