• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Má tu někdo Peugeota e-208 nebo opela e-corsu? Vážně zvažuji nákup jako druhé auto a tohle mi do 400 tis prijde jako solidni volba. Je to dobrej nápad nebo blbej nápad, nebo jakej je to nápad? ;) diky za názory.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    ABS: Tak nejak jsem to myslel. Co se stane Rusakum, je mi jedno.
    ABS
    ABS --- ---
    JYRKA: to by Mel's být i naše noční můra. Nikdy bych si nekoupil auto z Číny, riziko zásahu do fungování v případě konfliktu je vysoké. A raději bych se vyhnul nejen čínským značkám ale i autům tam vyrobeným, každý kdo v Číně ekonomický funguje ve velkém, musí s tamní vládou spolupracovat.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    JYRKA: Na to tohle jsem zvědavý a moc šancí tomu nedávám nad rámec tohohle PR.

    Inside info z letošního Beijing Auto - co jsem se tam bavil, tak prakticky každá cn automobilka má pololegální divizi na prodej do Ruska. Tváří se, že je to neofiko, ale reálně je to oficiální distribuce včetně dodávek originálních dílů, SW podpory a dokonce mkt podpory dealerů. A zrovna Zeekr je v tom topka.

    Takže jedině že by na Geely na západě někdo fakt zatlačil, ale i tak to vidím spíš jako divadlo pro zapad - "my fakt děláme co můžeme, vidíte, ale zabránit se tomu nedá".
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    NIKDAS: “Nebudte slusnej a reknete pravdu, kterej rezort to je?” ;)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Zajímavé…

    Noční můra Rusů je tu. Čínský Zeekr chce na dálku blokovat auta z šedých dovozů - Aktuálně.cz
    https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/nocni-mura-rusu-je-tu-cinsky-zeekr-chce-na-dalku-blokovat-au/r~f9f1af10542311efae9c0cc47ab5f122/
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    O víkendu jsem byl v docela luxusním rezortu (nejlevnější pokoj 4k/noc), měli tam wallboxy, tak jsem se ze zvědavosti zeptal, kolik chtějí za nabíjení (Opravdu jsem nabíjet nepotřeboval, měl jsem 80%, dělám si jen takovej soukromej průzkum.) Přiznám se, že jsem očekával, že nebudou chtít nic, je to služba pro hosty... Jaké mě čekalo překvapení, když mi řekli, že účtují 200kč za HODINU nabíjení. Koukal jsem na to jako tele na nový vrata. Nebyl to žádný známý typ WB, takže až při mrknutí na kabeláž (CYKY 5x2,5) jsem dovodil, že dává max 11kW.
    18kč za kWh je jinej kšeft, s takovouhle tu elektromobilitu nevybudujeme :D

    PS: Musím dodávat, že to bylo v ČR?
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    Tohle potřebuju 😀

    Tesla CaraokeMic
    https://youtu.be/LhMhlIOfU5k?si=irKnTWMu8YXO3Q0O
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    řešil tu nekdo s PRE žádost o montáž wallboxu na lampy, kvuli provozu BEV?
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Global EV Sales — 2nd Best Month Ever for Plugins! - CleanTechnica
    https://cleantechnica.com/2024/08/07/global-ev-sales-2nd-best-month-ever-for-plugins/

    Global plugin vehicle registrations were up 15% in June 2024 compared to June 2023. There were 1.5 million registrations. BEVs were up by just 4% YoY, but plugin hybrids jumped 41% YoY, selling over 500,000 units, a new record.

    In the end, plugins represented 22% share of the overall auto market (14% BEV share alone).
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    NIKDAS: s fleetama nevim, jestli si to dobre pamatuju, tak tahle dotace je "de minimis", tedy je tam nejaky limit tusim 250k Eur na nekolik let (a scitaji se vsechny de minimis dotace)
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    CERMI_FOX: taky musis kazdej rok dodavat karty majetku apod.
    Kromě bank je to vyhodny ještě pro obrovsky fleety (třeba doručovacích společností), ktery by stejně braly auta na leasing, navíc vyřídit dotaci na jedno auto a na sto aut zabere asi stejně času.
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    BLOWUP: na dotace casto chodi kontroly, navic tohle jde jednoduse zjistit z registru vozidel, jestli firma auto porad ma nebo ho prodala (je tam nejaky casovy test, kdy je treba vlastnit to auto par let)


    BLOWUP: mea culpa, myslel jsem, ze prave narazis na tuto ceskou dotaci.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    JYRKA: hm, skoro to tak vypada. Fascinujici. Brat si na takovou pitomost jako auto kredit jenom kvuli tomu abych dostal dotace, to musi spoustu lidi odradit, ne?
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BLOWUP: dotaci dostaneš až zpětně, takže to fakt nejde nedodat. A obecně jsou tresty za dotační podvod docela tvrdé, pokud se nejmenuješ Babiš.
    V celém tom systému dotací na auta vidím zájem bank/leasingových společností.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    JYRKA: oh. V tom pripade to zacinam chapet.
    Mozna to souvisi s ceskym vycurankovstvim? Ze by treba nekdo zkusil dostat na neco dotace a potom to za co je dostal neudelat?

    Anyway, nez mi ty moje kanton poslal tak mi ten barak nekdo prisel zkontrolovat ze jsem to tak opravdu postavil, ponevadz o to tak nejak slo.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BLOWUP: u nás je dotace na auto podmíněna tím, že máš auto na úvěr. Neptej se mě proč, dostal bych se na úroveň konspiračních teorií
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    CERMI_FOX: abych se priznal tak nechapu jak to myslis, ani po dvojim precteni. Hlavne nechapu jak by mely dotace na cokoli mit neco spolecnyho s bankou. Moje banka vubec netusi ze jsem nejaky dostal, auta kupuju sice bankovnim prevodem ale i tam bance po tom nic neni a nic z toho nema.

    Dotace maji ten smysl ze maji nekomu kdo se rozhoduje mezi necim co je dotovany a necim co dotovany neni dat pobidkovej impuls se rozhodnout pro to za co ty dotace dostane. Banky s tim nesouvisej vubec nijak.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    A Ford Mustang Mach-E Just Drove 570 Miles On A Single Charge
    https://insideevs.com/news/729226/ford-mustang-mach-e-range-record-570-miles/
    IV0
    IV0 --- ---
    CERMI_FOX: Já si koupím buď ojeté auto se spalovacím motorem anebo díky dotaci nové elektroauto. jedině s dotací mi TCO vyjde lépe. Někomu jinému samozřejmě může vyjít u elektroauta TCO lépe i bez dotace...
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    BLOWUP: nechápu, kdes přišel na to, že dotace by měly někoho přimět si koupit EV, když jinak by nechtěl.
    Dotace je směřovaná na to, aby si lidi financovali nová EV pomocí bankovních úvěrů. Někdo si chce koupit nové EV a chtěl by to financovat jinak než bankovním úvěrem. Ale takhle dostane 200k, když to vezme na úvěr, takže se tím podpoří banka.
    Příklad s barákem je mimo, protože tam ti nikdo nediktuje, jakým způsobem to budeš financovat (nebo jiná obdobná podmínka, např by si podmínka dotace byla, že danou věc musíš nakoupit od firmy, co má speciální štempl, co má jen pár firem v republice (stejně jako statut banky má málokdo a je těžké ho sehnat))
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    PALEONTOLOG: #6 pls viz header
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    DOCKINEZ: zas ti najela eu? :))
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LAUNCHER: Info ohledne metrik hodnoceni:

    Economic Freedom of the World - Wikipedia
    https://en.wikipedia.org/wiki/Economic_Freedom_of_the_World
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    DOCKINEZ:

    List of sovereign states by economic freedom - Wikipedia
    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_sovereign_states_by_economic_freedom

    STETKINS
    STETKINS --- ---
    BLOWUP: Jasný, tohle není starost architekta i když architekt má zjistit potřeby investora a případně upozornit na potřeby, které si neuvědomují, protože třeba v RD nikdy nebydleli.
    Pokud jsou všude chráničky/instalační roury, tak je to asi v pohodě (nechat si kdykoliv přitáhnou cokoliv tě napadne je hodně odvážné tvrzení, jde to většinou jen teoreticky :-D)
    Příprava je většinou jenom kabel a případně nějaké úpravy. Může to být i tak, že se prostě promyslí, kde to auto bude, kde se bude nabíjet a odkud se potáhne kabel a třeba se dojde k tomu, že se to nemusí řešit (asi v tvém případě, když tam jsou ty instalační roury...).
    Mockrát jsem ale viděl, že se sekají kabely do 3 roky staré fasády a rozebírá se dlažba atp.
    Speciální oddělení v pekle pak musí být pro architekty, kteří investorům řekli, že exteriérové stínění nebude asi potřeba, že se to přehřívat nebude a pak se tam musí dodělávat žaluzie :-D


    DIM_: Úplně ti rozumím. V takových případech si říkám, že jsem svoji profesionální povinnost splnil a upozornil je na blbost, kterou chtějí udělat. Když pak na tom stále trvají, tak si akorát rozmýšlím, jestli už to není něco co nechci udělat z principu...
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    RATTKIN: Prosím? Volný trh? A mohl bych ho v té naší přeregulované EU vidět?

    (sry, řečnická otázka, netřeba odpovídat)
    DIM_
    DIM_ --- ---
    STETKINS: Ja nechaval tahat novou elektrinu do 19 samostatne stojicich garazi. Vsechny funguji na 1 starej 3faz.
    Vsem jsem nabidl, jestli chteji svuj elektromer, aby v budoucnu mohli v klidu nabijet auta.

    5 lidi reklo, ze ano (pouze 1 planuje nakup elektro).
    Zbytek rekl, ze to je zbytecny a chteji zustat na tom starym 3faz elektromeru s hlinikovejma rozvodama.

    Tak navzdory tomu jsem jim nechal natahnout novej silnej kabel (na svy naklady), kterej jim v budoucnu utahne pomaly nabijeni ve vsech 14 garazich.
    Ten ted je zakoncenej v krabici a ceka, az ho v budoucnu budou potrebovat.

    Az jednou jim ten hlinik shori (brzy) nebo nekdo si tam nabije auto v tech 14 garazich, tak se brutalne rozhadaj, protoze ted si delej elektrinu rovnym dilem. Vysvetloval jsem jim to, nepochopili.

    BLOWUP: To je treba pro me priprava na nabijecku. Tech 5 lidi ma v garazi ted pripraveny kabely, aby si tam nekdy v budoucnu mohli dat nabijecku (treba nikdy). 14 lidi ne.
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    DOCKINEZ: a koncový spotřebitel pak musí začít šetřit, nebo si koupit fotovoltaiku, bohužel takhle funguje volný trh v demokratické zemi. V Číně stačí nařídit že kdo si neudělá fotovoltaiku, nebo nebude mít elektromobil, tak jeho děti nesmí chodit do školy nebo tak něco.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam