• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    JIMIQ: Bylo 10%, zvedlo se o cca 17-40 % navrch. BYD má to nejnižší zvýšení o 17%.
    MINER
    MINER --- ---
    COMODOR_FALKON: a ty ještě dotují? Jak a jak moc?
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    MINER: Už nejsou, přestali je dotovat - minimum je 300km range, takže nejméně ~45kwh
    MINER
    MINER --- ---
    FEDAJKIN: Jj, EV jsou tam od DPH osvobozený.
    Mně to tuhle cenu psalo za 32 kWh, ale je možný, že to je starší cena, a vyvíjí se to, jak píšeš, nevěnoval jsem tomu moc pozornosti, jen obecně jsou v Číně base-line modely s menšíma baterkama.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    MINER: nejlevnější trim:

    Dolphin 2025 420KM Dynamic Edition

    USD 13,980
    Exchange Rate Details
    1 USD = 7.14 yuan
    (recalculated Aug. 20, 2024)
    99,800 yuan
    45 kWh baterka

    Top trim s 60 kWh

    Dolphin 2025 520KM Knight Edition

    USD 18,180
    Exchange Rate Details
    1 USD = 7.14 yuan
    (recalculated Aug. 20, 2024)
    129,800 yuan

    Jsou to retail ceny. V Číně je DPH 13%, ale je možné, že NEV jsou osvobozeny?
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    Článek starý ~ 2 hod. Zjevně je to stále v pohybu...

    Tesla při dovozu z CN prý dostane 9%. Původní nápad byl 20%.

    Dále: "The Commission said the three companies it had sampled would each receive slightly lower provisional duties. For Chinese electric vehicle giant BYD (002594.SZ), opens new tab, it said the rate was 17.0%, Geely (GEELY.UL) 19.3% and SAIC (600104.SS), opens new tab 36.3%."

    https://www.reuters.com/business/autos-transportation/eu-slashes-planned-tariff-teslas-china-made-evs-9-2024-08-20/
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    a clo je teď nově nějak 48%, nebo kolik, ne? Myslím, že to chvíli Číňani udrží venku, ale pokud VW a Stellantis nešlápnou do pedálů, tak jim to v dlouhodobém horizontu nepomůže
    MINER
    MINER --- ---
    FEDAJKIN: Bacha, ta cena v Číně je za poloviční baterku a bez DPH.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    MINER: Jasně, tam ten prostor pro podvody není velký, díky.

    Nicméně jak jsem ted koukal na ty ceny, tak mi to přivedlo na jinou myšlenku, že ty cla stejně jsou dost minoritní - prodej BYD Dolphin v Číně 16k USD, takže deklarují řekneme 14k výrobní cena, z toho odvedou necelých 30% clo, ale prodejní cena v německu je ..... 36k USD (https://www.evspecs.org/price/byd/dolphin 32.3k EUR), takže jim to jen nepatrně ovlivní marži.

    Ty cla pro Čínaky nebudou problem, stran toho teda že už jedou EU továrny.
    MINER
    MINER --- ---
    FEDAJKIN: Museli by umět obhájit, proč má auto třetinové výrobní náklady než prodejní, což zejména v situaci, kdy marže automobilek jsou spíš v procentech než desítkách procent, nebude moc snadné…
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    MINER: Článek jen pro ilustraci, ta teze je moje.
    Každopádně úplně nevím, jak bys Číňanovi dokazoval, že ta deklarovaná cena je pod náklady. Jasné, když řeknu že to auto stojí 1000 USD tak je to ocividny, ale co když to snizim jen o 30% třeba? BYD Dolphin se v Číně prodává za 16k USD, řeknu náklady jsou 10k USD, z toho odvedu drobné clo a v EU se to auto prodává za 30k USD, čili clo se pro mě stává minoritní problém a jen drobný naklad navíc.
    Ostatně to že Číňani využívají dotace a snižují si tím náklady bylo důvodem těch cel.
    MINER
    MINER --- ---
    FEDAJKIN: Nevidim za paywalll, ale pokud jde o deklarování nereálné ceny pro clo, tak tohle se dá postihovat ze zákona.
    Je to schéma využívané u poskytování služeb, kde se těžko odhadují přímé náklady, ale pokud budou deklarovat cenu výrazně pod náklady na výrobu a cenou na jiných trzích, tak je to prokazatelné celkem dobře.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    Jak přemýšlím o těch clech, tak ony se vlastně počítají z ceny co Číňan deklaruje na faktuře. Čili když třeba BYD Čína deklaruje že prodává (prezenu) auto své dcerince v Německu za 1000 USD, clo bude minimální. Dverinka pak sice bude mít brutální marži a zisk, ale to se vyřeší tím, že čínská matka jim naúčtuje miliony dolarů za "využití loga a mkt materiálů" a dcerinka se nemusí bát že by platila daně.
    Vidím to jako další důvod proč budou cla ne moc efektivní.

    Elektromobily podraží kvůli clům na Čínu jen minimálně. A odborníci navrhli, jak na tom nakonec vydělat | Hospodářské noviny (HN.cz)
    https://archiv.hn.cz/c1-67351250-elektromobily-podrazi-kvuli-clum-na-cinu-jen-minimalne-a-odbornici-navrhli-jak-na-tom-nakonec-vydelat
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    spotreba 113Wh pri 90km/h je mazec
    Tesla Model 3 RWD Highland range test
    https://www.youtube.com/watch?v=n323lX3NUKI
    HANZS
    HANZS --- ---
    Někdo se tu ptal na Tesla servis:
    Tesla SERVIS nestíhá? | Problémy s Teslou Model3 Performance | Jak to máte vy?
    https://www.youtube.com/watch?v=McfOfgV5edA
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    RATTKIN: z toho videa som pochopil, ze si vyuzil nejaku dovozovu sluzbu, ktora sa postara o prevoz a prihlasenie, je tak? rozmyslam, ze by som tiez nieco take vyuzil, ale neviem si predstavit, kolko to stoji, t.j. kolko penazi navyse si treba predstavit k samotnej cene vozu
    TOFI
    TOFI --- ---
    Kadyrov se pochlubil novým cybertruckem s kulometem. Poslal mi ho Musk, tvrdí - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/valka-na-ukrajine-kadyrov-se-pochlubil-novym-cybertruckem-s-kulometem-poslal-mi-ho-musk-tvrdi-40484504
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    LAUNCHER: rychlost všichni nesnáší, vůbec na to nesmím šlapat
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    RATTKIN: Jsem rad, ze jsi vzal tez Y. Doufam, ze Ti bude delat stejnou radost, jako dela me. Co rikaji decka na to zrychleni? 😊

    Přechod na Teslu
    https://www.youtube.com/watch?v=ltHuwznQJ9k
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    MAGE: Myslím, že je to hlavně proto, že povolení každé stavby u nás trvá minimálně dva roky.

    Tzn. staví se podle "starého" projektu, kterej se projektoval podle starejch zákonů a podle starejch cen.
    1. před dvěma třema lety byly ceny solárů úplně někde jinde
    2. před dvěma lety musela mít každá FVE nad 10kwp licenci, což je opruz vyřídit
    3. před dvěma lety musela mít každá FVE nad 20kwp odborný dozor, což se musí platit
    4. před dvěma lety muselo být na přístřešek na FVE zvlášť stavební povolení, což je opruz vyřídit
    5. každá FVE s licencí (možná i bez licence? nevím) musí každý měsíc ručně zapisovat výrobu do portálu OTE, což je opruz.


    Takhle ČR podporovala rozšíření zelené energetiky...házením klacků pod nohy.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam