• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    MINER
    MINER --- ---
    FEDAJKIN: Museli by umět obhájit, proč má auto třetinové výrobní náklady než prodejní, což zejména v situaci, kdy marže automobilek jsou spíš v procentech než desítkách procent, nebude moc snadné…
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    MINER: Článek jen pro ilustraci, ta teze je moje.
    Každopádně úplně nevím, jak bys Číňanovi dokazoval, že ta deklarovaná cena je pod náklady. Jasné, když řeknu že to auto stojí 1000 USD tak je to ocividny, ale co když to snizim jen o 30% třeba? BYD Dolphin se v Číně prodává za 16k USD, řeknu náklady jsou 10k USD, z toho odvedu drobné clo a v EU se to auto prodává za 30k USD, čili clo se pro mě stává minoritní problém a jen drobný naklad navíc.
    Ostatně to že Číňani využívají dotace a snižují si tím náklady bylo důvodem těch cel.
    MINER
    MINER --- ---
    FEDAJKIN: Nevidim za paywalll, ale pokud jde o deklarování nereálné ceny pro clo, tak tohle se dá postihovat ze zákona.
    Je to schéma využívané u poskytování služeb, kde se těžko odhadují přímé náklady, ale pokud budou deklarovat cenu výrazně pod náklady na výrobu a cenou na jiných trzích, tak je to prokazatelné celkem dobře.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    Jak přemýšlím o těch clech, tak ony se vlastně počítají z ceny co Číňan deklaruje na faktuře. Čili když třeba BYD Čína deklaruje že prodává (prezenu) auto své dcerince v Německu za 1000 USD, clo bude minimální. Dverinka pak sice bude mít brutální marži a zisk, ale to se vyřeší tím, že čínská matka jim naúčtuje miliony dolarů za "využití loga a mkt materiálů" a dcerinka se nemusí bát že by platila daně.
    Vidím to jako další důvod proč budou cla ne moc efektivní.

    Elektromobily podraží kvůli clům na Čínu jen minimálně. A odborníci navrhli, jak na tom nakonec vydělat | Hospodářské noviny (HN.cz)
    https://archiv.hn.cz/c1-67351250-elektromobily-podrazi-kvuli-clum-na-cinu-jen-minimalne-a-odbornici-navrhli-jak-na-tom-nakonec-vydelat
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    spotreba 113Wh pri 90km/h je mazec
    Tesla Model 3 RWD Highland range test
    https://www.youtube.com/watch?v=n323lX3NUKI
    HANZS
    HANZS --- ---
    Někdo se tu ptal na Tesla servis:
    Tesla SERVIS nestíhá? | Problémy s Teslou Model3 Performance | Jak to máte vy?
    https://www.youtube.com/watch?v=McfOfgV5edA
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    RATTKIN: z toho videa som pochopil, ze si vyuzil nejaku dovozovu sluzbu, ktora sa postara o prevoz a prihlasenie, je tak? rozmyslam, ze by som tiez nieco take vyuzil, ale neviem si predstavit, kolko to stoji, t.j. kolko penazi navyse si treba predstavit k samotnej cene vozu
    TOFI
    TOFI --- ---
    Kadyrov se pochlubil novým cybertruckem s kulometem. Poslal mi ho Musk, tvrdí - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/valka-na-ukrajine-kadyrov-se-pochlubil-novym-cybertruckem-s-kulometem-poslal-mi-ho-musk-tvrdi-40484504
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    LAUNCHER: rychlost všichni nesnáší, vůbec na to nesmím šlapat
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    RATTKIN: Jsem rad, ze jsi vzal tez Y. Doufam, ze Ti bude delat stejnou radost, jako dela me. Co rikaji decka na to zrychleni? 😊

    Přechod na Teslu
    https://www.youtube.com/watch?v=ltHuwznQJ9k
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    MAGE: Myslím, že je to hlavně proto, že povolení každé stavby u nás trvá minimálně dva roky.

    Tzn. staví se podle "starého" projektu, kterej se projektoval podle starejch zákonů a podle starejch cen.
    1. před dvěma třema lety byly ceny solárů úplně někde jinde
    2. před dvěma lety musela mít každá FVE nad 10kwp licenci, což je opruz vyřídit
    3. před dvěma lety musela mít každá FVE nad 20kwp odborný dozor, což se musí platit
    4. před dvěma lety muselo být na přístřešek na FVE zvlášť stavební povolení, což je opruz vyřídit
    5. každá FVE s licencí (možná i bez licence? nevím) musí každý měsíc ručně zapisovat výrobu do portálu OTE, což je opruz.


    Takhle ČR podporovala rozšíření zelené energetiky...házením klacků pod nohy.
    MAGE
    MAGE --- ---
    OT_: Nemam skoly ale proc neni kazde to stani zastresene se solarama?
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    OT_: Asi zalezi na investorovi, treba supercharger v Humpolci je docela designovej

    OT_
    OT_ --- ---


    Le pardon, ale to ty nabíječky nejde vyřešit nějak elegantněji? Třeba si na to najmout designéra nebo architekta? Takový paskvil bych čekal tak v Rusku...

    10 minut pro dalších 150 km. U Humpolce vzniklo největší místo na ultrarychlé dobíjení aut - Zdopravy.cz
    https://zdopravy.cz/10-minut-pro-dalsich-150-km-u-humpolce-vzniklo-nejvetsi-misto-na-ultrarychle-dobijeni-aut-215340/
    SPEEDY
    SPEEDY --- ---
    JYRKA: i4 eDrive40 M Sport. Z nabijeni obavu nemam, z jizdy vpravo a volantem vpravo trochu jo.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    SPEEDY: Nevim cim jedete, ale v Italii se nabiji v pohode. Mnohem lip, nez v nasem retardlandu
    AVATAREK
    AVATAREK --- ---
    LAUNCHER: Jsem na Lipně ubytovaný přímo proti eonu a včera jsem bezproblémově nabíjel, i volvo vedle mě
    SPEEDY
    SPEEDY --- ---
    Taky se zitra chystame to Italie. Vetsina znamych si mysli, ze jsme se zblaznili :-)
    Mapy Google
    https://maps.app.goo.gl/95qzDtQJ71t39Whb9
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Tak ve středu odpoledne jsme si vyzvedli Mustanga Mach e, ve čtvrtek odjeli s rodinou, psem v kufru a rakví na střeše do Bergama.
    Cestou dvě nabíjení, zodpovědně prohlašuju, že jsme zdržovali my a ne auto. Spotřeba 25 kWh/100, dána cestou po dálnici a tou rakví. Tempomat jsem měl na 120 km/h, rychleji se mi nechtělo jet.
    Vestavěná navigace je peklo, ale Aapple mapy pres CarPlay komunikuji s autem a naplánují cestu i s nabíjením podle spotřeby.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LAUNCHER: Zapomněl bych - kdybych někde musel nabíjet a poblíž byl Tesla supercharger, nabíjím tam. Párkrát jsem i takhle nabyl z Tesla destination charger. Oboje super.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam