• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    MAGE
    MAGE --- ---
    OT_: Nemam skoly ale proc neni kazde to stani zastresene se solarama?
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    OT_: Asi zalezi na investorovi, treba supercharger v Humpolci je docela designovej

    OT_
    OT_ --- ---


    Le pardon, ale to ty nabíječky nejde vyřešit nějak elegantněji? Třeba si na to najmout designéra nebo architekta? Takový paskvil bych čekal tak v Rusku...

    10 minut pro dalších 150 km. U Humpolce vzniklo největší místo na ultrarychlé dobíjení aut - Zdopravy.cz
    https://zdopravy.cz/10-minut-pro-dalsich-150-km-u-humpolce-vzniklo-nejvetsi-misto-na-ultrarychle-dobijeni-aut-215340/
    SPEEDY
    SPEEDY --- ---
    JYRKA: i4 eDrive40 M Sport. Z nabijeni obavu nemam, z jizdy vpravo a volantem vpravo trochu jo.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    SPEEDY: Nevim cim jedete, ale v Italii se nabiji v pohode. Mnohem lip, nez v nasem retardlandu
    AVATAREK
    AVATAREK --- ---
    LAUNCHER: Jsem na Lipně ubytovaný přímo proti eonu a včera jsem bezproblémově nabíjel, i volvo vedle mě
    SPEEDY
    SPEEDY --- ---
    Taky se zitra chystame to Italie. Vetsina znamych si mysli, ze jsme se zblaznili :-)
    Mapy Google
    https://maps.app.goo.gl/95qzDtQJ71t39Whb9
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Tak ve středu odpoledne jsme si vyzvedli Mustanga Mach e, ve čtvrtek odjeli s rodinou, psem v kufru a rakví na střeše do Bergama.
    Cestou dvě nabíjení, zodpovědně prohlašuju, že jsme zdržovali my a ne auto. Spotřeba 25 kWh/100, dána cestou po dálnici a tou rakví. Tempomat jsem měl na 120 km/h, rychleji se mi nechtělo jet.
    Vestavěná navigace je peklo, ale Aapple mapy pres CarPlay komunikuji s autem a naplánují cestu i s nabíjením podle spotřeby.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LAUNCHER: Zapomněl bych - kdybych někde musel nabíjet a poblíž byl Tesla supercharger, nabíjím tam. Párkrát jsem i takhle nabyl z Tesla destination charger. Oboje super.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    PEPAZZ: Nabíjím primárně doma. V autě mám čip EON/PRE; ČEZ.
    ---
    Bacha, leckde ty deklarované nabijecky nefungují, naposledy Landal Marina Lipno, ani jedna ze 2. Naštěstí no stres, pár metrů dál u Coop jela a spousta dalších kolem Lipna zjevně též (podle EV co tam staly).

    Někdo nám vysvětloval, že nejspíš ještě není hotová, protože na ní nebylo nějaké ID co tam prý má být, ale v mapě už je. Real netuším.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    COMODOR_FALKON: Cinani a Indove ty “glimicky” maji taky, jen jine.
    Jsou posedli elektronikou a infotainmenty, Indove navic i kontrolou ridice (uz od auta typu Skoda Scala ma majitel najmuteho ridice, protoze je jinak nemoznej)
    Spousta toho se k nam nedostane, protoze cinske infotainmenty se tady prodavat nedaji (provazanost se sluzbami We) a cast toho ani nevnimame.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    STETKINS: Ačkoliv zrovna Zeekr přiznal, že je schopen toho, čeho se všichni u čínských aut obávají (JYRKA), tak si myslím, že v obecné rovině má NIKDAS pravdu.

    "Evropský standard" je předimenzovaný do nesmyslných výšin včetně nesmyslného počtu gimicků, přičemž rozdíl v kvalitě reálně užitečných vlastností neodpovídá rozdílu v cenovkách.
    Podstatou úspěchu Dacie ICEV/BEV u soukromých kupců je právě to, že pouze s mírně nižší kvalitou má výrazně nižší cenovku.

    Podobnou konkurenční výhodu mají čínské vozy.
    Pokud se třeba podaří Číňanům dostat sem BYD Seagull a Dolphin a stlačit EU ceny pod $15k za Seagull resp. $20k za Dolphin (v Číně za $12k, resp. $14k), tak nejspíš ovládnou trh s novými auty pro soukromné kupce - a v Evropě máme něco, co v Číně neznají: Kulturu oprav a tuningu.
    Takže ve chvíli, kdy bude v Evropě na silnici víc než milion BEV jednoho typu, tak lze očekávat, že podobně jako u Leafu dojde k vzniku profi i DIY komunit a výrobě alternativních náhradních dílů stejné nebo vyšší kvality.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Jako může to bejt fajn, ale radši bych nástupce Mazdy 5. A klidně by mohl vzhled a fíčury typu šoupací dveře zůstat jako u ICE předchůdce :)

    Elektrický nástupce Mazdy 6 zamíří i do Evropy - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/auto-elektricky-nastupce-mazdy-6-zamiri-i-do-evropy-40484269#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=6&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    MESTREY_: Tak, ta dohoda je tak postavená asi taky kvůli tomu, že Rivian si nejspíš chce a možná i potřebuje tu divizi udržet autonomní a pod svojí kontrolou. Ale jinak je to o tom, že VW outsourcoval (zase?) vývoj systému, akorát si našel lepšího dodavatele a budou si dělat jen UI a případně zadávat požadavky na "funkce".
    MESTREY_
    MESTREY_ --- ---
    DAN_F: Podle tohodle (https://x.com/alex_avoigt/status/1817517202360226283) mi prijde, ze se tu splecnou divizi prave snazi udrzet co nejdale od struktur VW a Cariadu. Spalit 5 mld USD by je asi zabolelo.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    JYRKA: Moc ne, no :)

    Jinak, když jsem četl ten nedávný rozhovor s RJ Caringem na The Verge, kde se ta spolupráce Rivianu a VW rozebírala celkem do detailu, nepřišlo mi, že by zrovna v tomhle ohledu byla otázka "jak se dokáže sladit mladá startupová kultura Rivianu s konzervativními manažery z německého Wolfsburgu", jak se v závěru článku píše, protože zrovna ty managementové mechanismy u toho obchodu působí jako asi ten úplně největší korporátní standard a nuda :D
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Ale jinak ten článek nemá valnou informační hodnotu.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DZODZO: jak chceš, řeklo kouzelné sluchátko:
    Volkswagen trápí několik problémů najednou. I proto odkládá klíčový projekt, díky kterému měl dohnat Teslu | Hospodářské noviny (HN.cz)
    https://archiv.hn.cz/c7-67350930-1228mp-f1adabe6606ab7e
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    FEDAJKIN: to by som prave chcel odemknut ale v paywall klubu to este nikto neodemknul :)
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    Volkswagen trápí několik problémů najednou. I proto odkládá klíčový projekt, díky kterému měl dohnat Teslu | Hospodářské noviny (HN.cz)
    https://archiv.hn.cz/c1-67350930-volkswagen-trapi-nekolik-problemu-najednou-i-proto-odklada-klicovy-projekt-diky-kteremu-mel-dohnat-teslu
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam