• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BRETA: no lenze sa ukazuje ze tradicne automobilky maju dost svojich problemov, aby sa vobec udrzali na trhu a chvilu to potrva nez sa ukaze ze cinan vyraba na kvantitu a nie na kvalitu :)
    BRETA
    BRETA --- ---
    DZODZO: Tohle je strasnej clanek. Z technickyho hlediska uplna ztrata casu.

    Jediny, co se tam clovek docte je, ze tradicni znacky opravdu planuji uplne na pohodicku - 3 az 5 let dopredu, kdezto cinska konkurence nekouka dele nez za rocni horizont.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    MG může nabídnout revoluční baterii během 12 měsíců, roky před konkurencí - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/auto-mg-muze-nabidnout-revolucni-baterii-behem-12-mesicu-roky-pred-konkurenci-40487301
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    koukam ze za 81,4kWh baterka bude za 1 024 980 kč
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    tak zakolik bude u nás?
    Kia EV3: The One We’ve Been Waiting For?
    https://youtu.be/Lu7qbFWf6i0?si=TWR76VdyBohu_k3H
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Why VW’s Factory Closures Are Just the Beginning
    https://www.youtube.com/watch?v=C4GyvnEDspA
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    Nějakej názor na ten Ford Explorer? Vůbec jsem na to nekoukal, ale prý důchodcům dávaj ve dveřích rovnou slevu 20%, což je asi celkem dobrý lákadlo u auta za mio a kousek.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Bobash se rozjel :)

    Servis, ovládání, ale i výkon. Proč si (ne)koupit ojetou Teslu | WIRED
    https://www.wired.cz/clanky/servis-ovladani-ale-i-vykon-proc-si-ne-koupit-ojetou-teslu?
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Vyhoda Macha je velikost baterky. Tim to honi.
    Ale ini tak neni realny dojezd spatny

    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Mě přijde, že Mach E a Ioniq 5 mi žraly obě docela podobně, přičemž s oběma jsem jezdil v docela chladným počasí, takže by to i odpovídalo navzájem.

    Jo, teď koukám, jedinou cestu co jsem měl v zimě zaznamenanou, tak 25,9 a to si myslím že byla normální dálnice. Ale byl to začátek ledna, takže mráz. V létě jsem s tím bohužel nejezdil.

    S Mach E do Berlína předloni v únoru jsem měl nějakých 25-27 taky. Jezdím s testovačkama delší trasy furt víceméně stejným způsobem, tedy 140 tempomat, klima na 21 stupňů bez ohledu na počasí. Do toho Berlína teda byla zrada, že jsem jel tam i zpátky proti větru, takže to žralo fakt dost.

    Asi bych s oběma musel najezdit víc podobných tras, ale takhle mi to přijde, že jsou na tom obě auta podobně (blbě).
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIKDAS: ID.7 je technicky víceméně stejný jako Enyaq, jedinej zásadní rozdíl je, že už má novější infotainment co nepadá, kterej Enyaq dostal loni, a má silnější zadní motor, kterej Enyaq dostal taky loni. Výhoda ID.7 je, že to je první MEB auto, který není SUV (ID.3 se budeme tvářit že neexistuje :)) a tudíž funguje aerodynamicky a proto nežere.

    Až přijde za dva roky ta kombíková Škodovka, tak bych docela věřil, že bude ještě lepší.

    Největší průser celý platformy MEB je, že zprasili na začátku komplet palubní systém po HW i SW stránce a trvalo jim roky, než to opravili – což očividně znamenalo, že to museli udělat celý znovu. A protože kolem něj měly postavenou skoro kompletní modelovou řadu, nezbylo jim, než to prodávat.

    Což mimochodem na poměry VW není nic moc výjimečnýho, se spalovacíma motorama udělali něco podobnýho nesčetněkrát, takhle z hlavy mě napadají třeba 1.2 TSI, některý 1.4 TSI, některý verze 2.0 TDI (zejména biturbo) – což byly motory s různýma zábavnýma vadama, který obvykle vedly k jejich totální destrukci nebo nutnosti generálky za šílenou cenu.

    Přesto si ta "korporátní elita" pořád ty VW kupuje a chrochtá si nad nima, zatímco jejich turbochrocht čas od času dochrochtá a sežere kilopade v opravách.

    Čili co jsem tím chtěl říct – VW má dekády dlouhou historii vyrábění a prodávání aut, který jsou v 95% fantasticky vymyšlený, mají skvělou ergonomii, jsou vevnitř hezky vyrobený (dobře, to teď převzala Škodovky, ídéčka a třeba Golf VIII jsou vevnitř odporný) a celkově působěj jako super solidní kus německýho inženýrství, ale to německý inženýrství potom periodicky člověku vybouchne do ksichtu.

    A jejich zákazníci si nějak zvykli.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LAUNCHER: Což mi promina tuhle krásku, která jim i reálně jezdila.

    FIRST DRIVE: Renault R5 Turbo 3E - 375hp Hot Hatch | Top Gear
    https://youtu.be/yrh8RvdkPeQ?si=99QKnkFiho0FOQqE
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    MINER: IMHO by bylo lepší, kdyby dodělali elektrickou 5, kterou slibují už nejmíň 3 roky.

    Místo toho aby tahali z klobouku další a další prototypy v době, kdy si je můžu sám promptovat v AI a Renault k tomu ani nepotřebuji.

    Chris Harris on... the new Renault 5 EV: "The French have rediscovered their mojo" | Top Gear
    https://youtu.be/Jv2nYru7-jo?si=SM7KRke8mR30DQ0B
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    MINER: to je tak hezky ze to 100 % nebudou vyrábět ;))
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    NIGHTHUNTER: To říkám pořád, že ID.7 je první použitelný BEV od VW. Škoda, že s touhle technikou nepřišli před 5 lety.
    Jak by ten svět vypadal dneka jinak, kdyby se korporátní elita seznámila s BEV skrze tohle, místo skrze první enyaq...

    Chci věřit, že tehdy tu techniku fakt neměli a ne že hnáni chamtivostí udělali tu krátkozrakou hloupost a uvedli do světa Enyaq ve stavu v jakem byl, "aby se zaplatil vývoj" prodejem zastaralý technologie (napadá mě třeba paralela s českým telekomem, kterej tady na konci 90s zaváděl vytáčecí internetový linky na výprodejvý německý technice, čímž ČR posunul o 10let zpět...jenže těm to vyšlo, protože tady nebyla čínská konkurence). Protože pokud to udělali naschvál, podřízli si pod sebou větev víc, než dieselgate.
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    Ja ted projel okruh Praha - Plzen - Cheb - Karlovy Vary - Praha, pricemz dalnice 140 km/h tempomat, okresky cca 100 km/h + nemalo predjizdeni. Je to ID.7 Tourer, takze kombik a horsi aerodynamika nez ID.7 co jsem mel predtim, tohle ma navic 20” priplatkovy kola (takze dalsich 20 km z WLTP dojezdu dolu) a furt to ma tu mensi 77 kWh baterku. Ale zvladlo to - vyjizdel jsem teda se 100% baterky, v Chebu spotreba 17.2 kWh/100 km a 60% a do Prahy jsem dojel jeste s asi 50 km rezervou.

    MINER
    MINER --- ---
    OTAZKAKONCE: přijde mi zajímavý, že mám rozdíl ve spotřebě sem a tam JČ-Praha i s fosilem. Necelý půlitr. Člověk by řekl, že se těch 300 m převýšení v 150 km ztratí. Ale je to tak konzistentně.
    OTAZKAKONCE
    OTAZKAKONCE --- ---
    ROMANET: Tak jen pro srovnani, ja jsem jel jizni Cechy Trieste (cca 700) s mym ID3 za 15kwh tam [z kopce, pres den] a 17kwh nahoru[zpet v noci]. A vetsinou okolo ~125kmh.

    jasne, je leto atp..
    ROMANET
    ROMANET --- ---
    OTAZKAKONCE: no, já třeba ten amsterdam jel za 20 (říjen), ale fakt je, že já bych nikdy po dálnici nevalil, pokud by to extra žralo. prostě klidně jedu volněji - většinou to bylo i jedno. prostě jsem přejížděl někam sto kiláků a v podstatě jestli pojedu 110 nebo 130 bylo jedno. i když jsem nabíjení neplatil, přijde mi prostě lepší jet úsporněji. a pravda teda je, že velký vliv na spotřebu měla řada zácp a oprav v německu, kde se po dálnici velký úseky jelo 50 až 80, v holandsku všude 100, část cesty byly okresky.

    ale jak píšu, já nedokážu spotřebu moc hodnotit, protože prostě třeba benzínovým obřim suv po dálnici 140 nepojedu, protože by mi to přišlo jako energeticky šílený.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam