NIKDAS: ID.7 je technicky víceméně stejný jako Enyaq, jedinej zásadní rozdíl je, že už má novější infotainment co nepadá, kterej Enyaq dostal loni, a má silnější zadní motor, kterej Enyaq dostal taky loni. Výhoda ID.7 je, že to je první MEB auto, který není SUV (ID.3 se budeme tvářit že neexistuje :)) a tudíž funguje aerodynamicky a proto nežere.
Až přijde za dva roky ta kombíková Škodovka, tak bych docela věřil, že bude ještě lepší.
Největší průser celý platformy MEB je, že zprasili na začátku komplet palubní systém po HW i SW stránce a trvalo jim roky, než to opravili – což očividně znamenalo, že to museli udělat celý znovu. A protože kolem něj měly postavenou skoro kompletní modelovou řadu, nezbylo jim, než to prodávat.
Což mimochodem na poměry VW není nic moc výjimečnýho, se spalovacíma motorama udělali něco podobnýho nesčetněkrát, takhle z hlavy mě napadají třeba 1.2 TSI, některý 1.4 TSI, některý verze 2.0 TDI (zejména biturbo) – což byly motory s různýma zábavnýma vadama, který obvykle vedly k jejich totální destrukci nebo nutnosti generálky za šílenou cenu.
Přesto si ta "korporátní elita" pořád ty VW kupuje a chrochtá si nad nima, zatímco jejich turbochrocht čas od času dochrochtá a sežere kilopade v opravách.
Čili co jsem tím chtěl říct – VW má dekády dlouhou historii vyrábění a prodávání aut, který jsou v 95% fantasticky vymyšlený, mají skvělou ergonomii, jsou vevnitř hezky vyrobený (dobře, to teď převzala Škodovky, ídéčka a třeba Golf VIII jsou vevnitř odporný) a celkově působěj jako super solidní kus německýho inženýrství, ale to německý inženýrství potom periodicky člověku vybouchne do ksichtu.
A jejich zákazníci si nějak zvykli.