• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    TIGU: Ale nakoupíš na to aspoň díly a někdo to dá dohromady.. u tý I3 teď koukám do katalogů a je to dost vražda - jen lepidlo na opravnou sadu předního podběhu bez kterýho ti to ani neprodaj stojí asi 300 USD, větší díly jako třeba rám kolem dveří stojí novej 4000 EUR+
    TIGU
    TIGU --- ---
    LOPIK: Ono je skoro jedno jestli z karbonu, nebo třeba hliníku (Tesla) - to taky nevyklepeš.
    NTR23
    NTR23 --- ---
    LOPIK: Ano, ekopapir.

    Jeli jsme streda-neděle. Ale i s noclehy a aktivitami. BMW museum, porsche museum.


    Ad Carbon. Ano, neopravuje se to lehce, prý je prakticky nemožné koupit ale bouranou ojetinu.

    Pokud by to nastalo, prostě to půjde z domu. Asi by mě to mrzelo víc, kdybych to kupoval za 1,2 milionu a ne jako ojetinu.
    TIGU
    TIGU --- ---
    Vždy jde o nejslabší článek. Ať už je to auto, které se probouzí z režimu spánku v řádu minut, backend roztříštěný na desítky servis, backend for frontend (BFF), nebo frontend, který musí něco vymyslet, když nedostane data/odpověď vůbec. Jeden může mít vymazlený frontend a backend, ale když chci zavřít okna, protože prší a auto se probudí za 5 minut, tak ... díky. A jeden to hází na druhého ;)
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    NTR23: My to měli v práci (dokonce dvě - to s tou nejmenší a pak s trochou větší baterkou) a jezdí se s tím fakt dobře - první auto z kterýho byla žena nadšená (a to už jsme měli doma půjčený Lexus nebo Maserati), ale za ty prachy úplně nevím. Do města na popojíždění super, ale jak mimo město obvzlášť u toho základního s dojezdem 120 km úplně nevím -jednou si to půjčil jeden vedoucí, že s tím pojede z Prahy machrovat na meeting do Poděbrad a jel nakonec bez topení, aby vůbec dojel.
    Do Stuttgartu, to jste jeli tak týden ne?

    Ten ekointeriér - pro někoho to je plus, mně to přišlo jak z papíru, ale to je asi věc vkusu, osobně bych se to ještě bál nabourat - je to celý z karbonu, přijde mi to neopravitelný.
    MESTREY_
    MESTREY_ --- ---
    JYRKA: Takze uz nebudeme frontendy precenovat, vid? Rozumim, ze branis svoji praci a utesujete se u vas tim, ze vsechno je sice sracka ale z toho vseho je ta vase cast sracky ta nejmensi, jenze jako celek je to porad sracka.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    MESTREY_: A k cemu je ti sebekepsi frontend, kdyz to vzadu nefunguje?
    VDFLAT
    VDFLAT --- ---
    NTR23: Proto tady máš tu plátěnou střechu.
    NTR23
    NTR23 --- ---
    NTR23: A ad město, v srpnu jsme byli na výletě v Mnichově a Stuttgart. 2024 km.

    I to se dá.

    Mam 120Ah model
    NTR23
    NTR23 --- ---
    DIM_: Mam i3 a jsem z toho naprosto nadšen. To auto vubec nezestárlo. naopak je pořad moderní a lidi se otáčí. Řízení skvělé, one pedal driving. Interiér větší než auto zvenku. Eko výroba.

    Snad jen je tvrdší. Nemátláš prstama po displeji. Čtyři místa.
    NTR23
    NTR23 --- ---
    CEEFA: Nepřestalo se BMW Isetta vyrábět, protože v případě nárazu z toho nešlo vylézt?
    CEEFA
    CEEFA --- ---
    MAGE: to jsem potkal minulej tejden nazivo a je to desne roztomily :D


    ABS
    ABS --- ---
    DIM_: s tim BMW chybu neudelas asi. ja leta jezdil oiniq 28kWh, a to je pomer cena vykon stale super (co do velikosti je to uz auto), okolo 300k se sezene snadno. Kdybych vybiral kolem 300 jdu zasi do ioniq, pokud je to ciste mesto a caste parkovani, tak asi to BMW.
    MESTREY_
    MESTREY_ --- ---
    JYRKA: A tento pristup je presne jeden z duvodu, proc Konzern dopadne jako Nokie.

    Btw, k cemu mi je backend bez fungujiciho frontendu?

    DIM_
    DIM_ --- ---
    Chci mame koupit nejaky elektro (ona ho chce, na jezdeni po Praze), ale nesmi to bejt velka Tesla (taky protoze nema senzory). A vlastne jediny auto, ktery mi prijde, ze si zaslouzi penize, je BMW i3. Vse ostatni mi prijde jako joke. Vsechny ty Mokky a spol. mi pripadaj jako Fabia s elektromotorem.

    Nebo mate jinej tip? Zas nemam nejakej super prehled o malych, levnych EV asi nemam.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    DZODZO: Pneu na tom hoří primárně ostrou jízdou v zatáčkách a prudkým bržděním, ne zrychlením na 4x4 EV. Takže jestli jezdíte trosku jako lidi, nic moc se tomu neděje.

    Pokud nesahas do nastavení auta, výkon se dávkuje pod úroveň gumovaní a startů z 0 je minimum. Nepočítám poskakování v centru města, ale tam doufám nejezdite brzda-plyn, berte pls ohled na ostatní kolem.

    Takže kamarádovi na TM3P docela hoří, což je hezky vidět jak vysoko má sjeté boky pneu (tohle trošku nechápu co s tím dělá, ale je to tam), protože s tím prostě litá rychle okresky a sem tam okruh a nevaha s tím brzdit plnou.

    Nežto mě se s TMYP nic moc s pneu neděje, zpomaluji v 98% jen na rekuperaci, v zatackach nejezdím úplně pomalu ale gumama nehvizdam. Těch pár startů na plný kotel, ale na default tudíž bez gumovaní, je tomu jedno.

    Nesmíte si pod tím představovat Dodge Demon s hnanou jen zadní nápravou a starty s kouřem od gum za autem 😀
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    MESTREY_: Obecne role radii se precenuje. To hlavni neni videt
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    LAUNCHER: tak ale pokial nechces menit pneumatiky moc casto, tak asi nie je dobre tolko gumovat na rozjezdu a brzdeni :) cital som nejaky thread, ze typek mal na tesle 70000km na jedny pneu co mi pride ze musel jazdit iba seniorskym stylom po meste :)
    MESTREY_
    MESTREY_ --- ---
    BOBASH: Je stejne na chuja, jako MIB3, jen to maskuje tim, ze je rychlejší diky vykonnejsimu HW.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam