• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    MMORT7
    MMORT7 --- ---
    LAUNCHER:
    JYRKA:
    To není jen o navigaci, ale o poslouchání podkastu, otevírání brány via Home Assistant...
    Tiché docela naprd tedy.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    MMORT7: nemá, ale obvykle se bez toho obejdeš. Pokud ovšem není rozvrtaná Praha, protože od určitého stupně zácpy to selhává - na rozdíl od Google nebo Waze.

    LAUNCHER: hepa filtr nepomůže na všechno, co některá auta vypustí je neskutečné.
    A k vyhřívání: obvykle to vypínám, protože to hřeje moc.
    MMORT7
    MMORT7 --- ---
    Mimochodem Tesla má Apple CarPlay nebo se jim nechtělo platit za licenci?
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    ABS: Cirkulace - Za rok jsem na to nesahnul, TMYP 2023. Totez S Plaid 2023, alespon co jsem to mel pujceny. TM3P 2023 jsem jel docela dlouho s kamosem, nezaznamenal jsem ze by to resil, ale zas co soudit z jedne dlouhe jizdy. Kdyby Te to vic zajimalo, muzu se ho zeptat.

    Mmch nesouvisi to s tim uplne, ale bylo by mi lito vzit takove ty stare 3, jeste bez HEPA filtru. Resp cokoliv bez HEPA filtru.

    Vyhrivani sedacek - Tohle problem znam z me predchozi O3, ale neznam u TMYP. YMMV.

    Sterace - Odpovedel TIGU.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    LAUNCHER: Auta, ve kterých jezdím, a je v nich vyhřívání sedaček, mají v sedačce tlakový senzor, takže i když je vyhřívání zapnuté, prázdné sedačky netopí. Předpokládal bych, že to tak bude mít i Tesla, takže nejspíš o edge case míň. Pokud teda někdo nevozí na sedadle dostatečné množství zmrzliny, které by už registroval tlakový senzor, což budou hádám 10+ kg hodnoty :)
    TIGU
    TIGU --- ---
    LAUNCHER: TM3 změna intenzity stěračů je namáčknutím tlačítka na páčce a pak levé kolečko na volantu - nahoru/dolů. Na displayi šudlat nemusíš :)
    ABS
    ABS --- ---
    LAUNCHER: je to skutecne tak?
    cirkulace vzduchu - jzdil jsem s dost auty ale jeste zadne nepoznalo ze prede mnou je stary kourici diesel, ani TM3, ale nebyla nejnovejsi (bylo by to ale super)

    zmenu foukani vzduchu - to je pro hodne lidi must have

    vyhrivani sedacek - automatika je standardem u mnoha znacek uz dost let, ale stejne jsem se pristihl, ze ji nepouzivam, nebot auto nepozna jak jsem obleceny a z jakeho prostredi prichazim, nebo zda jsem predtim treba necvicil :( takze manual je nenahraditelny napr pro mne

    steracesterace - asi jsem stary, ale to je za men must have


    +netykajici se uplne ridice. Je riziko, kdyz spolujezdec muze na dotykovem display ovladat kriticke funkce jako treba svetla. jednou mi je opily kolega ze srandy vypnul za jizdy v tunelu! tyto veci na dotykovy display nepatri.

    Da se bez fyzickych ovladacu jedit snadno, ale tech par tlacitek uvitam.
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    DOCKINEZ: Moje stará Tesla má páčky pod volantem a tam je všechno kromě klimy. Na Klimu fun guje říct "temp twenty" a nastaví spolehlivě teplotu na 20.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LAUNCHER: Resp je 2024, nevím proč připomínat autu, že má v zimě studené sedačky. Ale co já vím, třeba např. někdo na sedačkách v zimě vozí zmrzlinu a potřebuje to vypnout. To nemyslim sarkasticky, sám provozují pár edge cases. YMMV.

    Z druhé strany - jsem rád že tam žádné podobné prvky nejsou, první auto ve kterém mi ani po roce nic nechrastí, nevrže. Protože prostě není co by tam o sebe mohlo vrzat. A že to celé otřu za minutku od prachu.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    JYRKA: Vnitrni cirkulaci vzduchu - Automatika.

    Zmenu foukani vzduchu - Nepotřebuji, ale fair enough.

    Vypnuti vyhrivani sedacek - Automatika.

    Sterace - Vynucení je na páčce, ale jestli nějak potřebuješ přepínat intenzity a nestačí ti automatika, fair enough. Je to teda na display nejblíž k volantu a trefis to i poslepu.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    DOCKINEZ: nastaveni teploty musis na display, ale to te za jizdy nejak nerozptyluje, kdyz mas klimu na auto tak ani neresis vyhrivani sedacek, reguluji se podle nastaveny teploty. Upozorneni na prekroceni rychlosti je na jeden klik na home screenu.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    DOCKINEZ: Z toho co píšeš vše.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    LAUNCHER: Tak pokud bych měl tempomat, blinkry, světla a stěrače na tlačítkách volantu, tak asi nic. To by byla značka ideál.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    LAUNCHER: Vnitrni cirkulaci vzduchu
    Zmenu foukani vzduchu
    Vypnuti vyhrivani sedacek
    Sterace
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    DOCKINEZ: Nepodsouvam, ptám se: Co konkrétně chceš za jízdy ovládat? Nepočítaje veci, které máš pod prsty na volantu.

    Hlasem ovládám start playlistu. Za jízdy na display TMYP nesaham, není důvod (YMMV).
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    cinania uz kopiruju aj strukturalne battery packy :)

    Větší crossover C10 začne na 36.400 eurech, tedy 915 tisících korun. Jeho nejzajímavějším prvkem je, že trakční baterii nemá coby klasický „balík“ zespoda auta, nýbrž má články integrované ve struktuře vozu. Šetří to místem a zlepšuje torzní tuhost karoserie, uvádí tisková zpráva; jak se bude řešit případná potřeba výměny vadných článků, už však neprozrazuje.

    První auta značky Leapmotor znají své evropské ceny, levnější zaútočí na Dacii Spring | Auto.cz
    https://www.auto.cz/prvni-auta-znacky-leapmotor-znaji-sve-evropske-ceny-levnejsi-zautoci-na-dacii-spring-154080
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    W_NOICE78: tak to budem musiet zvazit, lebo zene sa podarilo v stavajucom aute otvorit natrepanu cocacolu tak, ze mame pamiatku na stropnom potahu u spolujazdca :)
    TIGU
    TIGU --- ---
    W_NOICE78: Na dost věcí stačí samotný commander. Na lepší chování Auto Pilota na dálnici, na otevření předního kufru klikou předních dveří, na otevření/odemčení nabíjecího portu klikou zadních dveří, na kick-down pro přepnutí z chill módu a spol. Teď to umí i u starších TM3 otevřít kufr po návratu z obchodu :D Sexy buttons občas na předehřátí baterie, nebo pokud chceš zapnout na TM3 třeba off road mode, nebo drift mode ;) Ale to je prostě na blbnutí. Já mám v defaultu prostě předehřátí baterie a mlhovky.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    DZODZO: je dost lidi co si to poridili a skoro to nepouzivaji. Nema to zadnou ip ochranu, po zateceni tekutiny je konecna, ale je dobry, ze ta alternativa je a instalace je jednoducha.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    DOCKINEZ: co taketo nieco, myslim ze uz to tu bolo postovane

    https://tsportline.com/products/s3xy-knob
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    DOCKINEZ: blinkry, tempomat, sterace, intenzitu vertaku kdyz mas klimu na automat ovladas na packach. Ostatni si nastavis pred jizdou a neni potreba nic upravovat. Jediny co nastavujes pri jizde pres display je jizdni rezim, smer vetraku, Spotify a radio a s tim ti muze pomoct spolujezdec, hlasem to asi ovladat taky muzes.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam