• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    GOR
    GOR --- ---
    W_NOICE78: Pokud ti to tak vyhovuje, tak kdo jsem ja, abych ti do toho kusnil? ;-)

    Pokud to z toho nevyplynulo, tak jsem jen chtel upozornit na tenhle aspekt. Jestli to nekomu vadi nebo nevadi nabijet jen na verejnejch si kazdej vyhodnoti sam podle svejch preferenci. Jako cim vice EV, tim lepe (teda za predpokladu, ze je to na ukor ICE, ne na ukor tramvaje ;-)), zase nam o kousek klesne koncentrace NOx v ulicich ;-)

    Pro me vesnicana je nabijeni vyhradne jen na verejnejch o nicem, nejblizsi mam 20 km a navic tam bezne nejezdim.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    LELI: Díky za info. Kolik tak hrubým odhadem najezdíš týdně a máš to jako hlavní auto?
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    FEDAJKIN: nenapsal jsi k tomu vetsi info. Pocet nabijecek porad roste a auta co jsou ted na trhu jsou jinde nez pred 5/10 lety
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    W_NOICE78: Vůbec si nemyslím, že by ti lidé byli hloupí nebo si zasloužili jakýkoli posměch - prostě zvyk je železná košile a člověk často nedomysli úplně do důsledků nové technologie než s tím má přímou zkušenost.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    FEDAJKIN: To chapu. Kdyz mas vysokou skolu zivota tak to neni uplne jednoduchy. 😉
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    W_NOICE78: Hele je dobrý na to explicitně upozornit, znám dost lidí, co byli bez domácího wallboxu a zároveň bez možnosti se píchnout v práci dost nešťastní a pak hejtovali EV jako takové.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    JYRKA: nevim proc bych mel vyuzivat baterii pouze v rozpeti 20-80 %? Nez vyrazne klesne SOC tak to auto uz bude moralne a technicky zastaraly.
    U Lidlu nebo na PRE pointech stejne nabijes 11KWh/1h, v zime je to tak na 50km. Pokud vic jezdis a nemas svuj WB tak ti nezbyva nez nabijet na SC a to mas za 30 min nabity.

    FEDAJKIN: tak to ja samozrejme taky, ale pokud nemas tuhle moznost, tak ti nic jinyho nezbyva. Nekdo si treba poridi BEV kvuli one pedal driving a ze nema svuj osobni WB mu nevadi.

    GOR: verejny nabijecky jsou ok, v aute nemusis byt fyzicky a muzes to nabijeni spojit s jinou aktivitou, ne jenom s nakupovanim. To mi prijde horsi 30min cekani pri nabijeni pri delsim cestovani kdyz treba prsi a u nabijecky neni zadna jina infrastruktura.
    LELI
    LELI --- ---
    Mam uz treti elektromobil, bydlim na smichove, nemam vlastni nabijeci misto a s verejnejma stanicema se nabiji uplne v pohode. Rozumne od baraku ma PRE stojan na AC a 50 kw DC. 500e 24kwh baterku a 6,6 kw nabijecku jsem nabijel v podstate pokazdy kdyz jsem nekam prijel a byla prilezitost, 40 kwh baterku s 22kw AC nabijeckou uz jen kdyz sem mel pod 30 procent, stavajici 58 kwh nabijim jednou za cas kdyz se mi chce a hodi se mi to, nebo kdyz mam pod 20 procent. Posledni auto uz ma rychlonabijeni, to je vic bezstarostny, tam te baterka realne omezuje na delsi dalnici na pulhodky po 270 km… po prepoctu penez timhle rezimem jezdim asi za 3 litry benzinu na 100 km. Kdyz se budes snazit, dostanes se min, me to prijde v pohode a neresim to. (Nekdy dobijim ac, kdyz sem nekde dyl, jindy DC.)
    MAGE
    MAGE --- ---
    RUDOLF: ty toyoti hybridy maji CVT prevodovku takze tam bude prenos energie z benzinoveho motoru na kola coz nissan nema. Jedinej kdo mel neco podobneho byla nejaka Mazda s wankelovym motorem pokud se nepletu. Podivej se tady na srovnani https://www.nissan.cz/experience-nissan/elektrifikace.html
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    RUDOLF: Maj tu hybrid verzi. Ale problém je, že jsem roky sledoval jen Teslu a auta mě v podstatě přijdou nejnudnější téma, takže o tom vím prd a teď si dělám rychlo přehled.
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    MAGE: Je to samé co tohle? Vím o dvou lidech co s tím jezdí do práce a pár dalších. Má to minimální spotřebu a mám pocit, že nabíjení neřeší. Toyota 2023 Corolla Cross.

    https://www.toyota.com/content/dam/toyota/brochures/pdf/2023/corollacross_ebrochure.pdf
    MAGE
    MAGE --- ---
    RUDOLF: ten koncept e-power je ze je to vlastne elektromobil s benzinovou centralou ktera nikdy nepohani kola ale slouzi opravdu jen k generovani energie tim padem tam neni zadna prevodovka. Ma i epedal kdy v kombinaci s genialnim adaptivnim tempomatem muzes auto ovladat jen palcem prave ruky =)
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    JYRKA: kolegové maj hybridy a vůbec nabíjení neřeší, tj. čerpají to z benzínu a elektro-motor běží při rozjezdu, takže se baterka nabíjí cestou. Už nevím jak se to jmenuje, ale ty jejcih stáli mega.

    MAGE: Když se zamiluji, tak můžu i s rozpočtem víc. Ale na druhou stranu, já auto vnímám hodně spotřebně. Měl jsem rád kombíky, protože se dalo přespávat v kufru. S rodinou už asi budu platit místo k přespání. Ale juknu na to.

    NIKDAS: bohužel v práci nemáme zásuvku. Do kanclu chodím kvůli social, tak se radši ožeru a jedu tágem. Autem do práce je jen vopruz.

    JYRKA: yep, máme kousek sámošku, tak teoreticky tam můžu vyrazit nakoupit. Ale pak zase hledat místo. Ale přes den by to asi šlo.
    GOR
    GOR --- ---
    W_NOICE78: Kazdej to ma jinak, ale ja se hlasim k Fedajkinovi a Jyrkovi - nemuset jezdit tankovat a nabijet doma je jeden ze super benefitu EV.

    Tim nerikam, ze se tim ostatni veci, kterejch si na EV cenim, smaznou, ale muset jezdit nabijet na verejny nabijecky by me asi fest sralo.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    W_NOICE78: No jsem zastáncem toho, že u EV chceš úplně změnit svoje tradiční ICE návyky, čili dát sbohem tomu "jet jednou za týden natankovat", ale prostě chceš jen dorazit domu, zapojit se a nic víc neřešit.
    U dlouhých cest samozřejmě tak jak píšeš.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    W_NOICE78: Teslu za 500 k mám, tak si dovolím oponovat.
    Pokud bereš provozní rouzpětí nabití baterie 20-80 %, tak máš reálně k dispozici cca 25 kWh v baterce. Na to ujede 200 km po městě, v zimě a na dálnici mnohem méně.
    A teď příklad: Žena měla včera ve 3 odpoledne nabito na 80 %. Pak jela s dcerou 25 km na kroužek do Kobylis, skončila na 71 %, dneska ráno do práce do Prahy, to je cca 25 km taky a co koukám, tak má 58 % (vyhřátí auta bez tepelka něco sežere). Z práce pojede na oslavu narozenin přes Prahu a pak domů a přijede se 40 %, pokud hodně. Nabije si u baráku přes noc, to je v klidu, ale nechtěl bych být nucený jezdit na týdenní nákupy obden :)
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    FEDAJKIN: 8h v kuse kazdy den, to jako proc? Rudolf nenapsal kolik denne najede, ale kdyz mas normalni najezd po meste, tak jetou Teslu za 500k dobijis tak 1 za tyden. Na delsi cesty nabijis na SC po ceste.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    JYRKA: je to možný, ale na druhou stranu spousta lidí funguje tak, že nabíjí jen v nákupáku, takže bych to úplně nezavrhoval.
    Hodně záleží na denním nájezdu.
    Jestli bude jezdit hlavně víkend, tak při příjezdu z výletu zajde na týdenní nákup a za hodinku má doplněno. Určitě bych to neviděl tak, že když nemůže být auto každej den 8h na WB, tak to s ním nejde. (ale mi se to kecá, když nabíjím doma i v práci :D )
    MAGE
    MAGE --- ---
    RUDOLF: Sam pokukuji po novem faceliftovanem Nissanu Qashqai e-power. Za pul mega to ale neni…
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    RUDOLF: Promysli, jestli máš místo, kde to auto může 8 hodin v kuse stát a nabíjet se každý den. Může to být doma (panely nejsou nutnost) nebo v práci. Budeš s tím jezdit o víkendu, takže ty ideálně potřebuješ mít wall box doma. Pokud nemáš, tak bych si EV spíš rozmyslel.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam