• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    TIGU: nekdo tu ale ale ten levny segment musí zaplnit , když to nebude čína kuli clům , tak kdo? :)
    MINER
    MINER --- ---
    LAUNCHER: Nebylo by lepší, kdyby se inspiroval v Evropě, a prostě tam poslal autonomní metro?

    TBC za 6 let udělala 3 km s 6 zastávkami, kde pod zemí po tmě krouží nebozí taxikáři v autech pro pozemní provoz. Jistě super práce.

    První plně autonomní metro se rozjelo ve Francii už v roce 1983. Od tý doby Paříž obsluhuje mnoho desítek autonomních stanic, a autonomní metro je v 6 evropských státech.

    Možná by se mohl inspirovat někde, kde to umí.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    CRAZY_IVAN: Do Vegas mi tez prijde ze se nevejde (?). Ted uz maji nebo stavi Prufrock 5 a netusim ktery jejich krtek je jak siroky.

    x.com
    https://x.com/boringcompany/status/1835550628254498908
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    LAUNCHER: akorát vypadal, že by se do těch tunelů nevešel :D
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    PEPAZZ: CRAZY_IVAN: Van pro 20 pasažérů IMHO potřebují pro Boring Company. Ted jim tam krouží TMYs, což přece nechceš.

    MINER
    MINER --- ---
    TIGU: No, naznačil… Naopak reportéry Reuters, kteří přišli s informací od zaměstnanců Tesly, že M2 šel k ledu, označil za lháře. Je pravda, že to jeho ticho o M2 je teď už dost hlasité, ale pochybuju, že tim něco naznačuje. Zase jen čeká, že se na jeho lež zapomene…
    TIGU
    TIGU --- ---
    PEPAZZ: Ten jejich master plan se změnil. Původně se mělo začít od drahých a dostat super levná auta mezi masy. Jenže přišla Čína a její záplavová politika. Nedává smysl konkurovat cenou. Tesla musí být "tak trochu prémiovka" za dobrý peníze. To jim celkem jde a měli by u toho zůstat. Mít tu přidanou hodnotu jinde. A teď nemyslím deštník ve dveřích.

    Dvojky se jen tak nedočkáme - to naznačil i Elon při představení robotaxi - prostě "Auta jsou drahá" -> "budeme je sdílet". Ne "Uvedeme levnou dvojku".

    Po revoluci jsme tady taky měli spousty podniků, co vyráběli kvalitní věci. Místo toho, aby se soustředili na prémiový segment, zkoušeli konkurovat cenou. Většina z nich už neexistuje.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    tak u toho vanu zmínili, že to bude i jako komerční, takže na zboží po městě a tak ... aspon tipuju, že představa je SEMI na delší a tohle může být skoro last mile. I když na to je to asi moc velký, nevim. Já už nevim nic :D
    MINER
    MINER --- ---
    PEPAZZ: Bude to naopak: van bude hlavní způsob dopravy, až se skutečně rozšíří autonomie. Na rozdíl od aut, která budou furt generovat zácpy, ať už je řídí člověk nebo robot, budou vany skutečná revoluce, která vyřeší dopravu ve městech. Na rozdíl od autobusů agilní, frekventované, spolehlivé a rychlé. Na rozdíl od aut efektivnější.

    Tohle marketingově nikoho nerajcuje, ale velikost cabu si najde nějaký sweetspot, dost možná o velikosti právě toho vanu, který bude právě díky zkrocení zácp rychlejší.

    Marketingově to nikoho nenadchává, protože, každý chce mít jen to svý, ale jakmile bude skutečná autonomie flotil, tak to tam ekonomika a města dotlačí.
    KURE
    KURE --- ---
    nebuďte tak přísný, před dvěma lety to byl chlápek v pyžamu...
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    PEPAZZ: to má někdo motion capture suit, vr headset s mikrofonem a jede :D
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    CRAZY_IVAN: vid a jako by za tim byl někdo kdo odpovídá :)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    PEPAZZ: trochu to na mě působí jako kdyby to někdo ovládal přes motion capture nebo tak.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    CRAZY_IVAN: jako ten samořiditelny autobus je taky solidní niche produkt :) akcie se rozhodne nezvedají :)

    Pro mě to mělo jediný highlight a to byl optimus. U nej se k žadnemu timeframu nikdo nevyjadřoval, kazdopadne u optimus ma velký potencial prodeje + marže na něm budou imho velké.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    hlavne uplne ticho kolem modelu 2 mi řiká jednu věc. Tesla zadny 25k hatch vyrábět nechce/ nebude
    TIGU
    TIGU --- ---
    ANAXYM: Minulý rok už dokonce vydali update, který dovoluje nabíjet AUX baterii z trakční :P
    TIGU
    TIGU --- ---
    CEEFA: U TMY hodně lidí čeká na refresh.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    FEDAJKIN: Koncak si to typicky jen zavola z appky.

    "Musk had said he planned to operate a fleet of self-driving Tesla taxis that passengers can hail through an app. He made no mention of the app at Thursday's event."

    FEDAJKIN: "the average number of passengers in a taxi car is typically between 1.2 and 1.5. This means that, on average, a taxi car carries one or two passengers per trip."

    --
    Jak si Elon sam ze sebe udelal srandu "I tend to be a little optimistic with timeframes" - tzn prijde mi predcasne se bavit o tom co a jak bude ohledne Robotaxi, stejne jako bylo kdysi mimo vesteni skoro vsech ohledne Cybertruck nebo Semi. Ocekaval bych velky odklad, ale je parada ze tu nekdo tu budoucnost takhle intenzivne tlaci. Samo se to fakt neudela.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    MINER: Good point s tím retailem/marketingem.

    Hele četl jsem k tomu dost článků v různých médiích a šel jsem přímo po tomhle - a cítil jsem teda pěknou zdrženlivost, ne žádný bombastický headliny ani claimy jako v minulosti, jen poměrně střízlivý popis eventu a produktů a za většinou tvrzení bylo uvedeno "Musk says", "Tesla says" atd., čili upozorněno, že to není fakt, ale jen nějaká message te společnosti.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam