• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    nie sice priamo elektromobily, ale je to tym dost ovlivnene

    Nejdostupnějším autům hrozí konec nebo zdražování - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-nejdostupnejsim-autum-hrozi-konec-nebo-zdrazovani-40495149
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    ADAM: Zůstatková bude dost podobná, Buzz je cute a nebude se ojetej srát tolik, co Mulťák
    Cenu kdyžtak líp bude držet Californie

    Ale kdyžtak nezávislá klima pro obytky existuje a při dnešních cenách lifepo4 je to už rozumně proveditelný
    Topení se dá taky vyřešit, ani nafta smrdět téměř nemusí

    3x za jízdu půl hodiny stát na rychlonabíječce u dálnice se dá vydržet
    KURE
    KURE --- ---
    ADAM: taky mi přijde že buzz je typ vozidla, kde se dojezd docela hodí.

    přesně to teď zvažuju jestli zůstatková cena ev pude do kopru, protože budou významě lepší auta, nebo jestli pujde do kopru fosil, protože daně a podobny. :/ vůbec nevim
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    ADAM: Když uvážím, za jaký pálky se prodávají x let starý (a dvakrát stočený) Multivany a uvážil, jakými mílovými kroky jde kupředu progres v oblasti EV (takže starší modely EV budou ztrácet na hodnotě, jak je nebude nikdo moc chtít), tak bych laicky tipoval, že propad ceny bude menší u MW.
    ADAM
    ADAM --- ---
    Já si v dohledné době taky hodlám koupit buď multivan nebo LWB buzze. Zásadní je pro mě spaní v autě a výhoda buzze je klima a nesmrdíci topení při spaní. Ale hrozně mě odrazuje, že to nemá camp mode a budu to muset nějak hackovat. Stejně se ale k buzzovi přikláním.

    Jezdím taky stylem 1000km po dálnici s min. zastávkou, ale holt bych to se asi přizpůsobil. Nevadí mi ani tak tu zastávku udělat (člověk se v zadu na půl hodky natáhne.). Spíš mi vadí, že nemůžu zastavit kde se mi zachce. Mám už takový vychytaný místa, kde se dobře stojí, kde je třeba louka a klid. Celkem nerad zastavuju na dálničních benzinkach a vlastně mi vadí, že budu muset stát tam.

    Co mě nese může změnit názor ve prospěch multivana by byla úvaha nad zustatjovou cenou třeba po pěti, šesti letech, až budu prodávat. Jaký na tohle máte názor? Kde bude propad ceny nižší?
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    STETKINS: ;) srovnavan 1.gen 5 seats Buzze s 2.gen Buzzem, ktery je LWB 6/7 seats ma novej sw, baterku a motor.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    China tells automakers to pause investment in tariff-supporting countries
    https://electrek.co/2024/10/30/china-tells-automakers-to-pause-investment-in-tariff-supporting-countries/
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    W_NOICE78: To se vůbec nedivím, že mi nerozumíš, páč já čtu jak debil, takže jsem myslel, že říkáš, že si to lidi nekupujou protože dává větší smysl 6/7 místný van :-D
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    STETKINS: Vubec ti nerozumim. Spousta lidi si kupujou Tecka nebo Buzze. Kupa deti je jake cislo?
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    Měl jsem to půjčený na víkend a srovnávat to s nějakým vanem je opravdu blbost. Mám T6 a tohle je opravdu menší, ale ne o tolik. Pořád projdeš z přední řady do druhý.
    Podle mě se to neprodává právě kvůli tomu dojezdu. Spoustu lidí co maj Téčka si to kupujou, protože pořád někde lítaj (soused třeba jezdí furt na Rujánu kajtovat, nebo do na Lago na surf/kola) a to tak, že letí po dálnici co to dá a na to to úplně ideální není. Já jezdím jen kolem komína s kupou dětí a maximálně jedu na Slovensko ke tchýni, takže pro mě ideál...
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    DZODZO: To je asi dalsi duvod proc se to neprodava. Je to prerostlej osobak, az ted s novou gen. dava vetsi smysl jako 6/7 mistny van. Akorat variabilita porad neni jak u Multivana.
    CEEFA
    CEEFA --- ---
    RSZ: ja u nas vidam pravidelne dve, vizualne je to fakt desne sympaticky jen mi to taky prijde dost maly v porovnani s teckem
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    RSZ: v brne nejake obden stretavam, vzdy zabudnem ake je to malinke v porovnani s mojimi predstavami :)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    W_NOICE78: protože to neumí platforma MEB
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    STETKINS: ID Buzz ma linearni nabijeci krivku i ta 1. gen. je podle Bjorna na 1000km asi o 30min pomalejsi nez Tesla Y. Ten novy update uz je lepsi, ale porad ma co dohanet. Vubec nechapu ze takove auto nema camp mode nebo v2l
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    KUTAS: slušný, vlastně bych se tehle teorii vůbec nedivil
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    MAGE: já už slyšel teorii, že evropské automobilky dost tlačily GD a všechny možné EU restrikce... lobbying na úrovni EK a roli hrál i VW, chtěly se tak v Evropě snadno zbavit konkurence z US a Asie... (včetně Jahna, který byl velkým zastáncem GD) a zjevně se přepočítaly.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    CRAZY_IVAN: hustý , na to jak je to auto vlastně nehezký je to skvělý výsledek
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    PEPAZZ: If you’re driving a STELLANTIS, may God be with you!! PART 2#
    DS3 eTense with 23,000 km, warranty abused and 20 months of repair agony. The level of poor engineering in these vehicles borders on madness. This group is putting junk on wheels across diesel, petrol, and hybrid models, but what they’re doing in EVs is unforgivable. The poor product experience is so strong it can turn anyone away from EVs for good.
    As a repair shop, we face countless issues: aftermarket "right to repair" access for independent repair shops (diagrams, software, updates, parts), as well as specialized tools and documentation, are inaccessible. They rarely respond to inquiries or claim “it's not their responsibility,” violating EU Regulation 2018/858, Article 61. We’ve been waiting for weeks to get access to FIAT and Citroen accounts just to clear faults, while Tesla or BYD grant access within a day. Authorized service centers are controlled by the group with insufficient training or support, leading to random part replacements at the owner’s expense.
    Furthermore, manufacturers lack the necessary parts for repairs, leaving vehicles unusable for months, causing significant losses to business owners without replacement vehicles. Finally, the vehicle’s extended warranty is tied to every minor service; even a missed wiper change can void the battery warranty, a notorious issue we’ve dubbed "Warranty R-a-p-e.” This has happened to this DS3, as the general warranty on wipers is tied to the motor and battery. The vehicle failed in motion due to an unknown fault (no communication with the VCU), and because of the PMSM motor in motion, coil excitation in the inverter burned out the inverter board.
    After five authorized services, 200 lost work hours, and €5,000 spent on a motor, two inverters, MCU, and additional equipment, we haven’t located the primary fault, though we successfully cloned the secondary inverter from the old to the new. Getting the car’s wheels turning again without buying a whole new car is impossible. The authorized service demands replacing the motor and inverter, which costs €12,500, though this likely isn’t the primary fault, opening further costs.
    The software system is shockingly limited for troubleshooting—you can never locate the fault by error code. Diagnostic tools, whether OEM or aftermarket, don’t provide access to specialized functions, resets, or programming. Pairing new or used modules is an excruciating process, and the entire policy on which this vehicle is based is unsustainable and unprofitable, leaving owners with major losses. These vehicles, once out of warranty, will be unrepairable and end up in parts or the scrapyard and owners returning to old VW TDI 1.9PD
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    Tesla naskladnila matrace do TMY, jsem zvědavej za jak dlouho se to zase vyprodá. Minule to bylo v průběhu hodin.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam