• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    W_NOICE78: to nesouvisí se značkou, to je obecný problém.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    JYRKA: Je fakt, ze je to VW, ktery te donuti koupit si novy auto misto battery swapu. Jedine ze by byly 3rd party baterky, ale tam muze byt problem se zarukou, licenci a spolehlivosti.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    W_NOICE78: baterka není problém, ale to kolem... Velmi často je součást nosné struktury auta, k tomu si připočti chlazení a vyhřívání + elektrická část. Takže doufat můžeme, ale byl bych trochu skeptický.
    Zatím se mění u Leafu a BMW, u novějších aut jen, co jsem slyšel, výjimečně u Tesel RWD.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    KURE
    KURE --- ---
    W_NOICE78: tady se obávám toho co to bude v praxi obnášet a kolik taková celková rozborka bude stát.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    Ja doufam ze casem pujde u kazdeho ev swapnout baterii na baterku s vetsi kapacitou, co by vyresilo u Buzze problem s dojezdem, jen to nevyresi problem s MEB. Tak bych spis pockal az na novou platformu a na sw od Rivianu. Jen aby mezi tim cekani nedopadl VW jak Nokia 🤦🏻‍♂️😉
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    DZODZO: fascinující, kdy se na jednu stranu prosazují malá auta do měst, protože zabírají méně místa, ale na druhou stranu se zakazují ve prospěch EV, která ale jsou velká a těžká a tedy zabírají méně místa a ničí povrch, takže se proti nim bojuje ....
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Třítunový PHEV příšery na EL značkách projdou, ale Kia Picanto pro plebs zakážeme.

    Jo, to zní jako cesta.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    nie sice priamo elektromobily, ale je to tym dost ovlivnene

    Nejdostupnějším autům hrozí konec nebo zdražování - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-nejdostupnejsim-autum-hrozi-konec-nebo-zdrazovani-40495149
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    ADAM: Zůstatková bude dost podobná, Buzz je cute a nebude se ojetej srát tolik, co Mulťák
    Cenu kdyžtak líp bude držet Californie

    Ale kdyžtak nezávislá klima pro obytky existuje a při dnešních cenách lifepo4 je to už rozumně proveditelný
    Topení se dá taky vyřešit, ani nafta smrdět téměř nemusí

    3x za jízdu půl hodiny stát na rychlonabíječce u dálnice se dá vydržet
    KURE
    KURE --- ---
    ADAM: taky mi přijde že buzz je typ vozidla, kde se dojezd docela hodí.

    přesně to teď zvažuju jestli zůstatková cena ev pude do kopru, protože budou významě lepší auta, nebo jestli pujde do kopru fosil, protože daně a podobny. :/ vůbec nevim
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    ADAM: Když uvážím, za jaký pálky se prodávají x let starý (a dvakrát stočený) Multivany a uvážil, jakými mílovými kroky jde kupředu progres v oblasti EV (takže starší modely EV budou ztrácet na hodnotě, jak je nebude nikdo moc chtít), tak bych laicky tipoval, že propad ceny bude menší u MW.
    ADAM
    ADAM --- ---
    Já si v dohledné době taky hodlám koupit buď multivan nebo LWB buzze. Zásadní je pro mě spaní v autě a výhoda buzze je klima a nesmrdíci topení při spaní. Ale hrozně mě odrazuje, že to nemá camp mode a budu to muset nějak hackovat. Stejně se ale k buzzovi přikláním.

    Jezdím taky stylem 1000km po dálnici s min. zastávkou, ale holt bych to se asi přizpůsobil. Nevadí mi ani tak tu zastávku udělat (člověk se v zadu na půl hodky natáhne.). Spíš mi vadí, že nemůžu zastavit kde se mi zachce. Mám už takový vychytaný místa, kde se dobře stojí, kde je třeba louka a klid. Celkem nerad zastavuju na dálničních benzinkach a vlastně mi vadí, že budu muset stát tam.

    Co mě nese může změnit názor ve prospěch multivana by byla úvaha nad zustatjovou cenou třeba po pěti, šesti letech, až budu prodávat. Jaký na tohle máte názor? Kde bude propad ceny nižší?
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    STETKINS: ;) srovnavan 1.gen 5 seats Buzze s 2.gen Buzzem, ktery je LWB 6/7 seats ma novej sw, baterku a motor.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    China tells automakers to pause investment in tariff-supporting countries
    https://electrek.co/2024/10/30/china-tells-automakers-to-pause-investment-in-tariff-supporting-countries/
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    W_NOICE78: To se vůbec nedivím, že mi nerozumíš, páč já čtu jak debil, takže jsem myslel, že říkáš, že si to lidi nekupujou protože dává větší smysl 6/7 místný van :-D
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    STETKINS: Vubec ti nerozumim. Spousta lidi si kupujou Tecka nebo Buzze. Kupa deti je jake cislo?
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    Měl jsem to půjčený na víkend a srovnávat to s nějakým vanem je opravdu blbost. Mám T6 a tohle je opravdu menší, ale ne o tolik. Pořád projdeš z přední řady do druhý.
    Podle mě se to neprodává právě kvůli tomu dojezdu. Spoustu lidí co maj Téčka si to kupujou, protože pořád někde lítaj (soused třeba jezdí furt na Rujánu kajtovat, nebo do na Lago na surf/kola) a to tak, že letí po dálnici co to dá a na to to úplně ideální není. Já jezdím jen kolem komína s kupou dětí a maximálně jedu na Slovensko ke tchýni, takže pro mě ideál...
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    DZODZO: To je asi dalsi duvod proc se to neprodava. Je to prerostlej osobak, az ted s novou gen. dava vetsi smysl jako 6/7 mistny van. Akorat variabilita porad neni jak u Multivana.
    CEEFA
    CEEFA --- ---
    RSZ: ja u nas vidam pravidelne dve, vizualne je to fakt desne sympaticky jen mi to taky prijde dost maly v porovnani s teckem
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam