• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LAUNCHER: Pripominam teda, ze:

    1) V desti nebo mlze je na tom vyznamene hure vsechno me zname - Lidar, kamera, lidske oci. Prosim vas bezpecnost na prvnim miste, zpomalit.

    2) Co se Tesly a zadku srnky nize, ta auta na to nejsou a nemohou byt v dohledne dobe trenovana. Pozornost ridice si taky muzeme skrnout, srnku jsem jednou sundal v O3, na reakci jsem mel hrubym odhadem asi 0.5s. Takze tomu bohuzel asi neunikneme. Proto je ale na miste kritizovat Teslu za slabou servisni sit a to ze nedavaji nahradni auta. Protoze tohle / vysledek nehody nize / resitelny je, ale nejmene v CZ si pekne pockate.

    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    JYRKA: "Chápu, že jsi teslista". Akorat ze vubec: LAUNCHER LAUNCHER LAUNCHER. Teslu mam doma, protoze v tom co jsem hledal byla a je mmnt nejlepsi. Verim primarne v nutnost konkurence a jsem techno-optimista, takze v EV fandim vsem.

    JYRKA: "Hey I measured there is 50 points on a target at 235m in your lane, it hasn’t moved for 10 frames. Maybe you should slow down and eventually try to change lanes or attempt an emergency stop"

    - Jsem rad ze ohledne Lidaru shodneme i v tomhle. Akorat Te doplim, ze presne tuhle vetu rika cca 10 krat za sekundu ve dne za slunicka. Natoz kdyz prsi.

    Ale tady mas chybu: "Lidar does not need to be trained on „is this a deer“ or „is this a human“".

    -Spravne je to: Lidar nelze trenovat na srnku a nebo cloveka. Ale je na nem dobre videt rodinny dum a vetsi, proto je super v dospele velikosti na strese auta na ty 3D mapy.

    To co hledas vypada takhle, ale jeste si pockas. Lidar to teda neni, ale to je jen dobre, se s tim smiris. Pockas si na novy HW s podporou IR, ale spis 2 generace nez 1.

    JYRKA
    JYRKA --- ---
    LAUNCHER: Chápu, že jsi teslista, ale zrovna takhle jsem to nemyslel :)
    Mám za to, že by to Lidar dal, kamera to nedá nikdy.
    -> Lidar (long range) has detection ranges of 200-300m on such kind of targets.

    -> Lidar does not need to be trained on „is this a deer“ or „is this a human“

    -> Lidar just „tells“ the FSD system. „Hey I measured there is 50 points on a target at 235m in your lane, it hasn’t moved for 10 frames. Maybe you should slow down and eventually try to change lanes or attempt an emergency stop“

    Lukas Timm on LinkedIn: Vision-Only works great. Until it doesn’t. Just saw this snipped on x.com… | 167 comments
    https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:7257367549909110785/
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    Tu srnu by Lidar asi taky nedal 🤷🏻‍♂️
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    JYRKA: Jsem rád že se shodneme, že chceš něco, co neexistuje 👍
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    PEPAZZ: myslím si, že nikdy. Omezení neokecáš. To je jako kdybych chtěl být špičkový tenista. S jedním funkčním okem těžko.
    LAUNCHER: Nesouhlasím. Argumentuješ chybějícím software, ten ale přijde. Ale sebelepší SW nevyřeší principiální omezení.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    JYRKA: Ne.

    Auta se snaží o primárně detekci lidí, hůře jsou na tom cyklisti a motorkáři, to je potřeba zlepšit. Pak dlouho nic a pak až zadek srnky.

    Ty mini Lidary dodávají značně chaotická data ke kterým neexistuje příčetný SW a nikdo neví jak to provázat s daty z kamer.

    Velké opravdické Lidary jsou parádní na telemetriku pro 3D mapy, ale to je úplně jiný příběh a je na to potreba jiný HW než se vejde na čumák auta a vyšší výkon na zpracování dat než má auto.

    Keep it real.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    jinymi slovy za idealnich podmínek ok jinek fsd bez lidaru vubec nevěřit , zatím ...
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    PEPAZZ: za dne ano. Pokud by nepršelo, nesněžilo, nebyla mlha nebo ta srna nebyla ve vodní tříšti od aut.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    myslíš že za dne by zastavila? podle mě ano
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Jinak tady vidíte, proč kamery pro autonomní auta fakt nedávají smysl. Kdyby měla Tesla Lidar, tak se to nestane.
    x.com
    https://x.com/TheSeekerOf42/status/1850750169169760686
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    W_NOICE78: to nesouvisí se značkou, to je obecný problém.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    JYRKA: Je fakt, ze je to VW, ktery te donuti koupit si novy auto misto battery swapu. Jedine ze by byly 3rd party baterky, ale tam muze byt problem se zarukou, licenci a spolehlivosti.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    W_NOICE78: baterka není problém, ale to kolem... Velmi často je součást nosné struktury auta, k tomu si připočti chlazení a vyhřívání + elektrická část. Takže doufat můžeme, ale byl bych trochu skeptický.
    Zatím se mění u Leafu a BMW, u novějších aut jen, co jsem slyšel, výjimečně u Tesel RWD.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    KURE
    KURE --- ---
    W_NOICE78: tady se obávám toho co to bude v praxi obnášet a kolik taková celková rozborka bude stát.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    Ja doufam ze casem pujde u kazdeho ev swapnout baterii na baterku s vetsi kapacitou, co by vyresilo u Buzze problem s dojezdem, jen to nevyresi problem s MEB. Tak bych spis pockal az na novou platformu a na sw od Rivianu. Jen aby mezi tim cekani nedopadl VW jak Nokia 🤦🏻‍♂️😉
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    DZODZO: fascinující, kdy se na jednu stranu prosazují malá auta do měst, protože zabírají méně místa, ale na druhou stranu se zakazují ve prospěch EV, která ale jsou velká a těžká a tedy zabírají méně místa a ničí povrch, takže se proti nim bojuje ....
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Třítunový PHEV příšery na EL značkách projdou, ale Kia Picanto pro plebs zakážeme.

    Jo, to zní jako cesta.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    nie sice priamo elektromobily, ale je to tym dost ovlivnene

    Nejdostupnějším autům hrozí konec nebo zdražování - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-nejdostupnejsim-autum-hrozi-konec-nebo-zdrazovani-40495149
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    ADAM: Zůstatková bude dost podobná, Buzz je cute a nebude se ojetej srát tolik, co Mulťák
    Cenu kdyžtak líp bude držet Californie

    Ale kdyžtak nezávislá klima pro obytky existuje a při dnešních cenách lifepo4 je to už rozumně proveditelný
    Topení se dá taky vyřešit, ani nafta smrdět téměř nemusí

    3x za jízdu půl hodiny stát na rychlonabíječce u dálnice se dá vydržet
    KURE
    KURE --- ---
    ADAM: taky mi přijde že buzz je typ vozidla, kde se dojezd docela hodí.

    přesně to teď zvažuju jestli zůstatková cena ev pude do kopru, protože budou významě lepší auta, nebo jestli pujde do kopru fosil, protože daně a podobny. :/ vůbec nevim
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    ADAM: Když uvážím, za jaký pálky se prodávají x let starý (a dvakrát stočený) Multivany a uvážil, jakými mílovými kroky jde kupředu progres v oblasti EV (takže starší modely EV budou ztrácet na hodnotě, jak je nebude nikdo moc chtít), tak bych laicky tipoval, že propad ceny bude menší u MW.
    ADAM
    ADAM --- ---
    Já si v dohledné době taky hodlám koupit buď multivan nebo LWB buzze. Zásadní je pro mě spaní v autě a výhoda buzze je klima a nesmrdíci topení při spaní. Ale hrozně mě odrazuje, že to nemá camp mode a budu to muset nějak hackovat. Stejně se ale k buzzovi přikláním.

    Jezdím taky stylem 1000km po dálnici s min. zastávkou, ale holt bych to se asi přizpůsobil. Nevadí mi ani tak tu zastávku udělat (člověk se v zadu na půl hodky natáhne.). Spíš mi vadí, že nemůžu zastavit kde se mi zachce. Mám už takový vychytaný místa, kde se dobře stojí, kde je třeba louka a klid. Celkem nerad zastavuju na dálničních benzinkach a vlastně mi vadí, že budu muset stát tam.

    Co mě nese může změnit názor ve prospěch multivana by byla úvaha nad zustatjovou cenou třeba po pěti, šesti letech, až budu prodávat. Jaký na tohle máte názor? Kde bude propad ceny nižší?
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    STETKINS: ;) srovnavan 1.gen 5 seats Buzze s 2.gen Buzzem, ktery je LWB 6/7 seats ma novej sw, baterku a motor.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    China tells automakers to pause investment in tariff-supporting countries
    https://electrek.co/2024/10/30/china-tells-automakers-to-pause-investment-in-tariff-supporting-countries/
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    W_NOICE78: To se vůbec nedivím, že mi nerozumíš, páč já čtu jak debil, takže jsem myslel, že říkáš, že si to lidi nekupujou protože dává větší smysl 6/7 místný van :-D
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    STETKINS: Vubec ti nerozumim. Spousta lidi si kupujou Tecka nebo Buzze. Kupa deti je jake cislo?
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    Měl jsem to půjčený na víkend a srovnávat to s nějakým vanem je opravdu blbost. Mám T6 a tohle je opravdu menší, ale ne o tolik. Pořád projdeš z přední řady do druhý.
    Podle mě se to neprodává právě kvůli tomu dojezdu. Spoustu lidí co maj Téčka si to kupujou, protože pořád někde lítaj (soused třeba jezdí furt na Rujánu kajtovat, nebo do na Lago na surf/kola) a to tak, že letí po dálnici co to dá a na to to úplně ideální není. Já jezdím jen kolem komína s kupou dětí a maximálně jedu na Slovensko ke tchýni, takže pro mě ideál...
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    DZODZO: To je asi dalsi duvod proc se to neprodava. Je to prerostlej osobak, az ted s novou gen. dava vetsi smysl jako 6/7 mistny van. Akorat variabilita porad neni jak u Multivana.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam