SCHWA: pokud chces auto typove TM3, tak ji klidne kup a budes z ni mit radost, pokud nejsi rozhodnutej, tak si v pruhonicich sedni do 3 a do Y, kufr tam muzes taky dobre porovnat, ...
Tesly jsou levny, protoze jsou vsechny stejny - mala mira individualizace tu vyrobu zlevnuje. Bytelny je to dostatecne, i auta co maji 150k najeto vypadaji porad stejne jako od novyho (3 a Y), toho bych se nebal.
Osobne mam TMY 2024 SR:
- jednak byla nejlevnejsi :-)
- za dalsi kvuli LFP - vetsina lidi si u LR nastavuje nabijeni do 80 procent, pak ma SR a LR totoznej dojezd, pred delsima cestama resej, ze tam nechaj tech 100 procent, pak maj delsi dojezd, jako maj, ale presne to musis vic resit a pak to vic degraduje. SR mi prisla v tomhle vic bezstarostna volba, plus si myslim, ze za 3-5 let se SR diky LFP baterce lip proda nez totoznej rocnik a najezd LR. Lidi maj uz ted zafixovany, ze nejaky LFP je lepsi nez normalni baterka. :-)
SR TMY dojede z prahy do olomouce na supercharger, rychlosti cca 130 - 150 dalnice v lete/podzimu. Ostravu to neda, nebo da stylem, kterym nechci jezdit (pomalu a pod predpisama). LFP se imho nabiji o neco rychleji nez normalni baterka, byly k tomu na youtube nejaky testy. Osobne mam zkusenost, ze treba z 8 na 80 to zabralo asi 15 minut. LFP zase imho min vadi, kdyz ji vybijes pod 20, nez normalni baterce. Je to takovy bezstarostnejsi.
Do TMY se vejde trimetrovej okap, prakticnosti co se tyce vozeni ruznejch kramu je to fakt dobry, ale vic to zere na dalnici jak trojka a min najede, kdyz maj stejny baterky. Lip se mi do toho leze, lip se tam davaj deti do sedacek, lip se s tim parkuje po praze kvuli vejsce. Plus to ma jeste porad packy pod volantem, ale to neni podstatny. :-) SR oproti LR o trochu min rekuperuje/brzdi motorem, nejspis proto, ze ten motor je mensi. One pedal se s tim da jezdit, kdyz je nemas vedle sebe, tak te to nenapadne.
Dneska bych vahal jestli vezmu SR nebo LR AWD, protoze LR AWD muze mit sedm mist a vahal bych jenom kvuli tem mistum, ne kvuli technologii, ani kvuli dojezdu, i kdyz by me zajimalo jestli a s kolika procentama bych dojel s LR AWD za ostravu kam jezdim jednou za par mesicu. Rozdil v baterkach je 58 vs 75 kWh, takze teoreticky tech 17 kWh navic by to mohlo umoznit, ale v ostrave zatim neni supercharger, takze je to stejne jedno...
SR v trojce by mohl mit realnej dalnicni dojezd 400 km, kdyz pojedes normalne, budes normalne topit atd., ta nizsi stavba karoserie udela svoje... U me hralo roli vozeni kramu a ze jezdim hlavne mesto.
Kdyz si auto objednas pomoci nasledujiciho odkazu, dostanes 11k slevu a ja z toho budu mit uprimnou radost :-)
https://ts.la/daniel997036