• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    KURE: Pojem "koženka" odkazuje na strukturální charakter materiálu (což je kombinace vnější nebo vnitřní polyesterové kostry a PU výplně), přičemž "semiš" je v tomto případě jen popis toho, co imituje povrchová úprava…
    KURE
    KURE --- ---
    COMODOR_FALKON: no je to fancy název pro umělý semiš.
    to není to samý jako koženka.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    W_NOICE78: Jen taková drobnost:
    "Alcantara" je jen fancy obchodní název pro koženku od konkrétního výrobce…
    LELI
    LELI --- ---
    LAUNCHER: These changes are only affecting U.S.-built Model Ys, as the configurations for the European and Asian markets remain unchanged.

    Je to mozny, ale imho se nas to netyka. :-) Ja stejne posloucham akorat radio kiss, tak by mi to bylo asi jedno :-)
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LELI: Prý by v TMY RWD měl být horší zvuk...

    Tesla is downgrading a piece of the Model Y RWD entertainment experience
    https://www.teslarati.com/tesla-model-y-rwd-sound-system-downgrade/#:~:text=The%20Model%20Y%20has%20another,first%20spotted%20by%20Drive%20Tesla.
    LELI
    LELI --- ---
    W_NOICE78: pravda, u Y ty vybavy byly stejny, u 3 se malinko lisi.

    Bezny nabijeni 11kou, coz je treba pripad kdy prijedes s prazdnou a studenou baterkou, tam je to jedno. U 50kW DC kolem nuly rozdil nepozoruju. U cestovani na delsi trasu si to pred SC ohreje samo a jak jedes, tak ta baterka je zahrata, takze tam se ti to taky neprojevi. Chapu ze kdybys bydlel u superchargeru, vecer prijel prazdnej a rano to chtel rychle nabit, tak ze se to projevi, ale to bude tak vzacnej use-case ze to neni moc relevantni pro vyber.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    LELI: SR nema premiovy audio a alcantaru ve dverich. Ja bych spis volil RWD LR 3/Y pokud netravis vetsinu casu na horach. V SR musis LPF pri teplote kolem 0 dostatecne prohrat (1h predem), aby jsi nabijel vyssi rychlosti.
    LELI
    LELI --- ---
    SCHWA: pokud chces auto typove TM3, tak ji klidne kup a budes z ni mit radost, pokud nejsi rozhodnutej, tak si v pruhonicich sedni do 3 a do Y, kufr tam muzes taky dobre porovnat, ...

    Tesly jsou levny, protoze jsou vsechny stejny - mala mira individualizace tu vyrobu zlevnuje. Bytelny je to dostatecne, i auta co maji 150k najeto vypadaji porad stejne jako od novyho (3 a Y), toho bych se nebal.

    Osobne mam TMY 2024 SR:
    - jednak byla nejlevnejsi :-)
    - za dalsi kvuli LFP - vetsina lidi si u LR nastavuje nabijeni do 80 procent, pak ma SR a LR totoznej dojezd, pred delsima cestama resej, ze tam nechaj tech 100 procent, pak maj delsi dojezd, jako maj, ale presne to musis vic resit a pak to vic degraduje. SR mi prisla v tomhle vic bezstarostna volba, plus si myslim, ze za 3-5 let se SR diky LFP baterce lip proda nez totoznej rocnik a najezd LR. Lidi maj uz ted zafixovany, ze nejaky LFP je lepsi nez normalni baterka. :-)

    SR TMY dojede z prahy do olomouce na supercharger, rychlosti cca 130 - 150 dalnice v lete/podzimu. Ostravu to neda, nebo da stylem, kterym nechci jezdit (pomalu a pod predpisama). LFP se imho nabiji o neco rychleji nez normalni baterka, byly k tomu na youtube nejaky testy. Osobne mam zkusenost, ze treba z 8 na 80 to zabralo asi 15 minut. LFP zase imho min vadi, kdyz ji vybijes pod 20, nez normalni baterce. Je to takovy bezstarostnejsi.

    Do TMY se vejde trimetrovej okap, prakticnosti co se tyce vozeni ruznejch kramu je to fakt dobry, ale vic to zere na dalnici jak trojka a min najede, kdyz maj stejny baterky. Lip se mi do toho leze, lip se tam davaj deti do sedacek, lip se s tim parkuje po praze kvuli vejsce. Plus to ma jeste porad packy pod volantem, ale to neni podstatny. :-) SR oproti LR o trochu min rekuperuje/brzdi motorem, nejspis proto, ze ten motor je mensi. One pedal se s tim da jezdit, kdyz je nemas vedle sebe, tak te to nenapadne.

    Dneska bych vahal jestli vezmu SR nebo LR AWD, protoze LR AWD muze mit sedm mist a vahal bych jenom kvuli tem mistum, ne kvuli technologii, ani kvuli dojezdu, i kdyz by me zajimalo jestli a s kolika procentama bych dojel s LR AWD za ostravu kam jezdim jednou za par mesicu. Rozdil v baterkach je 58 vs 75 kWh, takze teoreticky tech 17 kWh navic by to mohlo umoznit, ale v ostrave zatim neni supercharger, takze je to stejne jedno...

    SR v trojce by mohl mit realnej dalnicni dojezd 400 km, kdyz pojedes normalne, budes normalne topit atd., ta nizsi stavba karoserie udela svoje... U me hralo roli vozeni kramu a ze jezdim hlavne mesto.


    Kdyz si auto objednas pomoci nasledujiciho odkazu, dostanes 11k slevu a ja z toho budu mit uprimnou radost :-)

    https://ts.la/daniel997036
    SPEEDY
    SPEEDY --- ---
    Holky 6 a 8 let a manzelku vozim v kupecku i4 a zatim se mi vsechny jejich kramy celkem v pohode dari do kufru poskladat, i kdyz jedeme na dva tydny nekam na dovcu :-)
    DOMI982
    DOMI982 --- ---
    LAUNCHER: Ja jezdim velmi casto trasy 300-350 km (tam a zpet), ktery moje 3 LR AWD da v pohode za kazdeho pocasi a myslim, ze s mensi LFP verzi bych je nedal, takze proto z meho uhlu pohledu je Long Range nelimitujici. Ale kazdy to muze mit jinak. Na dlouhych cestach mi osobne nabijeni vubec nevadi - stejne si potrebuju zastavit. Se servisni siti a kamerou souhlasim - stacila by mi i normalni predni kamera, nebo funkcni senzory. 😆
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    DOMI982: S tim "nelimituje" - Z naseho ospaleho okresniho mestecka Pisku jsem jel minuly tyden s mym TMYP Viden a zpet, 243km jeden smer. Mmch opet chvalim autopilot, drtivou vetsinu kilometru te cesty jsem jel na nej.

    Protoze jsem si trosku neprakticky vymyslel ubytko bez nabijeni pres noc (priste se polepsim, doufam), tak jsem to na zpatecni ceste nabijel na Videnskem Superchargeru Gewerbepark Stadlau, nejakych 40min. Vetsinu z toho jsem byl v Burgerkingu a taky jsem poklabosil s hlouckem majitelu.

    Nerikal bych tomu "nelimituje", ale pro me ucely jsem s dojezdem TMYP smireny. Co jsem to letmo pocital, tak jako "nelimituje" by pro me ucely nejspis byla ~ 150 kW baterie, YMMV. S TM3P by to urcite bylo mene, uznavam. Spis mi vadi nedostatecna servisni sit a nepritomnost 360 kamery.

    https://www.google.com/maps/place/Tesla+Supercharger/@48.2428792,16.4563635,2857m/data=!3m1!1e3!4m10!1m2!2m1!1sTesla+near+Gewerbepark+Stadlau,+Vienna,+Austria!3m6!1s0x476d01cde4715f63:0x6511a4f81aa17871!8m2!3d48.2470911!4d16.4643146!15sCi9UZXNsYSBuZWFyIEdld2VyYmVwYXJrIFN0YWRsYXUsIFZpZW5uYSwgQXVzdHJpYSIDiAEBWi8iLXRlc2xhIG5lYXIgZ2V3ZXJiZXBhcmsgc3RhZGxhdSB2aWVubmEgYXVzdHJpYZIBIWVsZWN0cmljX3ZlaGljbGVfY2hhcmdpbmdfc3RhdGlvbuABAA!16s%2Fg%2F11q8gb6c4c?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI0MTEwNi4wIKXMDSoASAFQAw==
    DOMI982
    DOMI982 --- ---
    SCHWA: Mam Model 3 LR AWD 2024. Interier je udelany velmi pekne, ale sem tam neco zavrza (typicky snad ve vsech kusech vrze loketka). S Teslou to lze resit, jsou celkem ochotni, ale cekaci doba na servis je aktualne dost dlouha. Jinak je to perfektni auto a mohu ho jen doporucit. Osobne bych bral LR verzi - ma takovy dojezd, ze Te to proste uz nelimituje. Mensi baterku bych nechtel. Degradace baterie bych se nebal. Deti ale nemam, takze s prostornosti nebojuji.
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    SCHWA: pokud nevíš, na Tesly když použiješ referral kód, dostaneš slevu 11.000 a já dostanu polovinu v bodech. Na TMY je při převzetí do konce roku na rok nabíjení zdarma.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    SCHWA: Jo, je to realne opravdu tak 2x do roka, takze to neni zadna tragedie, ale deti jeste nejsou a prevazne jezdime 2. Vzadu to pro dospeleho neni uplne komfort.

    Tesla Model 3 Performance car seat and baby stroller test
    https://www.youtube.com/watch?v=8F6M7ZcVVOQ
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    SCHWA:nechci te zrazovat od TM3, ale pro rodinu bych volil TMY, Y ma ted vyhodne financovani a do konce roku zdarma nabijeni na SC na 1r., v DE je sleva na skladovky 6000EUR. Pokud pockas na Juniper tak mozna budou jeste vetsi slevy, ale novy model bude asi az pristi rok v lete. 🤷🏻‍♂️
    TM3HL ted ma problemy s ridici jednotkou. Nejdou kamery, GPS, data, aupopilot a nejsou skladem.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    me ty auta prijdou dost podobny
    Dimensions: BMW 3-Series 2011-2018 vs. Tesla Model Y 2021-present
    https://www.carsized.com/en/cars/compare/bmw-3-2011-estate-vs-tesla-model-y-2021-suv/
    Dimensions: BMW 3-Series 2011-2018 vs. Tesla Model 3 2023-present
    https://www.carsized.com/en/cars/compare/bmw-3-2011-estate-vs-tesla-model-3-2023-sedan/
    SCHWA
    SCHWA --- ---
    ELIJEN: několikrát :) tedy realně jak často? máme v rodině dalši dvě větší auta a není problém si jedno z nich kdykoliv půjčit. Nechci kupovat něco zbytečne velkého když budu 2x ročně řešit, že se mi tam něco nevejde. Což se mi občas samozřejmě stalo i s trojkou bawem. Synovcova dodávka to vždy vyřešila. Stačí mu koupit trochu benálu navíc a je spoko.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    SCHWA: S detma bych urcite volil TMY. Vetsi dira do kufru se fakt hodi. Uz nekolikrat jsem potreboval jine auto, protoze se naklad do TM3 nevesel, i kdyz obemove tam je mista dost (65" TV nebo cela popelnice se vejde)

    LFP degraduje dost podobne jako ta u long range. Ze to muzes drzet na 100% je fama.
    SCHWA
    SCHWA --- ---
    JYRKA: Novou TV (pracku, mysku, lednici atd) ti doruci Alza az do bytu a starou si odveze :)
    Ten kocarek - tj, to je upruz, ale nas 5 roku stary syn uz ho nepotrebuje a dcera (2roky) jeste max rok. Uz ted ma celkem maly a skladny kocarek.
    Na ty Alpy si taky jeste pockame (tak 5 let urcite). Zatim jim bude bohate stacit brousit kopec v Orlickych. Do Apl si mozna vyrazim mezitim sam nebo s nejakym kamosem. S detma bych si to stejne neuzil ,)) takze tu diru uprostred nejspis ozelim.
    Proste mi to vychazi tak, ze velke auto, doufejme, dalsich 5-7 let potrebovat nebudu. I kapacitu trojkoveho bavora nyni sotva vyuzivam.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    "Sunday November 10th, at 4:42 PM, a charging Peugeot EV caught fire in the "Europa" business center parking lot in Vilnius."

    "Reusable Bridgehill PRO X Car Fire Blanket was deployed to contain the fire, preventing the spread of smoke and toxic gases."

    Paul Amundsen on LinkedIn: In the "Europa" parking lot in Vilnius, Lithuania, an electric vehicle… | 27 comments
    https://www.linkedin.com/posts/paulamundsen_in-the-europa-parking-lot-in-vilnius-lithuania-activity-7261679015034298369-hEj-?

    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    ne každej chce / potrebuje SUV, i sedany jsou v pohodě , pokud v aute nevozis kolo :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam