• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    LELI
    LELI --- ---
    SCHWA: pokud chces auto typove TM3, tak ji klidne kup a budes z ni mit radost, pokud nejsi rozhodnutej, tak si v pruhonicich sedni do 3 a do Y, kufr tam muzes taky dobre porovnat, ...

    Tesly jsou levny, protoze jsou vsechny stejny - mala mira individualizace tu vyrobu zlevnuje. Bytelny je to dostatecne, i auta co maji 150k najeto vypadaji porad stejne jako od novyho (3 a Y), toho bych se nebal.

    Osobne mam TMY 2024 SR:
    - jednak byla nejlevnejsi :-)
    - za dalsi kvuli LFP - vetsina lidi si u LR nastavuje nabijeni do 80 procent, pak ma SR a LR totoznej dojezd, pred delsima cestama resej, ze tam nechaj tech 100 procent, pak maj delsi dojezd, jako maj, ale presne to musis vic resit a pak to vic degraduje. SR mi prisla v tomhle vic bezstarostna volba, plus si myslim, ze za 3-5 let se SR diky LFP baterce lip proda nez totoznej rocnik a najezd LR. Lidi maj uz ted zafixovany, ze nejaky LFP je lepsi nez normalni baterka. :-)

    SR TMY dojede z prahy do olomouce na supercharger, rychlosti cca 130 - 150 dalnice v lete/podzimu. Ostravu to neda, nebo da stylem, kterym nechci jezdit (pomalu a pod predpisama). LFP se imho nabiji o neco rychleji nez normalni baterka, byly k tomu na youtube nejaky testy. Osobne mam zkusenost, ze treba z 8 na 80 to zabralo asi 15 minut. LFP zase imho min vadi, kdyz ji vybijes pod 20, nez normalni baterce. Je to takovy bezstarostnejsi.

    Do TMY se vejde trimetrovej okap, prakticnosti co se tyce vozeni ruznejch kramu je to fakt dobry, ale vic to zere na dalnici jak trojka a min najede, kdyz maj stejny baterky. Lip se mi do toho leze, lip se tam davaj deti do sedacek, lip se s tim parkuje po praze kvuli vejsce. Plus to ma jeste porad packy pod volantem, ale to neni podstatny. :-) SR oproti LR o trochu min rekuperuje/brzdi motorem, nejspis proto, ze ten motor je mensi. One pedal se s tim da jezdit, kdyz je nemas vedle sebe, tak te to nenapadne.

    Dneska bych vahal jestli vezmu SR nebo LR AWD, protoze LR AWD muze mit sedm mist a vahal bych jenom kvuli tem mistum, ne kvuli technologii, ani kvuli dojezdu, i kdyz by me zajimalo jestli a s kolika procentama bych dojel s LR AWD za ostravu kam jezdim jednou za par mesicu. Rozdil v baterkach je 58 vs 75 kWh, takze teoreticky tech 17 kWh navic by to mohlo umoznit, ale v ostrave zatim neni supercharger, takze je to stejne jedno...

    SR v trojce by mohl mit realnej dalnicni dojezd 400 km, kdyz pojedes normalne, budes normalne topit atd., ta nizsi stavba karoserie udela svoje... U me hralo roli vozeni kramu a ze jezdim hlavne mesto.


    Kdyz si auto objednas pomoci nasledujiciho odkazu, dostanes 11k slevu a ja z toho budu mit uprimnou radost :-)

    https://ts.la/daniel997036
    SPEEDY
    SPEEDY --- ---
    Holky 6 a 8 let a manzelku vozim v kupecku i4 a zatim se mi vsechny jejich kramy celkem v pohode dari do kufru poskladat, i kdyz jedeme na dva tydny nekam na dovcu :-)
    DOMI982
    DOMI982 --- ---
    LAUNCHER: Ja jezdim velmi casto trasy 300-350 km (tam a zpet), ktery moje 3 LR AWD da v pohode za kazdeho pocasi a myslim, ze s mensi LFP verzi bych je nedal, takze proto z meho uhlu pohledu je Long Range nelimitujici. Ale kazdy to muze mit jinak. Na dlouhych cestach mi osobne nabijeni vubec nevadi - stejne si potrebuju zastavit. Se servisni siti a kamerou souhlasim - stacila by mi i normalni predni kamera, nebo funkcni senzory. 😆
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    DOMI982: S tim "nelimituje" - Z naseho ospaleho okresniho mestecka Pisku jsem jel minuly tyden s mym TMYP Viden a zpet, 243km jeden smer. Mmch opet chvalim autopilot, drtivou vetsinu kilometru te cesty jsem jel na nej.

    Protoze jsem si trosku neprakticky vymyslel ubytko bez nabijeni pres noc (priste se polepsim, doufam), tak jsem to na zpatecni ceste nabijel na Videnskem Superchargeru Gewerbepark Stadlau, nejakych 40min. Vetsinu z toho jsem byl v Burgerkingu a taky jsem poklabosil s hlouckem majitelu.

    Nerikal bych tomu "nelimituje", ale pro me ucely jsem s dojezdem TMYP smireny. Co jsem to letmo pocital, tak jako "nelimituje" by pro me ucely nejspis byla ~ 150 kW baterie, YMMV. S TM3P by to urcite bylo mene, uznavam. Spis mi vadi nedostatecna servisni sit a nepritomnost 360 kamery.

    https://www.google.com/maps/place/Tesla+Supercharger/@48.2428792,16.4563635,2857m/data=!3m1!1e3!4m10!1m2!2m1!1sTesla+near+Gewerbepark+Stadlau,+Vienna,+Austria!3m6!1s0x476d01cde4715f63:0x6511a4f81aa17871!8m2!3d48.2470911!4d16.4643146!15sCi9UZXNsYSBuZWFyIEdld2VyYmVwYXJrIFN0YWRsYXUsIFZpZW5uYSwgQXVzdHJpYSIDiAEBWi8iLXRlc2xhIG5lYXIgZ2V3ZXJiZXBhcmsgc3RhZGxhdSB2aWVubmEgYXVzdHJpYZIBIWVsZWN0cmljX3ZlaGljbGVfY2hhcmdpbmdfc3RhdGlvbuABAA!16s%2Fg%2F11q8gb6c4c?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI0MTEwNi4wIKXMDSoASAFQAw==
    DOMI982
    DOMI982 --- ---
    SCHWA: Mam Model 3 LR AWD 2024. Interier je udelany velmi pekne, ale sem tam neco zavrza (typicky snad ve vsech kusech vrze loketka). S Teslou to lze resit, jsou celkem ochotni, ale cekaci doba na servis je aktualne dost dlouha. Jinak je to perfektni auto a mohu ho jen doporucit. Osobne bych bral LR verzi - ma takovy dojezd, ze Te to proste uz nelimituje. Mensi baterku bych nechtel. Degradace baterie bych se nebal. Deti ale nemam, takze s prostornosti nebojuji.
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    SCHWA: pokud nevíš, na Tesly když použiješ referral kód, dostaneš slevu 11.000 a já dostanu polovinu v bodech. Na TMY je při převzetí do konce roku na rok nabíjení zdarma.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    SCHWA: Jo, je to realne opravdu tak 2x do roka, takze to neni zadna tragedie, ale deti jeste nejsou a prevazne jezdime 2. Vzadu to pro dospeleho neni uplne komfort.

    Tesla Model 3 Performance car seat and baby stroller test
    https://www.youtube.com/watch?v=8F6M7ZcVVOQ
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    SCHWA:nechci te zrazovat od TM3, ale pro rodinu bych volil TMY, Y ma ted vyhodne financovani a do konce roku zdarma nabijeni na SC na 1r., v DE je sleva na skladovky 6000EUR. Pokud pockas na Juniper tak mozna budou jeste vetsi slevy, ale novy model bude asi az pristi rok v lete. 🤷🏻‍♂️
    TM3HL ted ma problemy s ridici jednotkou. Nejdou kamery, GPS, data, aupopilot a nejsou skladem.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    me ty auta prijdou dost podobny
    Dimensions: BMW 3-Series 2011-2018 vs. Tesla Model Y 2021-present
    https://www.carsized.com/en/cars/compare/bmw-3-2011-estate-vs-tesla-model-y-2021-suv/
    Dimensions: BMW 3-Series 2011-2018 vs. Tesla Model 3 2023-present
    https://www.carsized.com/en/cars/compare/bmw-3-2011-estate-vs-tesla-model-3-2023-sedan/
    SCHWA
    SCHWA --- ---
    ELIJEN: několikrát :) tedy realně jak často? máme v rodině dalši dvě větší auta a není problém si jedno z nich kdykoliv půjčit. Nechci kupovat něco zbytečne velkého když budu 2x ročně řešit, že se mi tam něco nevejde. Což se mi občas samozřejmě stalo i s trojkou bawem. Synovcova dodávka to vždy vyřešila. Stačí mu koupit trochu benálu navíc a je spoko.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    SCHWA: S detma bych urcite volil TMY. Vetsi dira do kufru se fakt hodi. Uz nekolikrat jsem potreboval jine auto, protoze se naklad do TM3 nevesel, i kdyz obemove tam je mista dost (65" TV nebo cela popelnice se vejde)

    LFP degraduje dost podobne jako ta u long range. Ze to muzes drzet na 100% je fama.
    SCHWA
    SCHWA --- ---
    JYRKA: Novou TV (pracku, mysku, lednici atd) ti doruci Alza az do bytu a starou si odveze :)
    Ten kocarek - tj, to je upruz, ale nas 5 roku stary syn uz ho nepotrebuje a dcera (2roky) jeste max rok. Uz ted ma celkem maly a skladny kocarek.
    Na ty Alpy si taky jeste pockame (tak 5 let urcite). Zatim jim bude bohate stacit brousit kopec v Orlickych. Do Apl si mozna vyrazim mezitim sam nebo s nejakym kamosem. S detma bych si to stejne neuzil ,)) takze tu diru uprostred nejspis ozelim.
    Proste mi to vychazi tak, ze velke auto, doufejme, dalsich 5-7 let potrebovat nebudu. I kapacitu trojkoveho bavora nyni sotva vyuzivam.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    "Sunday November 10th, at 4:42 PM, a charging Peugeot EV caught fire in the "Europa" business center parking lot in Vilnius."

    "Reusable Bridgehill PRO X Car Fire Blanket was deployed to contain the fire, preventing the spread of smoke and toxic gases."

    Paul Amundsen on LinkedIn: In the "Europa" parking lot in Vilnius, Lithuania, an electric vehicle… | 27 comments
    https://www.linkedin.com/posts/paulamundsen_in-the-europa-parking-lot-in-vilnius-lithuania-activity-7261679015034298369-hEj-?

    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    ne každej chce / potrebuje SUV, i sedany jsou v pohodě , pokud v aute nevozis kolo :)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    SCHWA: měl jsem sedana a musel jsem sundávat kolečka u kočátku pokaždé, když jsme někam jeli. Od té doby mám averzi :)
    Na litry se možná vejde víc, ale u kombíku/liftbacku můžeš sundat roletku a vršit. Nemluvě o takových blbostech, že prostě novou televizi v krabici do sedanu nenacpeš, bo malej otvor do kufru. Pes se taky brání, když ho zavřeš do sedanu :) Je to prostě omezující a pokud je to jediné vozidlo, tak se s tím setkáš.
    SCHWA
    SCHWA --- ---
    JYRKA: Ja nevim, ale v cem je to tak omezujici? Papirove se do TM3 vejde vice litrů nakladu, nez do meho trojkoveho bavora. Jeste se mi nestalo, ze bych mel malo mista pro deti a jejich kramy (ale priznavam, ze tech kramu moc nevozime). Kdyz jedem na kola, tak mame Thule nosic na taznem. I kdyz chapu, ze s vekem deti tech kramu pribyva. Ted jsou ve veku 2 a 5. Sportovne moc zalozeni nejsme a ani u starsiho kluka nepozoruji vlohy pro sport. Promin, jen premyslim nahlas na co bych asi mohl v budoucnu potebovat velky korab :)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    SCHWA: jestli myslíš Model 3 a ne BMW M3, tak já :)
    A řeknu to rovnou- sedan je omezující pro rodinu s dětmi. Nemluvě o tom, že je omezující pro majitele domu, pokud v něm bydlíš. Vedle modelu 3 máme ještě auto s pořádným kufrem, takže jsme v pohodě
    SCHWA
    SCHWA --- ---
    RATTKIN: jj, na trip do Alp bych asi vyhledove poridil nebo rentnul ten box. to pojedu stejne max jednou za rok. stale se vic klanim k Model 3. Ale zitra okouknu i Y. Ta bude mit brzo facelift ze?
    Ma tu tedy nekdo M3?
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    SCHWA: podle degradace se nerozhoduj, to není problém.
    Lyže TMY v pohodě, dá se složit prostřední opěrka. Nebo střešní box, nebo box dozadu (ale ten asi není na běžky.

    Moje TMY po 100.000 vypadá pořád dobře a vozil v tom majitel horská kola a různý bordel.

    Při příjezdu ručně zapojit kabel, časový plán nabíjení se dá udělat v autě, nebo v appce k wallboxu.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    SCHWA: Moje bile zadni sedacky v TMYP vypadaji po roce, kdy vetsinu casu byly na nich detske sedacky (tzn bordel mezi real sedackou a detskou) skoro jako nove. Otres hadrikem.

    Neni to premiovy interier, ale je vysoce funkcni, coz mi zcela vyhovuje (YMMV), takova IKEA proste. Ostatne chvali to i pan co mi cisti auto (cisti vic Tesel, nejen moji). Paradoxne nevim jak cerne sedacky, maji horsi povest ohledne udrzby a neresim.

    Kufr - Jedine reseni je koupit si TMY, coz i doporucuji lidem s detmi, nic proti gustu.

    Lyze nevozim, neporadim.

    Preferuji vzdy a u vseho Performance / Plaid verze. Jednak kdyz uz tak uz, druhak kdyz potrebujes dalku, tak dobijes do 90% a jedes. Dojezd vzdy vyssi.

    LFP se musi pravidlne nabijet do 100% kvuli kalibraci a maji pri 100% nizsi degradaci, ne ze nemaji zadnou. Tim nic proti LFP, jen ze pro moje ucely je to horsi.

    Par lidi ma doma ruzne hobby projekty ktere pripoji ten konektor, ale realne treba ja dobijim v garazi jednou tydne a cela operace trva asi 10 sekund. Dobijel bych klidne porad, ale neni duvod.

    Y neni SUV, je to crossover. Pokud nepostavim Y vedle 3, tak nepoznas jestli jsem prijel Y nebo 3. Ostatne mam TMYP a lidi mi uz nekolikrat pochvalili ze mam krasnou TM3P. Tim nic proti 3, sve vyuziti ma.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam