W_NOICE78: tak abych to vysvětlil, aby
NIKDAS: měl klidný spaní. Neznám konkrétní případ, ale:
- ty aktualizace nejdou do jedný jednotky, ale klidně do desítek. Musí se tam protlačit přes CAN BUS, což je sběrnice z 80. let s teoretickou rychlostí 1 Mb/s.
- pokud si to zákazník nedělá sám přes online update, tak to musí udělat servis na diagnostice. A to se dělá tak, že se musí nahrát verze po verzi, blokuje to drahou diagnostiku, kterou potřebuješ i pro jiný zákazníky a celý to trvá prasecky dlouho. Pro automobilku je to drahý, nechce to dealerům proplácet, pro dealery je to drahý taky, protože to blokuje tu diagnostiku a zákazníky to po právu sere.
Celá ta věc je samozřejmě způsobena tím, že architektura auta je z doby, kdy desítky řídících jednotek nevadily. Nicméně změnit architekturu je drahý a složitý - a pro automobilky s historií je to hodně bolestivý. Co vím, tak žádná to zatím nezvládla. Ty automobilky, které začaly na zelené louce, v tomhle mají obrovskej náskok.
Takže se to zlepší, ale nebude to pro stávající modely - to je můj odhad, ne ofiko stanovisko. Jo a to je IMO důvod, proč VW kupoval Rivian.