• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    W_NOICE78: Já nechci bejt rejpavej, ale JYRKA: ti vysvětlí proč to jinak nejde.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    Mensi hejt na koncern:
    Mam etron na garancce...na cely den. "Ale pane, mate tam 5 svolavacek. 3 jsou sw a to je tak na tyden". Wtf?? Tyhle automobilky musi v tomto stavu a rezimu proste skoncit. Je to nevyhnutelne a dobre jim tak. Cinani a Tesla cely trh obrati vzhuru nohama a ja jim to preju.
    x.com
    https://x.com/dtcz/status/1859152711893024856?s=46

    Snad to ten Rivian zachrani, ale obavam se ze ne. 🤷🏻‍♂️
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    JYRKA: tohle by mohlo VW dlouhodobě zachránit, postavit EV + by mě docela zajímalo jestli a jak se to dotkne Škodovky. Jako koncern postavený na nějakém lepším SW by se mi docela líbil.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Zajímavé: https://fdrive.cz/clanky/zacnou-po-evrope-ve-velkem-jezdit-riviany-podivejte-se-na-prvni-prototypy-13472
    Upřímně jsem zvědavý, co to udělá se zbytkem koncernu a vývojem platforem. Protože těch je teď v koncernu ve vývoji fakt hodně a tohle je další nová
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Spousta slovní vaty, ale důležité věci, jako třeba spotřeba kW/100km v různých rychlostech, chybí…🤷🏽‍♂️
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    BOBASH: jop myslel jsem ze to bude vic kompaktni model a prekvapilo me jak je to velké
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    NIKDAS: 28.11. je oficiální otevíračka brněnského servisu.
    https://www.tesla.com/cs_cz/event/opening-event-tesla-center-brno
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Jinak minulej tejden jsem byl zase očumovat nějaký nový plečky... tak si teda dovolím link bez zásadního komentáře, protože nějak k tomu, co jsem napsal, nemám moc co dodat :))

    Nový elektrický pohon od Mercedesu slibuje rychlé cestování | WIRED
    https://www.wired.cz/clanky/novy-elektricky-pohon-od-mercedesu-slibuje-opravdu-rychle-cestovani
    R_U_SIRIOUS
    R_U_SIRIOUS --- ---
    BOBASH: Ok, no jestli to bude aspoň za deset let, tak to bude akorát pro mě. Tou dobou mi to bude akorát stačit. :-)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PEPAZZ: Elroq je Enyaq s kratším kufrem, proto je v něm přesně stejně místa jako v Enyaqu.

    R_U_SIRIOUS: Problém Aptery je, že se "připravuje do výroby" a "příští rok bude vyrábět" už asi 10 let.

    PEPAZZ: Každej nepotřebuje SUV, ale většina rodin potřebuje kombík nebo liftback nebo aspoň hatchback. Sedan je opruz.

    COMODOR_FALKON: Ano, ale Alcantara jako značka i alcantara jako obecné označení odkazuje právě na umělej semiš, používá se to pro něj už jako generický označení. Koženka je prostě koženka nebo umělá kůže.

    MESTREY_: Přišlo mi to jako mix Fordího a VW, "palubka" je stejná jako u VW, ale infotainment mi přišel dost jinej. Ale HW asi bude stejnej.

    MESTREY_: Přímo automobilky o NMC bateriích tvrdí, že jim vadí nechávat je delší dobu blízko 0% nebo 100%. Takže nabít do 100% a jet druhej den je úplně v pohodě, nechat to tak tejden moc ne.

    Nabíjení rychle nijak zásadně nevadí, vadilo by to ve vyšších SoC, ale tam si to auto omezí samo.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    sice spis na motorky ale nevadí

    UPCOMING battery tech ‘'Kun-Era’' from Ampace at EICMA
    https://www.youtube.com/watch?v=667Iengq36s&ab_channel=ElectricVehiclesSpace
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    pekné video o tom kdy se (ne)zapína predni motor u dual motor tesly

    My AWD Tesla Model Y is RWD most of the time. So what is the point of AWD?
    https://www.youtube.com/watch?v=9V_87L5koY0&ab_channel=JustGetaTesla
    CYBERHIPPY
    CYBERHIPPY --- ---
    1500km driving range in this upcoming EV?! Chery brings the holy grail of battery tech to a new concept car as it looks to rival Chinese tech leaders like Zeekr, Xpeng, and BYD - Car News | CarsGuide
    https://www.carsguide.com.au/car-news/1500km-driving-range-in-this-upcoming-ev-chery-brings-the-holy-grail-of-battery-tech-to-a

    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    CERMI_FOX: samozřejmě jsem tim myslel prodej novych
    MESTREY_
    MESTREY_ --- ---
    COMODOR_FALKON: Ano, v praxi to nebude tak zhave. Tady hosi provozuji Enyaq jako taxi, jezdi s nim na 3 smeny a nabijeji ho temer vylucne na DC a 100%. Po 280.000 km ma baterie kapacitu 78%.

    Skoda ENYAQ with 300'000km as taxi - a honest review incl. comparison with Model Y & Diesel car
    https://youtu.be/cHN9vCxdLK4?si=3tQf8Zu95Zwgq4d5
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    NIKDAS: vzhledem k vysokému průměrnému stáří aut v ČR se klidně vsadím, že ICE nebudou okrajovou záležitosti ani za 10 let :-)
    MESTREY_
    MESTREY_ --- ---
    IV0: Neni to moc slozite? Auto ma slouzit tobe. Muj pristup:
    1) obvykle drzim nabiti v rozmezi 30 - 80%, dle doporuceni vyrobce;
    2) v noci pred dlouhou cestou dobiju na 100%, at nemusim hned stavet. Je jedno, jestli se auto takto dobije v 1 ci 9 hodin rano, neublizi mu to;
    3) na ceste se snazim dobijet 10 - 90 nebo 100%, jak to vyjde. Zjistil jsem, ze mi vice vyhovuji delsi pauzy nez to brat “na Bjørna” ala 1000 km challenge. Projdu psa, uvarim si kafe atd.;
    4) nenechavam stat delsi dobu (jakoze vice nez nekolik dni) s < 30% ci > 80%.
    IV0
    IV0 --- ---
    ADAM COMODOR_FALKON: Jojo, beru to tak. Ale když už budu nastavovat v appce před-topení nebo před-chlazení, tak můžu nastavit i do-nabití. Dobití ze 70% na 100% jsou cca dvě hodiny a kousek na domácí 11 kW nabíječce. 400km výlety plánuju s větším předstihem...
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    IV0: Jedna důležitá věc tu myslím nezazněla:
    Tohle je "best practice" - ale hraje se tu o to, jestli baterka vydrží 500k km nebo 700k km, což je obojí zpravidla za horizontem životnosti vozu jako celku…
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam