• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    LAUNCHER: upřímně, nikdo nehejtí koncern jako my :D
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    JYRKA: Jyrko jsem moc rád za Tvoje posts. Píšeš to s vhledem, který se těžko jinde dočteme.

    Odpusť nám prosím, když je tu občas někdo v reakci urýpaný. Ono to láká vystřelit po poslovi - ne vždy dobrých zpráv.

    Jsem rád jak do toho s kolegy ve ŠA s EV šlapete, ne všechno je fajn, ne všechno je populární a ne všechno je snadný. Chápu, že pracujete s omezeníma, který jsou.

    Ač ŠA si občasně hejt zaslouží (která automobilka ne, mě na mojí T též X věcí mrzí), tak Ty ne a vůbec ne tady 👍 Ať se daří 👍
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    W_NOICE78: tak abych to vysvětlil, aby NIKDAS: měl klidný spaní. Neznám konkrétní případ, ale:
    - ty aktualizace nejdou do jedný jednotky, ale klidně do desítek. Musí se tam protlačit přes CAN BUS, což je sběrnice z 80. let s teoretickou rychlostí 1 Mb/s.
    - pokud si to zákazník nedělá sám přes online update, tak to musí udělat servis na diagnostice. A to se dělá tak, že se musí nahrát verze po verzi, blokuje to drahou diagnostiku, kterou potřebuješ i pro jiný zákazníky a celý to trvá prasecky dlouho. Pro automobilku je to drahý, nechce to dealerům proplácet, pro dealery je to drahý taky, protože to blokuje tu diagnostiku a zákazníky to po právu sere.
    Celá ta věc je samozřejmě způsobena tím, že architektura auta je z doby, kdy desítky řídících jednotek nevadily. Nicméně změnit architekturu je drahý a složitý - a pro automobilky s historií je to hodně bolestivý. Co vím, tak žádná to zatím nezvládla. Ty automobilky, které začaly na zelené louce, v tomhle mají obrovskej náskok.
    Takže se to zlepší, ale nebude to pro stávající modely - to je můj odhad, ne ofiko stanovisko. Jo a to je IMO důvod, proč VW kupoval Rivian.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    CEEFA: Jo stellantis jsou taky dobří střelci no, jak si jednu dobu zařízli extremně úspěšné berlingo tím, že ho začli prodávat jen elektricky za mega s 200km dojezdem.
    CEEFA
    CEEFA --- ---
    MAGE: to je klido mozny, ale vypada to, ze osud nokie bude nasledovat rozhodne driv stellantis nez vw
    MAGE
    MAGE --- ---
    CEEFA: Nokia records its highest market share in Europe for over three years...
    CEEFA
    CEEFA --- ---
    ono to s tim vw zas tak tragicky imho nevypada:

    Volkswagen Group records its highest market share in Europe for over three years - JATO
    https://www.jato.com/resources/media-and-press-releases/volkswagen-group-records-its-highest-market-share-in-europe-for-over-three-years
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    NIKDAS: A stalo se, ses rejpavej.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    NIKDAS: vim, to uz jsme resili
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    W_NOICE78: Já nechci bejt rejpavej, ale JYRKA: ti vysvětlí proč to jinak nejde.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    Mensi hejt na koncern:
    Mam etron na garancce...na cely den. "Ale pane, mate tam 5 svolavacek. 3 jsou sw a to je tak na tyden". Wtf?? Tyhle automobilky musi v tomto stavu a rezimu proste skoncit. Je to nevyhnutelne a dobre jim tak. Cinani a Tesla cely trh obrati vzhuru nohama a ja jim to preju.
    x.com
    https://x.com/dtcz/status/1859152711893024856?s=46

    Snad to ten Rivian zachrani, ale obavam se ze ne. 🤷🏻‍♂️
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    JYRKA: tohle by mohlo VW dlouhodobě zachránit, postavit EV + by mě docela zajímalo jestli a jak se to dotkne Škodovky. Jako koncern postavený na nějakém lepším SW by se mi docela líbil.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Zajímavé: https://fdrive.cz/clanky/zacnou-po-evrope-ve-velkem-jezdit-riviany-podivejte-se-na-prvni-prototypy-13472
    Upřímně jsem zvědavý, co to udělá se zbytkem koncernu a vývojem platforem. Protože těch je teď v koncernu ve vývoji fakt hodně a tohle je další nová
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Spousta slovní vaty, ale důležité věci, jako třeba spotřeba kW/100km v různých rychlostech, chybí…🤷🏽‍♂️
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    BOBASH: jop myslel jsem ze to bude vic kompaktni model a prekvapilo me jak je to velké
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    NIKDAS: 28.11. je oficiální otevíračka brněnského servisu.
    https://www.tesla.com/cs_cz/event/opening-event-tesla-center-brno
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Jinak minulej tejden jsem byl zase očumovat nějaký nový plečky... tak si teda dovolím link bez zásadního komentáře, protože nějak k tomu, co jsem napsal, nemám moc co dodat :))

    Nový elektrický pohon od Mercedesu slibuje rychlé cestování | WIRED
    https://www.wired.cz/clanky/novy-elektricky-pohon-od-mercedesu-slibuje-opravdu-rychle-cestovani
    R_U_SIRIOUS
    R_U_SIRIOUS --- ---
    BOBASH: Ok, no jestli to bude aspoň za deset let, tak to bude akorát pro mě. Tou dobou mi to bude akorát stačit. :-)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PEPAZZ: Elroq je Enyaq s kratším kufrem, proto je v něm přesně stejně místa jako v Enyaqu.

    R_U_SIRIOUS: Problém Aptery je, že se "připravuje do výroby" a "příští rok bude vyrábět" už asi 10 let.

    PEPAZZ: Každej nepotřebuje SUV, ale většina rodin potřebuje kombík nebo liftback nebo aspoň hatchback. Sedan je opruz.

    COMODOR_FALKON: Ano, ale Alcantara jako značka i alcantara jako obecné označení odkazuje právě na umělej semiš, používá se to pro něj už jako generický označení. Koženka je prostě koženka nebo umělá kůže.

    MESTREY_: Přišlo mi to jako mix Fordího a VW, "palubka" je stejná jako u VW, ale infotainment mi přišel dost jinej. Ale HW asi bude stejnej.

    MESTREY_: Přímo automobilky o NMC bateriích tvrdí, že jim vadí nechávat je delší dobu blízko 0% nebo 100%. Takže nabít do 100% a jet druhej den je úplně v pohodě, nechat to tak tejden moc ne.

    Nabíjení rychle nijak zásadně nevadí, vadilo by to ve vyšších SoC, ale tam si to auto omezí samo.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam