• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    PEPAZZ: Fér dodat, že to je fan art render.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    W_NOICE78: Abych pravdu řekl, tak cenu hlídám jen doma. Když výjimečně nabijim nekde na cestách, tak vyšší cenu za dobrou rychlost a podporu výstavby sítě toleruji.

    Spíš mě mrzí, když se kolem nedá nakoupit, najíst. Vysloveně naštvat mě umí těsná parkovací místa, odporný EU zlozvyk nejen u nabíječek.

    Podle toho se pak rozhoduji, kde zastavím. Tím nic proti lidem, kteří to mají jinak.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    LAUNCHER: To jsou hrozny krabice. Aktuálně je dobíjení na ultrarychlých stojanech ČEZ pro zákazníky s tarifem Premium dostupné za akční cenu 11 Kč za kWh, která je dostupná do konce roku. Pro plebs za 24Kč 🤷🏻‍♂️ 😉
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    ❤️

    ČEZ spustil 100. ultrarychlý nabíjecí stojan. Do roka jich chce mít 200 | fDrive.cz
    https://fdrive.cz/clanky/cez-spustil-100-ultrarychly-nabijeci-stojan-do-roka-jich-chce-mit-200-13513
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    MESTREY_: Telefonem (platební kartou). Psalo to a píše to, že do CZ ještě neumí vydat charge card.

    ABS
    ABS --- ---
    NIKDAS: chybějící 800V tak hrozná věc není. Ano 800 > 400, ale pro spoustu lidí je to irelevantní. Já si koupil Toyotu a ani s tou se mi ještě nepovedlo potřebovat nabíjení mimo stát či cíl. Ok najel jsem zatím jenom cca 11k km, ale opravdu pro hodně lidí je to marginální problem.
    Spíše pocitově to vypadá zastarale a člověk 400V čeká od old school značek a ne od Tesla. Nicméně vývoj znamená kompromisy, technický zlé udělat cokoliv ale ne vše. Já bych zde řekl že koncentrace na autonomní řízení napr na úkor 800V architektury je správná. Korekci jdou cestou 800V. Za mě pokud někdo jezdí dálky tak bude platit stejně vždy aerodynamické vlastnosti > napětí při nabíjení. Takže bych si koupil ioniq 6 kdyby nebyl tak drahý :/
    MESTREY_
    MESTREY_ --- ---
    LAUNCHER: Funguje ti Shell Recharge nebo jsi platil kartou?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIKDAS: Juniper téměř určitě nebude 800V, to bude stejnej upgrade jako TM3 na Highland.

    PEPAZZ: Jako nechci říkat, že jsem to říkal, ale já to říkal už před lety, že Tesla má problém, že nemá dost prostředků na to, aby mohla vyvíjet auta tempem jako tradiční automobilky, a že pro ní to, že má reálně dva smysluplný modely, bude strašlivej problém.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    LAUNCHER: Chybějící 360 je děsná ostuda, těch 800V vidím spíš jako resell value. Protože pokud bude za 5-10 let 800V standard, nevím jak se zákazníci budou koukat na auta se 400V
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    NIKDAS: Cybertruck jak píšeš. TMY má platformu s TM3, čeká ji teprve refresh jako měla nedávno TM3, 800V tedy zatím ne.

    That being said, nejsem si jistý, zda je v autě 800V taková nutnost. TMYP má už teď max 210 kW, CT asi 400 kW. Ale naposledy, když jsem na Shellce v Dobříši (180 kW) koupil vodu do ostřikovačů a snědl hot dog, bylo už na čase jet.

    Řešil bych spíš service centers a 360 kameru, YMMV.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    PEPAZZ: Pokud se nepletu 800V má cybertruck (+přešli z 12V na 48V u palubního systému). Teoreticky by mohlo nové Y být taky 800V.
    HOUMLES
    HOUMLES --- ---
    ja teda mam pocit, ze nejenom, ze nema cestinu, ale tesla neumi nic jinyho nez EN :)
    A Complete List of All Tesla Voice Commands
    https://www.notateslaapp.com/tesla-voice-commands/
    MOODYCAT
    MOODYCAT --- ---
    MAGE: Asi ti nepomuze, ze mam auto v norstine.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    MAGE: Netuším, mám všude všechno v EN, pár věcí v DE. Snad poradí jiní.
    MAGE
    MAGE --- ---
    LAUNCHER: BTW majitele Tesel, prostredi je v cestine ale co hlasove ovladani? Ted jsem resil s google automotive (nebo android automotive? aby se v tom prase vyznalo) ze je tam asisitent ale neumi cesky! Myslel jsem ze to ma google davno vyresene a ono ne. Takze umi Tesla cesky poslouchat a mluvit?
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    PEPAZZ: Spíš bych si přál Solar Roof a Powerwall v CZ.

    MAGE: Co se konkrétně Elona týká, tak doufám, že v autě bude brzy Grok a že to dá za příjemnou cenu. Též by se hodil Optimus pro stárnoucí CZ (EU) populaci.
    MAGE
    MAGE --- ---
    PEPAZZ: Elmo ma ted jine konicky
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    btw. kde má tesla 800V auta? Kde jsou další modely? Přece nemůžou bejt ok s tím že v realu prodavají jen dva modely ne? Nějak téhle automobilce přestávám rozumět.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Xiaomi SUV v Číně Q1 2025
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MAGE: Když pominu to, že věta "ICE jsou většinou předokolky" je v kontextu BMW, který mimo nejmenší řadu 1, 2, X1 a X2 vyrábí výhradně zadokolky nebo RWD-biased čtyřkolky, tak důvod, proč to BMW dělá takhle, je víceméně to, co píše SPEEDY:.

    V reálným světě reálných lidí kupujících reálný auta za reálný peníze se ukázalo, že BMW se daří mnohem líp prodávat svoje EV, který jsou postavený na stejný platformě a nacpaný do stejný karoserie jako ICE, než konkurenčnímu Mercedesu jeho mnohem logičtěji navržený EV na samostatný platformě, která je podřízená tomu, že jsou to EV a podle toho vypadá.

    Ano, i4, i5 nebo i7 je svojí koncepcí veskrze idiotský auto, protože má vpředu dlouhou kapotu, pod kterou je prostor na řadový šestiválec nebo V8, a v případě elektrický verze je tam prázdný místo.

    Jenomže prodejní čísla ukazují, že zákazníci mnohem radši zaplatí peníze za auto, který má pod přední kapotou prázdný místo, než za auto, který má kratičkou přední kapotu a proporce očividně odpovídající elektromobilu.

    Mercedesy EQE a EQS jsou skvěle navržený jako elektromobily, ale VYPADAJÍ JAKO ELEKTROMOBILY.

    BMW i4, i5 a i7 jsou pitomě navržený jako elektromobily, protože používají nejen platformu, ale dokonce i karoserii ICE verze, ale VYPADAJÍ JAKO BMW.

    Mercedes po téhle zkušenosti už oznámil, že končí se značkou EQ a nástupci modelů EQE a EQS budou prostě třída E a třída S, přičemž pravděpodobně budou vypadat mnohem víc jako Mercedes a míň jako elektromobil, byť ne do extrémní úrovně jakou předvádí BMW.

    Ale důvody, proč bavoráku fungujou ti kočkopsi, jsou následující.

    1) Lidi jsou zvyklí na určitý proporce, který signalizujou drahý a rychlý auto. Nejdůležitější z nich je dlouhej čumák. Je úplně jedno, že u EV není potřeba. On není potřeba ani u spousty ICE, který mají čtyřválce napříč, přesto se ty auta proporcema snaží co nejvíc přiblížit typický zadokolce s motorem podél, protože to vypadá "nóbl".

    2) Většina zákazníků nechce, aby bylo vidět, že jezdí elektromobilem. Chtějí, aby ideálně nebylo poznat, co mají nebo nemají pod kapotou.

    3) Zákazníci jsou zvyklí na užitnou hodnotu omezenou dlouhým čumákem a motorem pod ním, nepřijde jim to divný a nemají potřebu tu užitnou hodnotu zvýšit eliminací prostoru pro motor.

    4) Zákazníci nad tím vůbec nepřemýšlí. Speciálně u BMW, pro který jsou auta se zadním náhonem naprostým základem jeho DNA, neví minimálně u nižších řad asi 80% zákazníků, jestli to auto má poháněný přední nebo zadní kola. Úvahy nad tím, jestli by to auto nemohlo být lepší, kdyby nemělo zbytečnej dlouhej čumák, jsou naprosto mimo rámec jejich uvažování nad autem. Chodili si koupit BMW 120d v době, kdy BMW jako jediný v autě velikosti Golfu mělo prostor na šestiválec podél. To auto kvůli tomu, aby mohlo mít motor podél a pohon zadních kol, mělo vnitřní prostor menší než Fabia a naprostá většina zákazníků přitom netušila, že to není předokolka.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam