MAGE: Když pominu to, že věta "ICE jsou většinou předokolky" je v kontextu BMW, který mimo nejmenší řadu 1, 2, X1 a X2 vyrábí výhradně zadokolky nebo RWD-biased čtyřkolky, tak důvod, proč to BMW dělá takhle, je víceméně to, co píše
SPEEDY:.
V reálným světě reálných lidí kupujících reálný auta za reálný peníze se ukázalo, že BMW se daří mnohem líp prodávat svoje EV, který jsou postavený na stejný platformě a nacpaný do stejný karoserie jako ICE, než konkurenčnímu Mercedesu jeho mnohem logičtěji navržený EV na samostatný platformě, která je podřízená tomu, že jsou to EV a podle toho vypadá.
Ano, i4, i5 nebo i7 je svojí koncepcí veskrze idiotský auto, protože má vpředu dlouhou kapotu, pod kterou je prostor na řadový šestiválec nebo V8, a v případě elektrický verze je tam prázdný místo.
Jenomže prodejní čísla ukazují, že zákazníci mnohem radši zaplatí peníze za auto, který má pod přední kapotou prázdný místo, než za auto, který má kratičkou přední kapotu a proporce očividně odpovídající elektromobilu.
Mercedesy EQE a EQS jsou skvěle navržený jako elektromobily, ale VYPADAJÍ JAKO ELEKTROMOBILY.
BMW i4, i5 a i7 jsou pitomě navržený jako elektromobily, protože používají nejen platformu, ale dokonce i karoserii ICE verze, ale VYPADAJÍ JAKO BMW.
Mercedes po téhle zkušenosti už oznámil, že končí se značkou EQ a nástupci modelů EQE a EQS budou prostě třída E a třída S, přičemž pravděpodobně budou vypadat mnohem víc jako Mercedes a míň jako elektromobil, byť ne do extrémní úrovně jakou předvádí BMW.
Ale důvody, proč bavoráku fungujou ti kočkopsi, jsou následující.
1) Lidi jsou zvyklí na určitý proporce, který signalizujou drahý a rychlý auto. Nejdůležitější z nich je dlouhej čumák. Je úplně jedno, že u EV není potřeba. On není potřeba ani u spousty ICE, který mají čtyřválce napříč, přesto se ty auta proporcema snaží co nejvíc přiblížit typický zadokolce s motorem podél, protože to vypadá "nóbl".
2) Většina zákazníků nechce, aby bylo vidět, že jezdí elektromobilem. Chtějí, aby ideálně nebylo poznat, co mají nebo nemají pod kapotou.
3) Zákazníci jsou zvyklí na užitnou hodnotu omezenou dlouhým čumákem a motorem pod ním, nepřijde jim to divný a nemají potřebu tu užitnou hodnotu zvýšit eliminací prostoru pro motor.
4) Zákazníci nad tím vůbec nepřemýšlí. Speciálně u BMW, pro který jsou auta se zadním náhonem naprostým základem jeho DNA, neví minimálně u nižších řad asi 80% zákazníků, jestli to auto má poháněný přední nebo zadní kola. Úvahy nad tím, jestli by to auto nemohlo být lepší, kdyby nemělo zbytečnej dlouhej čumák, jsou naprosto mimo rámec jejich uvažování nad autem. Chodili si koupit BMW 120d v době, kdy BMW jako jediný v autě velikosti Golfu mělo prostor na šestiválec podél. To auto kvůli tomu, aby mohlo mít motor podél a pohon zadních kol, mělo vnitřní prostor menší než Fabia a naprostá většina zákazníků přitom netušila, že to není předokolka.