• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • Přístup odmítnut.

  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    MAGE
    MAGE --- ---
    LAUNCHER: BTW majitele Tesel, prostredi je v cestine ale co hlasove ovladani? Ted jsem resil s google automotive (nebo android automotive? aby se v tom prase vyznalo) ze je tam asisitent ale neumi cesky! Myslel jsem ze to ma google davno vyresene a ono ne. Takze umi Tesla cesky poslouchat a mluvit?
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    PEPAZZ: Spíš bych si přál Solar Roof a Powerwall v CZ.

    MAGE: Co se konkrétně Elona týká, tak doufám, že v autě bude brzy Grok a že to dá za příjemnou cenu. Též by se hodil Optimus pro stárnoucí CZ (EU) populaci.
    MAGE
    MAGE --- ---
    PEPAZZ: Elmo ma ted jine konicky
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    btw. kde má tesla 800V auta? Kde jsou další modely? Přece nemůžou bejt ok s tím že v realu prodavají jen dva modely ne? Nějak téhle automobilce přestávám rozumět.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Xiaomi SUV v Číně Q1 2025
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MAGE: Když pominu to, že věta "ICE jsou většinou předokolky" je v kontextu BMW, který mimo nejmenší řadu 1, 2, X1 a X2 vyrábí výhradně zadokolky nebo RWD-biased čtyřkolky, tak důvod, proč to BMW dělá takhle, je víceméně to, co píše SPEEDY:.

    V reálným světě reálných lidí kupujících reálný auta za reálný peníze se ukázalo, že BMW se daří mnohem líp prodávat svoje EV, který jsou postavený na stejný platformě a nacpaný do stejný karoserie jako ICE, než konkurenčnímu Mercedesu jeho mnohem logičtěji navržený EV na samostatný platformě, která je podřízená tomu, že jsou to EV a podle toho vypadá.

    Ano, i4, i5 nebo i7 je svojí koncepcí veskrze idiotský auto, protože má vpředu dlouhou kapotu, pod kterou je prostor na řadový šestiválec nebo V8, a v případě elektrický verze je tam prázdný místo.

    Jenomže prodejní čísla ukazují, že zákazníci mnohem radši zaplatí peníze za auto, který má pod přední kapotou prázdný místo, než za auto, který má kratičkou přední kapotu a proporce očividně odpovídající elektromobilu.

    Mercedesy EQE a EQS jsou skvěle navržený jako elektromobily, ale VYPADAJÍ JAKO ELEKTROMOBILY.

    BMW i4, i5 a i7 jsou pitomě navržený jako elektromobily, protože používají nejen platformu, ale dokonce i karoserii ICE verze, ale VYPADAJÍ JAKO BMW.

    Mercedes po téhle zkušenosti už oznámil, že končí se značkou EQ a nástupci modelů EQE a EQS budou prostě třída E a třída S, přičemž pravděpodobně budou vypadat mnohem víc jako Mercedes a míň jako elektromobil, byť ne do extrémní úrovně jakou předvádí BMW.

    Ale důvody, proč bavoráku fungujou ti kočkopsi, jsou následující.

    1) Lidi jsou zvyklí na určitý proporce, který signalizujou drahý a rychlý auto. Nejdůležitější z nich je dlouhej čumák. Je úplně jedno, že u EV není potřeba. On není potřeba ani u spousty ICE, který mají čtyřválce napříč, přesto se ty auta proporcema snaží co nejvíc přiblížit typický zadokolce s motorem podél, protože to vypadá "nóbl".

    2) Většina zákazníků nechce, aby bylo vidět, že jezdí elektromobilem. Chtějí, aby ideálně nebylo poznat, co mají nebo nemají pod kapotou.

    3) Zákazníci jsou zvyklí na užitnou hodnotu omezenou dlouhým čumákem a motorem pod ním, nepřijde jim to divný a nemají potřebu tu užitnou hodnotu zvýšit eliminací prostoru pro motor.

    4) Zákazníci nad tím vůbec nepřemýšlí. Speciálně u BMW, pro který jsou auta se zadním náhonem naprostým základem jeho DNA, neví minimálně u nižších řad asi 80% zákazníků, jestli to auto má poháněný přední nebo zadní kola. Úvahy nad tím, jestli by to auto nemohlo být lepší, kdyby nemělo zbytečnej dlouhej čumák, jsou naprosto mimo rámec jejich uvažování nad autem. Chodili si koupit BMW 120d v době, kdy BMW jako jediný v autě velikosti Golfu mělo prostor na šestiválec podél. To auto kvůli tomu, aby mohlo mít motor podél a pohon zadních kol, mělo vnitřní prostor menší než Fabia a naprostá většina zákazníků přitom netušila, že to není předokolka.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Spotřeba v kWh (nikoliv kW) na 100 kilometrů je tam jen odhadovaná pro WLTP kombinovaný cyklus, protože nic jinýho zatím Mercedes nevydal.

    Až to auto bude venku a my zbyteční automobiloví novináři s ním budeme moct najezdit pár set nebo tisíc kilometrů, tak tam bude i reálná spotřeba v různých jízdních režimech. Zatím tam holt není.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    MAGE: Ja bych predpokladal, ze to bude resit rozdilna platforma, ale kdyz nad tim premyslim, tak tam asi budou muset byt nejake kompromisy.
    SPEEDY
    SPEEDY --- ---
    DZODZO: To uz i4 je konkurence Tesly. Jak to popsal Financial Times, auto pro lidi, kteri by si kupili Teslu, ale nemuzou vystat Muska, coz je muj pripad :-)

    MAGE: BMW jsou predevsim zadokolky... A i ta stavajici i4 je k nerozeznani od ICE verze, coz byl druhy duvod, proc jsem do ni sel.

    (tretim duvodem bylo, ze se vyrabi v Evrope a ne Cine)
    MAGE
    MAGE --- ---
    KUTAS: ICE mas vetsinou predokolku tezkej motor vpředu s prevodovkou u BEV zas zadokolku s baterii po cele delce vozu. A to auto musis naladit pro oba. U ICE tak musis mit delsi cumak abys tam narval motor. U BEV muzes posunout kola dopredu a mit tak pri stejne delce vetsi rozvor a tim padem vice mista pro cestujici.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    MAGE: Proc?
    MAGE
    MAGE --- ---
    DZODZO: IMHO slepa cesta, jedine ze by tam byla vyrazna uspora nakladu. Jinak to je kockopes a kompromis vedle kompromisu
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    zeby elektricka konkurencia pre teslu? ale paci sa mi ze daju zakaznikovi na vyber ci chce fosil alebo elektro :)

    Nové BMW M3 nabídne volbu mezi šestiválcem a elektromotory - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/auto-nove-bmw-m3-nabidne-volbu-mezi-sestivalcem-a-elektromotory-40498364
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    LAUNCHER: To je tím, že
    ty "miliardy najetých kilometrů" jsou pouze "odhad"…
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    JYRKA: COMODOR_FALKON: Je potreba dodat, ze ten US prumer je, jestli dobre koukam, "2.8 fatalities per billion miles" a na spicce tech mrtvych je Corvette a Porsche 911. I tahle dve paradni sportovni auta jsou mmch naprosto OK, viz dale.

    Tesla rada dela 500 HP+ a 1000 HP+ ktere si za par penez koupi mlady kluci, kteri pak s takhle prisnou statistikou snadno zahybou.

    Misto nesmyslne dizkuse o "2.8 mrtvych na miliardu ujetych mil" vs "10 mrtvych na miliardu ujetych mil" bych se tedy radil radsi mrknout primo na doporucena auta od IIHS, kde to vypada jinak. Tedy, proc chodit ke kovarickovi, kdyz muzu chodit ke kovarovi.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    JYRKA: Tak fantasmagorické příběhy obvykle bývají zajímavé - to je jejich podstatou, že…

    Tad je to poněkud lépe rozepsané:
    https://www.iseecars.com%2Fmost-dangerous-cars-study

    Nicméně je důležité uvést, že i zde jde o fantasy…
    aPokud jsem dobře pochopil metodiku FARS, tak dostávají anonymizované reporty o bouračkách, přičemž jsem nenašel zmínku o tom, že by se klíčovalo, kdo v kterém autě umřel - ale třeba to bude v zdrojových datech…

    Pokud byste měl někdo čas u PC, tak zdrojová data jsou zde:
    NHTSA File Downloads | NHTSA
    https://www.nhtsa.gov/file-downloads?p=nhtsa/downloads/FARS/2022/National/
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    KULA: Určitě bych to bral z ciziny, viz ID Rattkin a YT videa níže.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Doufám, že to tady nebylo, ale ten článek a výsledky jsou fakt zajímavé:
    V Teslách umírají lidé nejčastěji, bez ohledu na skvělé výsledky crashtestů | fDrive.cz
    https://fdrive.cz/clanky/crashtesty-nejsou-vsechno-v-teslach-umiraji-lide-nejcasteji-13505
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    KULA: Pripadne Carvago a Mobile.de
    KULA
    KULA --- ---
    Borci, kam byste šli hledat mírně ojetou EV6? Neví někdo o nějakém dealerovi co to dělá? Nebo je to všechno vždycky na sauto?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam