• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • Přišli jste skrz odkaz na příspěvek, který již neexistuje.

  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    DOCKINEZ: Co jsem slyšel, tak mají solidní síť servisů a prý jsou i ohledně ceníkových cen flexibilní…
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: "Vyrábět" určitě možné není, "montovat" z dílů (dodaných z různých samostatných jednoúčelových linek v různých částech EU) možné samozřejmě je…
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    PETER_PAN: elektrickej kombík tu dávno je, ale pokud si pamatuju správně, tak v recenzích dopadl o dost hůř než jak slibně vypadá na papíře a v tabulkách.

    MG5 ELECTRIC - MG Česká republika
    https://www.mgmotor-czech.cz/modely/mg5/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PETER_PAN: No Passat v aspoň trochu odpovídající výbavě a motorizaci je tak o 200 levnější než ta ID.7, která je navíc o kus větší...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PETER_PAN: Protože zákazníci všude na světě jsou ochotnější zaplatit peníze za SUV než za kombík. Takže se první udělá SUV, protože lidi, co by si koupili kombík, překousnou i SUV, ale ne naopak.

    Jinak auto, po kterým toužíš, už bylo v podobě "sochy" představený a na trh má přijít cca 2027.



    A existuje ta ID.7.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Prosímtě, viděl jsi někdy vnitřek fabriky aspoň na obrázku? Dneska je možný vyrábět na jedný lince Audi A1 (spalovák velikosti Fabie) a Q8 e-tron (elektromobil velikosti střední stodoly). Dokonce se i přesně ten konkrétní případ děl.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Mainstream ano, to je ostatně už i současnej. Jen zůstanou i auta jako ID.7 nebo i4 nebo tak něco. Třeba v poměru prodejů TMY a TM3.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    BTW: Kamos si ted chce kupovat nove rodinne auto, chce 7 mista a dal tomu sanci, ale v EV to zatim nejde rozumne koupit a v jeho pripade by i infrastruktura (mestske bydleni) byla realny problem. No a pujde do Mazdy CX-80 asi s plug-in hybridem (ktery v ramci Prahy realne vyuzije na popojizdeni na nakup). A cena nizsi nez ten VW s 5 mistama, nemluve o vsem lepsim.

    Cim dele to sleduju tak proste ty Evropsti vyrobci to umele brzdi, vzdycky je to tak hranicne nacenene aby tam nebyl sweet spot. V tomhle Tesla a cinani proste vyhrajou. Nebo (a v to ja doufam) az ten nastup Tesla a cinske automobilky bude masivni tak pak prijdou velke slevy a revize. Kazdopadne strategie vytriskat ze spalovaku jeste co se da a u toho mudrovat a delat lobbing ze jakoze EV netahnou je ted hlavni brzda transformace.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    MISO: Ano, tam je nejnizsi rozumna konfigurace za 1.6 M CZK. Proste to bude az ta dalsi generace EV kolem roku 2026-2027. Neda se nic delat.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    PETER_PAN: pritom ten Superb je i dost drahej a velkej aby to fungovalo (elektro by stalo stejne jako ice/phev a baterka se tam v pohode vejde)
    MISO
    MISO --- ---
    PETER_PAN: kladiem si podobnu otazku, najblizsie tomu je asi https://www.volkswagen.cz/id7-tourer/id7-tourer
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    Ja si vzdycky rikam jestli jsou cesi a nemci takovi exoti, nebo proc proste nejde udelat normalni EV kombik s rozvorem a rozchodem cca Superba. Vyjde dalsi EV auto a bud je to mala mrdka, nebo SUV s 22" palcovejma kolama, nebo konkurence TM3.
    LELI
    LELI --- ---
    DOCKINEZ: Priste bych prosil do popisku, ze dostane navic 15 koni a ze tam neni uvedeny zadny dynamicky parametr a nemusel bych klikat na clickbait clanek... :-)
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Americký facelift futuristické Kie EV6 odhalil něco, co bude zajímat hlavně Evropany. Máme se na co těšit! - Garáž.cz
    https://www.garaz.cz/clanek/novinky-ze-sveta-automobilek-americky-facelift-futuristicke-kie-ev6-odhalil-neco-co-bude-zajimat-hlavne-evropany-mame-se-na-co-tesit-21013766
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    COMODOR_FALKON: To by se mi líbilo, nějaké menší SUV pod TMY. Ale vůbec netuším, jestli jsou tam zajímavé marže. Tím neříkám, že nejsou.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    LAUNCHER: Já spíš doufám, že nakonec bude nějaká TM2, nebo jiná alternativa k BYD Seagull…

    Protože jinak postupně začnou ztrácet i evropský trh…
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    COMODOR_FALKON: Na jednu stranu souhlas. Na druhou stranu bych si tam (nepočítaje malé shared auto které je už na cestě) uměl představit menší truck pod CT a větší SUV nad TMX. A hodně výhledově traktor, jestli se John Deere nevzpamatuje.

    Budoucnost napoví.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    PEPAZZ: Proč by s tím neměli být v pohodě…?

    Tesla je od počátku až příliš extrémně v zajetí minimalismu á la iCrap…

    Mají jedno auto pro každý z několika vybraných segmentů - a to jednak zjevně stačí k dostatečným prodejům, jednak to umožňuje výrobu maximálně optimalizovat…

    Vytvářet iluzi "více modelů" je drahé, protože to znamená separátní linku pro výrobu a osazování karoserie.

    Což by v případě Tesly bylo ještě o dost horší, protože auta nejen montuje, ale i vyrábí komponenty, takže by nesla všechny náklady + by to znamenalo nejméně úpravu Gigapressu, pokud by to bylo vůbec možné "jen" ho upravit…
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    LeGaCy AuToMoBiLkA opět v akci, aneb Enyaq má zřejmě tvrdý limit na dálkové ovládání "3x a dost"…
    Majitelé a příznivci elektromobilů v ČR / SK | Vysvetli mi nekdo prosim jak zvysit limit vzbuzeni auta
    https://www.facebook.com/groups/2100772423579450/permalink/3952458625077478/?mibextid=rS40aB7S9Ucbxw6v
    MAGE
    MAGE --- ---
    MINER: Další výhoda je snížení hmotnosti kol a tím pádem lepší jízdní vlastnosti a komfort
    Taky odpadne nutnost mít tunely pro proudění vzduchu k chlazeni brzd a tím se zas o trošku zlepšuje aerodynamika
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam