• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    TEST: Cupra Born VZ. Takto má jazdiť športová zadokolka.
    https://www.youtube.com/watch?v=XfONVwFnOG8&ab_channel=ElektromobilTV
    JOHNIEZ
    JOHNIEZ --- ---
    W_NOICE78: Nedavno se mi taky odpojilo nabijeni, rikal jsem si ze asi nejaka chyba. Ze by to bylo >3x refreshem v ty skodovacky appce? To se mi uplne nezda. Nicmene dost me to nepotesilo, zjistil jsem to po hodine a pul, nabijelo to neco pres 20 minut (AC, takze prakticky skoro nic). Nebyl jsem ani pobliz, abych to hned pripojil.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    BOBASH: to zas neni uplne pravda
    Vysvetli mi nekdo prosim jak zvysit limit vzbuzeni auta? To opravdu jde jen 3x? Protoze napoctvrte sem auto uz nevzbudil a odpojilo se mi nabijeni…musel sem jak debil k autu dojit a poklikat rucne..nejsem teslaclub ale v tesle co jezdi manzelka mi toto proste nedela…a muzu si nabijeni spustit i na dálku..
    Ps: auto pri nabijeni netopi? Nelzespustit topeni?
    Ps2: auto nejde odemknout mobilem?
    Ps3: jak vypnout spin abych nemusel pri kazdem startovani tukat jak debil
    Diky moc!
    Majitelé a příznivci elektromobilů v ČR / SK | Vysvetli mi nekdo prosim jak zvysit limit vzbuzeni auta
    https://www.facebook.com/groups/2100772423579450/permalink/3952458625077478/
    JOINTER
    JOINTER --- ---
    Mam dotaz, ma Skoda taky elektronicke zamky jako Tesla?
    Děsivá nehoda elektromobilu Škoda. Po nárazu do stromu auto vzplálo a cestující se uškvařili - Echo24.cz
    https://www.echo24.cz/a/HRA9n/svet-zpravy-desiva-nehoda-elektromobilu-skoda-po-narazu-do-stromu-auto-vzplalo-cestujici-se-uskvarili
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    BOBASH, LOPIK: já ani nemyslím ani tak nějaké super Tesla features, jako spíš takové ty zmínky o tom, jak se zasekávají aktualizace nebo jak má celý infotainment pomalou odezvu + samozřejmě celá ta architektura v pozadí, kdy to prostě dlouho automobilce trvá odladit.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    MOODYCAT: Gratuluji! Preji spokojene kilometry bez nehod, v klidu a k Tve spokojenosti. Mohla bys prosim napsat par radek jako mini-recenzi? 😊
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    MOODYCAT: Hm, já si iPhone kupuju, protože jako nástroj na vydělávání peněz a minikancl na cesty prostě funguje.

    Není to pro mě statusovej symbol, nehraju na něm hry, nikdy jsem ani nezapnul Siri a nekonzumuju multimédia, vlastně je to pro mě taková lepší 3310.

    A tuhle roli plní skvěle, takže nemám důvod měnit za cokoliv jinýho.

    Pokud Tesla funguje podobně dobře, tak super.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    JYRKA: MOODYCAT: Děcka pls slusně, viz rulez na header. Já chápu, že to nemyslíte zle ☺️
    MOODYCAT
    MOODYCAT --- ---
    JYRKA: Mohu na nasrani nabidnout bonbonek z povinne vybavy meho elektromobilu :)?

    JYRKA
    JYRKA --- ---
    MOODYCAT: jako uživatele iphone jsi mě docela nasral :D
    MOODYCAT
    MOODYCAT --- ---
    BOBASH: Jasny :) Nerikam nic, hele to je jak lidi, co si kupujou iPhone, i kdyz se najdou lepsi treba Samsungy. Tesla je takovej iPhone mezi elektroautama.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    JYRKA: Po presednuti z mojí předchozí O3 nebo z manželky služební O4 do TMYP mám přesně opačný pocity.

    Začal bych tím, že nikde nebudou už nikdy v koncernu látkové sedačky, silenej hřích tohle v autech za ty ceny. Pokračoval bych výrazným omezením záhybů, ty legacy auta mě nebaví čistit.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: tak rozdíl je v rychlosti reakce, to obrovskej.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MOODYCAT: Jenomže na dálku zamknout, vytopit nebo rozsvítit světla (nastartovat většinou nejde spíš z legálních důvodů) umí přes appku dneska už víceméně cokoliv.

    To, že to Tesla uměla jako první, je sice hezký, ale reálnej rozdíl mezi tím, co dneska umí v appce udělat Tesla a Škodovka nebo Hyundai je minimální.
    MOODYCAT
    MOODYCAT --- ---
    JYRKA: Ja osobne ten holobyt preferuju. Takovy ty auta, co maji tisic budiku a pacek a cudliku, tomu ja zas rikam “vesmirna lod” :).
    Asi je to proste jen o vkusu.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Pak je třeba říct, že Tesla je low-end. Prostě levně postavený, slušně vybavený auto, ale to, že je levný, z něj kouká úplně všude. Výkon motoru je jen parametr, kterej mají super, ale pak do toho auta sedneš a cítíš se hůř, než v Dacii Duster. Někdo tomu říká minimalismus, já tomu říkám holobyt.
    Cítím to pokaždé, kdy přesedám do manželčiny Tesly 3 zvané Šebestová z mého Mustanga Mach e.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KUTAS: Už se ukazuje, a jsou na to jak studie tak čísla prodejů, že zákazníci ty SW věci v autech vlastně moc nechtěj. Chtěj rozumně velkej (ne zbytečně moc) displej, na kterým bude fungovat Android Auto a CarPlay, chtějí, aby důležitý funkce byly ideálně mimo displej na fyzických tlačítkách, a aby to celkově moc neotravovalo.

    OTA updates je zajímají okrajově a mimochodem, Tesla v nich není výjimečná. I ten VW umí docela významný upgrady OTA, to, že starý Enyaqy to tak neměly bylo tím, že to byla složitější chyba než šla takhle řešit.

    Ford teď třeba via OTA přidává do Mustangů Mach E autonomní řízení Blue Cruise, který na rozdíl od čehokoliv, co má Tesla, má reálný využití – umožní totiž nedržet volant.

    Jinak je to jak jsem psal předtím – existuje část technogeeků, kteří už Teslu nebo něco podobnýho maj. Pak existuje mnohem větší část lidí, kteří si teď kupují Octavie TDI a Mercedesy E300d, a ty pořád zajímá, jak to auto vypadá, jezdí a jak se v něm cítí a hi-tech jim je většinou spíš u prdele.

    Viz totální fail Mercedesů EQE a EQS, i když to jsou technologicky skvělý auta. Jenomže se ukázalo, že lidi chtějí Mercedes, co vypadá a funguje jako Mercedes a ne jako Tesla.
    MOODYCAT
    MOODYCAT --- ---
    LOPIK: Asi jak kdo. Ja bych treba nechtela smart home, protoze si nepotrebuju zobrazovaz obsah lednice nebo poustet svetla, ale u ovladani v telefonu mi vyhovuje, ze muzu auto na dalku zamknout, vytopit, pripadne teda i nastartovat - jako kdyz u me na parkovisti pokladali asfalt, potrebovali preparkovat moje auto a ja byla v jiny zemi :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Jenomže ono to nevypadá, že by Tesla vyráběla zas tak dramaticky levnějc než ostatní. Než zase zlevní, tak je na podobných cenách jako konkurence a její marže taky přestávají být nějaký velký zázrak – a to Tesla nemá paralelní byznys s výrobou ICE, na kterých se peníze vydělávají reálně.

    A hlavně tam ignoruješ to, co se stalo jak Fordu, tak se to stane Tesle. Ford zaplavil trh levnými auty a vydělal na tom, ale pak přišlo GM s dražšími, ale zajímavějšími a rozmanitějšími auty, vytlačilo Ford z pozice největší automobilky na světě, kam už se zpátky nedostal, a spolu s Fordovými šílenými nápady (Ford a Musk si nejsou nepodobní) ho dovedlo téměř ke krachu. Nakonec museli Forda z vedení firmy jeho vlastní příbuzní (příbuzné) vyhnat, aby to nepoložil.

    Pokud jde o "představy autonovinářů" vs. představy tvoje, tak bych to ještě rozdělil. Spousta autonovinářů má pocit, že zákazníci ve skutečnosti chtějí šestiválcový kombíky v zadokolce a manuálu a jen zlé automobilky jim je nevyrobí. Protože takový auta by chtěli ti novináři, neb jsou petrolheadi, a aplikují svůj vkus na ostatní. Ty máš zase pocit, že zákazníci mají podobný vkus jako ty a budou chtít co nejlevější primitivní plečku.

    Já jsem smířenej s tím, že vkus většinovýho zákazníka je úplně jinej než můj, a tak svoje představy o tom, co zákazník chce, nezakládám na pocitech, ale na prodejních číslech. A ten zákazník chce velký hustý SUV, který bude vypadat cool před ostatníma lidma. Což TMY skvěle splňovala, dokud jich bylo málo, ale když je okoukaná, tak přestává bejt zajímavá.

    Plus mimo pár technogeeků, kteří už Teslu mají, a o něco víc dalších technogeeků jako ty, kteří na ní nemají, si většinu aut kupují relativně konzervativní lidi středního a vyššího věku, kteří mají konzervativní představy třeba o ovládání auta – a Tesla jim jde totálně proti srsti.

    Jinak ad dominance – Tesla nedominuje ničemu. Chvíli dominovala prodejům elektromobilů, teď má nejprodávanější nebo jeden z nejprodávanějších modelů (třeba za poslední měsíc v EU už ani to ne), kvůli neustálému zlevňování jí dramaticky klesají marže a tím i zisky, a nemá očividně peníze na vývoj dalších aut.

    BYD dominuje v Číně, ale jenom tam a hned tak někde jinde dominovat nebude. V Evropě se nedostane ani do tabulky nejprodávanějších elektromobilů, natož do tabulky nejprodávanějších aut.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam