• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    KUTAS: Je otázka jestli tyhle různý SW featury ale zákazníci chtějí, teď to vypadá že třeba jo. každej je nadšenej že může z mobilu pouštět stěrače, ale už i teď mi přijde, že by si spousta lidí radši pořídila něco, co bude hlavně jezdit a neotravovat, s nejpokročilejší featurou takovou, že to umí zrcadlit mobil na display.
    ALMAD
    ALMAD --- ---
    KUTAS: Ta Nokie neni uplne dobrej priklad, tu nejvic potopilo nasazeni CEO z MS co vsadil na MS platformu a rek to driv, nez ta platforma byla pripravena, a pak prodal Nokii do MS za drobny a prestehoval se zpatky do svyho Seattle sidla co ani neprodaval…
    MOODYCAT
    MOODYCAT --- ---
    JIMIQ: Musim rict, ze kdyz jsem videla, ze v Norsku jakozto zemi, kde se prodava nejvic aut elektro, vede Enyaq, tak jsem citila hrdost :). Dokonce i nasem malem meste (10 tis. obyvatel) mela Skoda svuj salon :).
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    COMODOR_FALKON: to zadlužení, které opakovaně používáš, tak používáš špatně.
    Opticky to zadlužení zvyšuje jen to, že mají operativní leasing jako součást firmy, bez něj to není tak strašné.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    Já si pořád myslím, že se bude opakovat scénář IT HW nebo mobilů... je tam pár parametrů (hlavně baterka...), které se postupně všichni naučí dělat na nějaké úrovni, ale klíč bude SW včetně aktualizací a otevírání nových features na dálku. A to je ta zásadní výhoda Tesly, protože pak to znamená daleko rychlejší time to market vlastně skoro pro všechno.
    A hlavně tohle se nedá jen tak dohnat (viz Nokia v mobilech). Jsem hodně zvědavej na tu cestu VW s Rivianem, jestli to někam povede.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Tak Ford díky té teorii dokázal zaplavit trh dostupnými vozidly a ještě na tom vydělat…

    Ford ale taky dost trpěl tím, že okopírovat jeho metody a technologie bylo sice náročné, ale žádný extrém - oproti tomu VW má fabriky a dodavatelské řetězce se smlouvami na 10+ let dopředu, koncipované na to, že všichni montují z relativně stejně drahých dílů - nedokážou vyrábět auta tak levně, jako Tesla a vzhledem k zadlužení ani nemají zdroje na změnu koncepce výroby…

    A ačkoliv je mi jasné, že 10 z 10 autonovinářů potvrdí, že si lidi s nadšením připlatí půl milionu za horší auto jen kvůli možnosti vybrat si barvu prošití na sedačkách z 200 odstínů červené a to že to "nevypadá jako elektromobil", v reálu to zjevně nefunguje, prodeje táhnou hesla jako: "Levnější než Tesla!".

    A přes veškeré kňučení autonovinářů si Tesla drží dominantní pozici na trhu, přičemž dvojka je BYD, který má také jen 1-2 modely pro každý segment…

    Navíc legacy automotive je hluboce zadlužený, zatímco Tesla má naopak hodně akumulovaného kapitálu a vysoké marže, takže má spoustu prostoru udržovat ceny pod srovnatelnou konkurencí…
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    ❤️

    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LAUNCHER: * forky
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    JYRKA: To jsou fork, tohleto. Já tu od ukládání děti klikam na lákavý text no a teď jim budu muset vysvětlit, co to ten Trabant je ☺️
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    LAUNCHER: Jinak tady je krasne videt, jak takova moderni linka vypada:)

    Trabant production in Zwickau DDR // German Factory
    https://youtu.be/yIrGmbg-jIw?si=yIBGxkjNRUagDAvc
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    JYRKA: Diky za super info vcetne nazorneho prikladu s temi dongly.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    LAUNCHER: Ano, je to pravdive. Koneckoncu si muzes priplatit k vstupence do muzea a vezmou te i do vyroby. My tam obcas chodili pres linku do jidelny, takze jsem to i videl. :)
    Ta vyroba funguje, pokud jsou ty modely kompatibilni z hlediska taktu operaci- jinymi slovy poctu stanovist na lince a dobe na nich stravene. Zbytek vychytas diky just in time.
    Nejsem v tomhle odbornik, ale dostal jsem se k tomu pres problemy s montazi donglu do indickych aut- ty se nevesly do taktu vyroby.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MAGE: Na tý prezentaci jsem byl, bylo tam ještě pár dalších dost zajímavých věcí, třeba solární lak nebo AR do auta...
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LAUNCHER: Druha vec teda je, zda by to u Tesly o ktere psal Comodor_Falkon tez byla takova pohodicka. Ty jejich linky jsou IMHO podle videi vice jednoucelove. Ostatne proto mame v Berlin jen TMY a ne TM3. Prosim opravte me, pokud se pletu. O automotive moc nevim, mimo sedacky / textil.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    NIGHTHUNTER: Diky za info a super video. Ja tam byl naposledy v praveku (2007 jestli dobre koukam) a to se o tomhle jeste nejspis nezdalo.

    A jak je to konkretne s tou uvedenou Audi A1 a Q8 e-tron? Pokud mrknu na web na historii Audi, tak casove by se v Brussels teoreticky v roce 2018 potkat mohli...?

    History | Audi MediaCenter
    https://www.audi-mediacenter.com/en/audi-in-brussels-5526/history-5530

    Zajima me ale jeste, pokud to lze, zda je to spise znouzecnost pro alokaci te tovarny, nebo jestli to je ekonomicky v pohode (rekneme pro takhle rozdilna auta jako Q8 etron a A1, ale klidne i obecne).
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIGHTHUNTER: Nevím co psal Launcher, protože ho nevidím, ale osobně jsem byl ve dvou fabrikách Audi, kde se vyráběla Q8 e-tron a A1 (Brusel) a e-tron GT a RS6 Avant GT (Neckarsulm).
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    LAUNCHER: byl jsem loni na prohlídce výroby ve Škodovce v M.B. - fotky nemám (protože zákaz focení), ale fakt tam na jedný lince za sebou jela Fabia, Octavia a Enyaq...
    i v tomhle videu v čase 2:06 vidíš Octavii hned za Karoqem
    Výroba modelu Škoda Octavia v Mladé Boleslavi
    https://youtu.be/NC81_PefAlc?si=x6pHt4_CeS0mtb5j&t=126
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    BOBASH: Díky za doplnění, já si z recenzí pamatoval hlavně špačkování na ergonomii ovládání.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DOCKINEZ: Tejden jsem tím jezdil, kdybych napsal skutečně upřímně, co si o tom myslím, tak riskuju ban, protože tohle je SFW auditko.

    Takže velmi eufemisticky napíšu, že ceník toho auta mi přijde jako dobrej námět na stand-up, jízdní vlastnosti (zejména totální neschopnost podvozku vyrovnat se s brutálním výkonem 150 koní, takže to furt hrabe) by u levnýho americkýho auta v roce 1985 vyvolaly udivené pozdvižení obočí, jestli to někdo myslí vážně, a ergonomie a ovládací prvky jsou řešené s veškerou genialitou člověka, který dosud navrhoval čínský kopie Gameboyů a auto poprvé řídil v rámci školení po nástupu do automobilky, což bylo před půl rokem.

    Navíc to v době testu (loni) stálo o 100 tisíc míň než BMW iX1, což je auto srovnatelný velikosti a dojezdu, ale zhruba o tolik lepší, o kolik by člověk čekal u rozdílu mezi německou prémií a čínským low-costem. Kdyby to MG stálo půlku než to BMW, tak by poměr cena/výkon začínal bejt trochu podobnej.

    Dneska je to MG dražší alternativou ke Škodě Elroq, oproti který by to furt mělo stát půlku, protože Elroq bude nejspíš lepší než to BMW.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    JYRKA: Ahoj, prosimte mohl bys nam verifikovat pravdivost tohodle postu? Ja si to takhle nepamatuji ani z Bolky ani z aktualnich videi, ale urcite jsem nevidel vsechno: [BOBASH @ Elektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌] . Vim ze jdou (nevim do jake miry) mixnout podobna, ale v zasade stejna auta, ale neco takhle zcela rozdilneho, jako pise? Pokud ano, jake jsou proto prosim duvody? Diky moc pane.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam