• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    JYRKA: wallbox ale nevi, kolik je nabito. Napr kdyz by bylo auto skoro vybity, tak se muze nabit i ze site
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    CERMI_FOX: To by tolik nevadilo, doženeš to wallboxem.
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    STARE_CASY: to je dost zasadni problem, muj plan byl si zautomatizovat pres homeassistant nabijeni dle vykonu FVE a baterek . Teda az jedniz sezenu prachy na nove auto. Bez vyuzivani EV na vytezovani fve je to pulka srandy ..
    HOUMLES
    HOUMLES --- ---
    ELIJEN: stary myslis ownerapi? to porad funguje
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    STARE_CASY: Stare API, kterym si mohl pristupovat k vlastni Tesle zarizli uz davno. Asi chteji zdimat velke firmy pomoci fleet API a bohuzel na to doplatime i my :(
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    STARE_CASY: u koncernu je API dostupné pro fleetové vozy. Na to musí mít fleetovou smlouvu. Jinými slovy: k API se běžným způsobem nedostaneš. Jsou firmy, které hackli mobilní aplikace a přistupují k datům neofiko a maskují se jako aplikace, ale to jim nejspíše zařízne.
    STARE_CASY
    STARE_CASY --- ---
    Tesla zpoplatňuje vývojářské API. Částka je tak vysoká, že to firmy zruinuje
    https://elektrickevozy.cz/clanky/tesla-zpoplatnuje-vyvojarske-api-castka-je-tak-vysoka-ze-to-firmy-zruinuje


    Můžete někdo článek potvrdit, vyvrátit nebo upřesnit? A jak to je u ostatních? Třeba u koncernu?
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    JYRKA: plus dotace pro petro prumysl
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    SPEEDY: taky je třeba říct, že kdyby ICE trh platil všechny negativní externality, tak by byl mnohem nákladnější. Jen jsme si na ty všechny rakoviny, alergie a respirační onemocnění zvykli.
    SPEEDY
    SPEEDY --- ---
    43% cisteho zisku Tesly tento rok je z uhlikovych kompenzaci. EV trh je velmi podporovan legislativou a dotacemi, jinak by proti ICE nemel sanci.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    CEEFA: Aha, tak už jen 15%, což je ale pořád poměrně velký manévrovací prostor vůči Legacy, kteří tvrdí, že jsou i s vyššími cenami u EV v mínusu a dotují to fosily…
    CEEFA
    CEEFA --- ---
    COMODOR_FALKON: 20 až 25 už dávno ne

    Chart: Tesla Profit Margins Shrink in 2024 | Statista
    https://www.statista.com/chart/29774/tesla-gross-margin-and-deliveries/
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    COMODOR_FALKON: bobash si to nepřečte, dostal ban 🤦‍♂️
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Tesla sice postupně šla s maržemi z cca 30-35% na 20-25%, ale to je pořád víc, než údajná ztráta Legacy Automotive…


    "(…)máš pocit, že zákazníci (…) budou chtít co nejlevnější primitivní plečku."

    Mezitím nejprodávanější nová auta v r.2023 jsou:
    TMY (+93% YoY)
    Renault Clio (+42%) - plečka
    Dacia Sandero (+139%) - nejlevnější primitivní plečka

    TOP 100 ✅ - Nejprodávanější auta Evropy v roce 2023 | Cebia.cz
    https://www.cebia.cz/novinky/trh-s-automobily/top-100-nejprodavanejsi-auta-evropy-v-roce-2023

    Můžeš mi prosím vysvětlit, jak je možné, že typ auta, který dle Tvých autožurnalistických halucinací žádní zákazníci nechtějí, je 3. nejprodávanější v Evropě…?


    BYD je (zatím) limitován cly - je jen otázkou času, kdy najdou způsob, jak to obejít - dost možná bude stačit, když si někde v EU postaví montovnu á la Legacy Automotive a budou tam z Číny vozit auta ve stavebnicích…
    MAGE
    MAGE --- ---

    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    SCHWA: Tu část s CZ DPH měl stejně, pak mu to vrátili.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    SCHWA: kdyz si me vyfiltrujes, tak jsem tu podrobny navod daval
    SCHWA
    SCHWA --- ---
    LAUNCHER: Dnes rano jsem si psal s Tesla representative z Nemecka. Ujistil me, ze s tim problem nebude. Dostanu od nich pry invoice bez VAT.
    Zjistuji, ze je spis problem pri naslednem prihlaseni v CR... zde budu muset ceske DPH doplatit (nehlede na to ze jsem platce). Az pak ho budu moct zazadat od FU zpet. Myslel jsem, ze to bude stejne, jako kdyz na firmu objednavam napriklad elektroniku a jine zbozi ze statu EU. Eshopu staci prokazat, ze jsem VAT registered, pak platim castku bez DPH a u ceskeho FU pak nezadam vraceni DPH... takhle jednoduse to u aut nejspis nefunguje :(
    MOODYCAT
    MOODYCAT --- ---
    SCHWA: https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/dph-dan-nakup-vozu-v-zahranici.A181108_105434_automoto_taj

    Budes muset zaplatit DPH 2x a pak zadat o jeho vraceni z Nemecka.
    Nevim, jak jsou na tom Tesly cenove v DE, zda je to opravdu o tolik vyhodnejsi, ale jestli ne o tzv. moc, tak bych se na to vykaslala, protoze s tim papirovanim je to opravdu oser.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Jen abyste věděli, že v tom nejste sami. Tohle mi napsal Ford, když jsem si stěžoval, že mám rok a půl starou verzi software na novém autě.

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam