• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.
    8) Při vkládání linků je nutné vždy přidat vlastní input (shrnutí, komentář, oponentura/souhlas apod.), stačí v pár větách zdůvodnit proč je sem odkaz umístěn.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    NIKDAS: hele to je takovej rozdil mezi Enyaqem a id4 ? nebo proste se v cz kupuje škodovka a VW ne ?
    RSZ
    RSZ --- ---
    NIKDAS: ten id.buzz, to je strašný
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    NIKDAS: VW dostává na frak, čestná vyjímka Enyaq
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    Sry za tapetu, ale chtěl jsem, aby v tom grafu šlo číst.

    V období 1-11/2024 bylo registrováno 9 955 nových osobních BEV (meziročně +62,3 %), tržní podíl dosáhl 4,7 %. Nejvíce registrací z pohledu značek si připsala Tesla (3 394), Škoda (1 538), Volvo (864), Volkswagen (611), BMW (501) a Hyundai (465).

    Samozřejmě se na tom růstu podepsaly dotace, nicméně vzhledem k jejich podobě (nutný úvěr, omezený počet aut, které lze pořídit apod.), je to i tak pozitiví zpráva.

    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    DOCKINEZ: Zajímavé čtení, ale třeba s tímto bych rozhodně nesouhlasil:
    "co mi teda vadí úplně příšerně je to, jakým způsobem oni se snažit vyhovět úplně všem. To je některé tlačítka dáme hardwarové a některé softwarové. Na obrázku vidíte že spustit výhřev předního skla lze klikem na tlačítko na displeji ale zadní sklo najdete poslední v řadě jako hardwarové. Nedává mi to smysl, je to složité, nekomfortní a není to uživatelsky přívětivé. Navíc HW tlačítka omezují možnost OTA aktualizací. Těm funkci asi nezměníte...

    Naopak kombinace HW a SW tlačítek je to nejlepší co může být, protože jsou věci, které prostě potřebuješ ovládat i poslepu (HW), ale na druhou stranu chceš mít možnost na pár kliků upravit cokoliv (SW). Oproti tomu mi u Tesly nevyhovuje, že na uplně vše musíš matlat po displeji - a očividně nejen mi, když je aftermarket S3XY knob a kdoví co ještě.

    Nerozporuju že to může Enyaq mít rozložený blbě (s faceliftem jsem nějak moc nejezdil, takže fakt nevím), ale filozofie je správná. Navíc co bych tak mohl chtít měnit OTA updatem na tlačítku, který mi zapne/vypne vyhřívání sedaček/asistena apod.? A to říkám jako člověk, co oproti Legacy automobilkám preferuje novej přístup :)

    Taky ten rant ohledně svícení mi připomíná člověka co poprvý sedne do Tesly a neví jestli svítí nebo ne a jak zapne světla... tak si to proboha nastuduj, když nepoznáš ikony - mmch učí se povinně v autoškole.

    Oproti tomu soucítím s tím nezamykáním auta. Od ty doby co střídám Teslu a I-Pace, tak Jaguara nechávám věčně otevřenýho, ale tohle je spíš problém v přístupu/zvyku, než Tesla vs Enyaq.

    PS: Díky za popisek k odkazu ;)
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Thread majitele Tesly o zkušenostech s Enyaqem. Čtení sice dlouhé, ale zato nepříliš povzbudivé.

    x.com
    https://x.com/luk_brezina/status/1864270308011569633
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    JYRKA: Safe for Work. Prostě „modelki s kozi“ sem nepatří, i kdyby se rozvalovaly na EV vozidlech.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Tak jsem si poprvé přečetl pravidla a přiznám se, že nevím, co znamená "Toto je SFW board"
    Měl by tam být překlad pro boomery
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    KUTAS: Nebanoval jsem, takže ke konkrétním důvodům se vyjadřovat nebudu, nicméně zcela obecně:
    Těch pravidel je všehovšudy 8 (s tím, že 1,2,6 je v podstatě jedno pravidlo a 3,4,5 druhé), takže myslím, že není problém je dodržovat. Bobash s tím sem tam problémy měl, teď už to přerostlo nějakou rozumnou míru. Prozatím je vyloučen na dobu neurčitou, nikoliv však trvalou.

    Dobře jsi napsal, že tady ty bany jsou opravdu jen dva, což vzhledem k oblíbenosti klubu (která stále stoupá - děkujeme) není mnoho.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    KUTAS: je to kámoš a ten ban mě pobavil, tak trochu šťouchám :)
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Taky mi to přijde zvláštní. Jeho walls of text čtu rád už jen proto, že to není jen chvála, ale i kritika. A je to kritika od člověka, co v těch autech jezdil.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    CRAZY_IVAN: ty jsi nějaký Bobash advokát? Že to zmiňuješ snad už po 3.

    LAUNCHER: proč vlastně BOBASH a koukám, že i SITH dostali ban? Myslím, že je fajn, když to admini napíšou, včetně důvodu a třeba na jak dlouho apod.
    KURE
    KURE --- ---
    MINER: no já nijak nespochybňuju to co psal MAGE, já s tím plně souhlasím. Co jsem zpochybńoval je ta iluzorní výhoda čech díky poloze.
    MESTREY_
    MESTREY_ --- ---
    PEPAZZ: Nemit uz to, co mam, tak bych do takoveho klidne sel. Za ty prachy vyborny otloukanek do mesta. I ten slonovy polep bych mu nechal.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    MINER: I tak jsme na tom lepe než nejméně 2/3 světa. Ale herdek prostě 🙄
    MINER
    MINER --- ---
    LAUNCHER: Já reagoval na přesun existující továrny, ne stavbu nové továrny, kde odepisuješ všechno, co máš, včetně lidí, a veškerou byrokracii začínáš od píky, takže to pro tebe musí být výhodnější násobně.

    Že pro stavbu nových továren nejsme terno, souhlasim.

    Jaké tam jsou regulace stavby, nevim, ale je pravda, že si nedovedu představit, že někde by to bylo horší, než u nás:)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Neni toto offtopic? Bany wen? #freebobash
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    MINER: 1) Jsem rád že se teda shodneme, že spíš to postavis v DE než v CZ a že je "výhodná pozice v centru Evropy" chymerou.

    2) V Berline mají samozřejmě mírnější regulace než u nás. V CZ továrnu za 2 roky v naletovem lese nepostavis. Eko žaloba v Berlíně také byla, ale nemela na výstavbu továrny odkladný účinek. Srovnej s CZ. OLOL.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    MAGE: A Euro
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    MINER: já jsem to myslel z toho pohledu, že pro stát (= my) bude daleko horší, když automobilky budou propouštět, když bude ještě větší nástup robotizace a AI, kdy tyhle věci taky přispějou k propouštění vs stávající stav, kdy je nedostatek lidí. Teď je dobré optimalizovat a věř, že to v těhle velkých firmách (automobilky) jde vždycky s relativně minimálními dopady.
    MAGE
    MAGE --- ---
    MINER: Nemecko, ve vysledku to bude levnejsi a stabilnejsi s rychlejsi
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    MINER: tak tady se nic stavět nedá. Nedávno mě pobavil lokální NIMBY spolek, co blokuje výstavbu haly (v místě kde jsou sklady všude okolo, tak je to jedno) a odůvodňují to mimojiné tím, že v projektu není skrz ten areál cyklostezka a stezka pro koně .... doslova pro koně ....
    MINER
    MINER --- ---
    KURE: teze MAGE:, na kterou jsem reagoval, byla, že ta robotizace zruší výhodu levné práce, což byl důvod cíle výroby právě někde v Africe.
    Tak se nejdřív dohodněte spolu, co je tedy ten problém, který potřebujeme vyřešit. Jestli se to teda přesune do Německa, protože blíž nevím k čemu, a nebo do Afriky, protože levnější i přes robotizaci.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam