• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    DAN_F: dřív se to dělalo tak, že počet tlačítek byl stejný ale ne všechna byla zapojená. Dnes by mu i šlo udělit jinou funkci
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    MINER: To právě nejspíš není. Enyaq může mít vyhřívané přední sklo a to je i pravděpodobně důvod, proč je ovládání jeho výhřevu přes SW tlačítko – je to volitelná výbava a je tak jednodušší přidat ovládání na displej, než ve výrobě řešit tlačítka navíc u konkrétních aut. Jinak teda, odmrazení vyhřívaných skel je výrazně rychlejší proces, než když se musí sklo ohřát teplým vzduchem.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    MAGE: Zas co někomu vadí, je pro jinýho OK, tak asi chápu, že tohle není na automatiku.

    ***

    Co chybí snad ve všech autech mně, je... udělátko na pověšení oblečení (bunda, sako...). Prostě věšák, ale nějak inteligentně navrženej a umístěnej, aby se oblečení za jízdy nekejvalo a nepřekáželo ve výhledu z okének a zároveň aby se to necouralo dole o podlahu, která může bejt zaprasená od bahna, sněhu atd.

    To by mi zvedlo komfort i bezpečí na palubě významně, protože bez něj holt jezdím oblečenej, anžto nemám bundu kam odložit.
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    DOCKINEZ: já za jizdy odmražování zadního používám - z baráku nebo garáže vyjíždím dopředu, takže se o zadní sklo nestarám (pro úplnost, s jedinou výjimkou a to když ho někdo rozmlátí). A cestou mi dojde, že v cíli by se mi zadní hodno hodilo průhledné, tak si to zapnu.
    Případně se zamlží během jízdy.
    JOHNIEZ
    JOHNIEZ --- ---
    DOCKINEZ: asi mozna tam ma dost nepresnosti. Automatickej vyhrev sedacky a volantu ma teda i Enyaq, ja jsem to teda vypnul, protoze se to zapina uz nekde pri 7°C a to mi prijde, ze to jeste nepotrebuju :)
    A nevim zda Tesla po nasednuti a seslapnuti brzdy rovnou radi D, ale to ze si musim na tom prepinaci cvaknout bud D/R mne teda jako zasadni problem nikdy neprislo.
    KURE
    KURE --- ---
    MINER: to přece neznamená, že nemůže existovat i funkce v infotainmentu s nějakym podrobnym nastavenim. (třeba čekam na dítě před školou a posloucham audioknihu, tak si v infotainmentu naklikam co potřebuju, stejně nemam co dělat)

    Ten knoflík je pro situace kdy to chci odmlžit hned. A je li k dispozici kromě fukejře i vytápění, dává smysl to použít.
    MAGE
    MAGE --- ---
    Ja bych chtel aby to proste auto delalo samo. Mam zmrazeny okna? Tak je odmraz. Mam je zamlzeny? Tak je odmlz necekej az ti to reknu. Je v aute teplo/zima nez kterou mam v tehle venkovni teplote a obdobi rad? Nastav ji. To je jak s razenim nebo prepinanim svetel proc se o to mam kurva starat ja ty sluz!
    MINER
    MINER --- ---
    KURE: odmlžení předního skla je fukejřem, který dělá bordel, který nechceš slyšet, pokud už je to odmlžený, a čekáš jen na zadní sklo, který trvá déle, protože je to vyhříváním.
    KURE
    KURE --- ---
    MINER: jo ale ta funkce je odmlžení + ohřev zadního okna. na jednom knofliku.
    bohatě by stačilo, přidat na to samy tlačítko i ohřev předního okna (je li k dispozici).
    MINER
    MINER --- ---
    DOCKINEZ: Má to tlačítka na odmlžení předního i zadního skla. SW je tedy předpokládám na vyhřívání.

    To je imo dobrý design i ergonomie, protože je omezený prostor na HW tlačítka, tak tam dáš jen to, co je potřeba používat akutně v reakci na změnu podmínek, tedy akutní zamlžení skla (např. když sjedeš za hraničních podmínek do údolí).
    Vyhřívání předního skla neřeší rychle akutní zamlžení, takže není potřeba s nim zaplevelovat HW tlačítka.

    Počet hw tlačítek je omezen nejen kvůli prostoru, ale i kvůli pozornosti a schopnosti vybrat si to důležité poslepu. Čím míň HW, tím líp, ale musí tam být ta důležitá.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    NIKDAS: Potrebujou no :-)
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    Tesla slevnila off peak nabíjení na 9,50 Kč. Fakt nechápu proč ČEZ a ostatní potřebujou za UFC 18Kč, obzvlášť když to jsou zároveň výrobci/prodejci energie.
    KURE
    KURE --- ---
    DOCKINEZ: jj, mam to tak ve starym vw.
    Zadni okno je na hw knoflik, už asi tak 50let. Předni okno, zřejmě pro to, že to je "novinka" a ještě jen za příplatek, je v infotainmentu, v podsekci klimatizace. A když jedeš do práce, máš omrzlý auto a potřebuješ zapnout vyhřejvání co nejdřív abys mohl oškrabat okna co nejsou vyhřejvany (chci vyhřejvany boční okna!!!)
    Tak mě to obzvlášt sere, protože ten infotainment nabíhá děsně pomalu. /rant off
    (popisuju situaci z dnešního rána)
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    DOCKINEZ: Všechny auta, který jsem dosud měl to rozlišovaly, a je to dobře (obzvlášť u BEV) protože můžeš potřebovat jen jedno, tak na co pouštět obojí, ALE všechny auta taky měly zároveň tlačítko, který pustilo oba systémy+spoustu dalších najednou (MAX A/C). Jestli to má Enyaq nevím.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    MAGE: Chapu, zes to to tak asi primarne nemyslel, ale uprimne doufam, ze Tesla vzrustajici tlak vnima a bude to resit (360 kamera kdy? baterie s vetsimi kapacitami kdy?). Konkurence je nutna a potrebna pro blaho nas zakazniku.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LAUNCHER: Mmch takove ty "na skok" jizdy, nakupy, Alzaboxy atp - v zime nebo v horku - nechavam zapnutou klimu. Kolik to ubere z baterie vam bohuzel nereknu, netusim a neresim. Typicky na to zapomenu a stouchnu do mobilu az po te, co vystoupim.
    MAGE
    MAGE --- ---
    Koukam ze Tesle nemusi moc vadit ze ji padaji prodeje v Nemecku
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    DOCKINEZ: Tesla: Neumim si to v praxi predstavit jinak nez takhle + automat co to zapne kdyz sednes do auta. VW: Autorovi nemam duvod neverit, ale doma to nemam a takovehle detaily si uz nevybavuji.

    Defrost your Tesla from bed
    https://www.youtube.com/watch?v=3VJzYGqX1Vo
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    NIKDAS: Mě zarazilo, že vůbec rozlišují přední a zadní sklo a každýmu dají jiný ovládání.

    Odmražování předního a zadního skla je pro mě věc nezbytná, v zimě ji používám hodně často. Ale taky je to věc, kterou nepoužívám za jízdy, tak je mi asi fuk, jestli ji budu zapínat a vypínat tlačítkem, nebo v menu infotainmentu. A rozhodně chci jedním klepnutím zapnout/vypnout odmražování pro obě skla najednou.

    Ale zapínat to zvlášť pro přední a zadní sklo a ještě každý jinak? Wow, much ergonomy!
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    RSZ: za tu cenu, co se diví.
    Teď jsou nějaké skladovky za milion tak se to třeba rozjede..
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam