• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    JIMIQ: Nepřekvapilo by mě, kdyby to bylo jakože QAnon :D
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    CERMI_FOX: Ale tak na „seznámení úředníků s EV“ to asi stačí :P

    Chtěl bych mít tak na rozhazování jako erár, kterej si může dovolit takhle vyhazovat prachy. Přitom na „seznámení“ by stačilo auta zapůjčit. A koupit něco pořádnýho.

    Test elektromobilu Toyota bZ4X FWD
    https://www.garaz.cz/clanek/testy-nova-auta-elektricka-toyota-bz4x-je-skvele-auto-s-jednou-jedinou-chybou-dost-zasadni-chybou-21012240
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    LAUNCHER: no Tesla nic nepotvrdila takze to brat na s velkou rezervou kazdopadne jestli z toho neudelaj hatch ale mesni teslu 3 s malym vlezem do kufru, tak jsou dementi
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    NIKDAS: zahraju si na dablova advokata a ta smlouva je i vcetne servisu. Ten se treba ani nemusi vyuzit, pak se neplati, ale to velikosti te ramcovky se pocita.
    MOODYCAT
    MOODYCAT --- ---
    LAUNCHER: Av cem se ti to libi, v cem to ma byt lepsi nez treba Y? Mne se moc nepaci ten nenadcasovej design, ale jinak je tech informaci zatim malo...
    A vzdy me zajimalo, kdo si kupuje ty Performance modely, ja jsem to nejak nepochopila, k cemu jsou dobry :). I normalni Tesly maj brutalni zrychleni, ale mozna je tam neco, co nevidim.
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    Které tlačítka má auto mít
    Tlačíka v autě, jsou potřeba?
    https://youtu.be/4e6l6z2sZD8
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    JIMIQ: Tesla Q je označení pro Tesla bearish investory, kteří věří, že TSLA je bublina a akcie spadne na hodně nízkou hodnotu.

    Takže Tesla Q může být Elonuv trolling, označit tak nejlevnější auto.
    Každopádně Tesla oficiálně nepotvrdila, že to je final name, takže bych s hodnocením ještě počkal.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    JIMIQ: Podle me veci jako TM2 TM1, nebo TMA by znelo strasne entry level. A psychologie je pro marketing aut esencialni.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    akorát nechápu proč Q a ne A, to bude S3XY CQRS? :)
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LAUNCHER: Pokud to bude i v performance verzi s alespoň 75 kWh, tak by mě to na úzké CZ silnice zajímalo moc. Jestli mohu dle spekulací soudit, tak mám slušnou šanci, že se mi to splní.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    WSJ ohledně DB report: TMQ prý $37,499 bez dotace, nepotvrzena velikost baterií. Rendery po netu jsou zatím jen různé hezké obrázky, ne real.

    UPDATE: Tesla Model Q is reportedly coming in first half 2025: Here's what it will cost
    https://www.teslarati.com/tesla-model-q-price-specs-rumor/

    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Nejak jsme nezaregistroval ze by kdokoliv z eu legacy pocital s novou gen lfp baterií od catlu nebo catl do svych 2025 modelů. Asi jsme v eu ok s placením drahych mnc baterek.
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    NIKDAS: tak Einsteini z Toyoty sou notoricky známý tím, že co klasicky těžce nezvládaj na vývoji, to dohání na lobbingu
    Viz jejich prosazování odkladu BEV v USA a podobný skopičiny
    Neprodejnej kovošrot B3.14zcHkfb4uWk nikdo evidentně nekupuje ani do flotil, tak proč to nenacpat eráru
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    R_U_SIRIOUS: Otazka je jestli tu smernici takhle pochopili i urednici. U nas si radi vykladame EU normy po svem :D
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    PEPAZZ: FEDAJKIN: Xiaomi YU7 - real takhle. Líbí se mi to 👍

    Xiaomi's Tesla Model Y Fighter Looks Like A Budget Ferrari
    https://insideevs.com/news/743754/xiaomi-yu7-crossover-china-ferrari/

    R_U_SIRIOUS
    R_U_SIRIOUS --- ---
    Celý je to nějaký zvláštní, když pominu, že Novinky si vůbec nelámou hlavu s rozlišením mezi nařízením EU a směrnicí EU (nejedná se tu o nařízení), tak podle mého čtení ta transponovaná směrnice prostřednictvím národního zákona nezakotvuje povinnost nákupu EV, ale pouze to, že když už se nějaké vozidla nakupují veřejnou zakázkou, tak ty nízkoemisní mají v ČR činit 29.7 % podílu v součtu všech zakázek do konce 2025 v prvním období.

    Nevyplývá mi z toho, že by stát musel honem rychle nakupovat EV, aby naplnil 29.7.% limit.

    To zase Novinky ukázaly "kvalitní" žurnalistiku.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    DZODZO: bz4x. Asi nejhorší EV na světě co se stále prodává. To zas bude breceni jak jsou ta EV hrozná.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    NIKDAS: Jinak mmch. první smlouva na 231,4 mio s DPH za 236 vozů je 980k za kus.
    Druhá smlouva je 203,6 mio za 236 vozů = 969k za kus
    Třetí smlouva 76,7 mio za 79 vozů = 970k za kus.

    To si teda myslím, že by vyjednali i TM3 s dojezdem 400km+. Jenže pro úředníky by byla asi Tesla přílišnej luxus.

    Působí to na mě takovým trochu šitím zakázky na míru, nebo nemáme dost informací, protože na jednu stranu v článku píšou, že vozy začínají na 675k, na druhou stranu to průměrně vychází na mega, což už teda vůbec není hezká cena.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    DZODZO: JIMIQ: Za mě tohle zavání průserem, protože zase se kupujou BEV s nevhodnýma parametrama a všichni se budou divit, že v "zimě nedojedou z Prahy do Brna" a utrpí tím celé odvětví.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam