• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    NANUQ
    NANUQ --- ---
    Tak KIA EV9 je doma. Zatím na to nebyl moc čas, takže zatím takové menší nedostatky - zapomněli mi na třífázovou nabíječku a KIA Charge v aplikaci nejde registrovat na firmu, pokud neplatí DPH.
    Ale auto je teda úžasný, zatím :)
    SCHWA
    SCHWA --- ---
    Tak pry v lednu/unoru :)

    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    CERMI_FOX: Nabijeci proud se da nastavit jen rucne. API je v podstate mrtve. Stykac na on/off by jit mohl, ale to asi taky uplne nechces.
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    ELIJEN: proc by to neslo? Nema konektivitu? Ani modbus? A stykac pred to?
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    SCHWA: Origo Tesla nabijecka nesmi byt za chranicem (ma svuj). Nicmene pokud chces nabijet treba jen z pretoku FVE, tak to s Teslackou nejde.
    LELI
    LELI --- ---
    SCHWA: muzes tam dat namisto te zasuvky co tam je treba toto:

    Staveništní rozvaděče a zásuvkové skříně | K&V ELEKTRO a.s.
    https://www.kvelektro.cz/stavenistni-stavebni-rozvadece-zasuvkove-skrine-249

    Zásuvková skříň ETI EDS11 RCD 4/2 16/32 B IP54 4x230V 1x400V/32A/5p 1x400V/16A/5p 001105415 EDS11 RCD 4-2/2-5 16/32) | K&V ELEKTRO a.s.
    https://www.kvelektro.cz/zasuvkova-skrin-eti-eds11-rcd-4-2-16-32-b-ip54-4x230v-1x400v-32a-5p-1x400v-16a-5p-001105415-eds11-rcd-4-2-2-5-16-32-p1791682

    a do toho zapojis tu moblini nabijecku, pripadne kde-co jinyho co se muze hodit, jsou tam i varianty s volnejma pozicema treba na ten elektromer, nebo imho budou i hotovy s elektromerem...
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    SCHWA: wallboxy obvykle ukazují jaká byla spotřeba a někdy mají třeba i export do excelu, takže elektroměr je možná zbytečný.
    MESTREY_
    MESTREY_ --- ---
    SCHWA: Nech si rovnou od nej namontovat i wallbox. Handrkovani se s mobilni nabijeckou te brzy omrzi.
    SCHWA
    SCHWA --- ---
    Dobře. Domluvím na to odborníka. Asi bych tam dal rovnou i nějaký malý elektroměr, at víme, kolik tam pronabíjím KWH. Kdybyste měl někdo kontakt na elektrikáře kdo s tím má zkušenosti, tak prosím do pošty. Praha.
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    Jak píše Leli.
    Já bych vyhodil zásuvku a na její místo instaloval podružný RZ s chráničem...
    Ono už jen tahat venku nějaký kabel, nabíjecí nebo prodlužku. Je fajn to mít pod prouďákem.
    Druhá věc je, až se zasuvka rozebere. Jestli je adekvátně zapojena. A nebude tam nějaká prastará hlína..
    SCHWA
    SCHWA --- ---
    Nejsou to firemní prostory. Je to naše rodinná vila, kde mám momentálně kancl, ale nebydlim tam.
    Velká rozvodní skřín (pojistky) je za zdí na chodbě. Ten dům čeká výhledově větší rekonstrukce a nerad bych tam teď delal něco, co by zahrnovalo rozkopání chodby, vedení zdí dalšího drátu, měnění pojistek a tak.
    Výhledově se to udělá, možná tam časem přibude další elektroauto, ale na přístí rok či dva bych rád zvolil nějaké bezbolestné řešení. Asi tu redukci z 4pin na 5pin a mobilní nabíječku jako posílal LELI.

    Na druhou stranu by se mi líbilo originální Tesla řešení. Když už do nového auta cpu tolik peněz, tak si rád připlatím za origo gear :)
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    LELI: Já to tady schválně nepsal, protože on "si v pohodě" nemůže nic. Kromě toho, že to není elektrikář (pokud ano, tak se samozřejmě omlouvám, a smažu to tu) a tohle by neměl zapojovat ani doma, tak obzvlášť ne ve veřejně přístupné budově a dvakrátobzvlášť ne ve firemních prostorách, kdy na všechno musej být revize a někdo tam za to zodpovídá.
    Mmch podle předpisů by laik ani neměl nahazovat jistič (což je samozřejmě přehnaný, ale kdyby se něco stalo, budou z toho oplétačky).
    LELI
    LELI --- ---
    NIKDAS: Chranic si muze v pohode dat do toho podruznyho rozvadece, ...
    LELI
    LELI --- ---
    SCHWA: ja mam na nabijeni PRE a CEZ chip, fungujou celorepublikove, PRE AC za 8 korun DC 11 a UFC za 13 (DC nad 75kW) a jednou mesicne prijde souhrnna faktura, CEZ AC taky 8 korun DC maj myslim jakykoli za 13, strhava se z karty po kazdym nabijeni, oboje bez mesicniho pausalu, chipy ti budou fungovat i na ostatnich nabijeckach v roamingu, cenik jde najit snadno. K tomu mam kartu Lidl a na ni aktivovany nabijeni auta, to se pak ovlada stojan mobilem v Lidl App, maj o korunu levnejsi AC i DC nez PRE. K tomu mas s autem automaticky superchargery, cena variabilni, ale k autu je zdarma nejakej pocet km nebo rok, okolo 11 korun to stoji, muze 13 ve spicce, asi je to videt v aplikaci tesla, zatim jsem neresil, strhne se to samo z karty z ktery se strhava konektivita a kterou se platila zaloha na auto, lze to zmenit. Jednorazovy pouziti Ionity bylo snadny, vyresilo se to mobilem u stojanu, akorat bylo za 21 korun za kWh. :-) Nejdrazsi byly v roamingu pre Teplarny brno, 25 korun za DC, po pohledu do ceniku za kolik ze to vlastne nabijim mi stacilo jen trochu a ne plna baterka. :-)

    Na 4kolik na zdi existujou tri reseni - mobilni redukce 4kolik na 5kolik s 5kolikovou mobilni nabijeckou, mobilni nabijecka s 4kolikovym konektorem, nebo tam dat wallbox (predpoklam ze tam je nekde driv jistic 3x16A a tloustka dratu minimalne 2,5 mm2, spis tam bude 4 mm2), bud tam dat malej rozvadec kde bude 3x16A jistic nebo vypinac a rozdeleni PEN zlutozeleneho na zlutozeleny a modry ve svorkovnici, z rozvadece vytahnout metr dratu 5x4 mm2 do wallboxu na stene, nebo si umi predstavit punkovy reseni primo na ten drat, kde by se v tom wallboxu wagovkou z zlutozeleneho rozdelil na dva - zlutozeleny a modry (misto tam na to je a revizak asi nebude uplne impressed :-) ).



    Mobilni nabijecka co mam a obcas pouzivam a vozim ve frunku je treba toto:

    https://www.amazon.de/-/cs/dp/B0CFZVC85V/ref=sr_1_1?crid=1UY5EXVXWFJQF&dib=eyJ2IjoiMSJ9.t7AsD8PSHQbk7AFB3BAGvfKLtUVzJ71U9JQvKcNfw6vz_20Cv2IzQyAHQuikE9pmsO7VJcGCvR0X_ybeHMTCEoBpvz8Qt3HhsOK02QP2cfbNv9_z9KNULufwAVBBHMZUxIgoUs5aXM798G4mHyRw9nGmqJTdZj3ut7tFyG_s8b1J5Hl-Q0H0ENY5kzXgY4kC9PjHvFIVNAABodastmy4IXphMJJMqzSxz335CI1Mp9CCR60f1kljtscidWLj2dp9ycmKQziOH_7Cbh11NxpQSIYopmrrWR6djQgL3sQVecbDlaTYvdrsxhBEbpv2WNeh3IhY3UT-6hqKmIFqU07anTG9zsXxWeidpyLDc4TTYSTVBMx5g8MB1uNI4xo0GjBxi1qZQkTkDDgyJFJdALJl-kKYythjKYGEdYAnR4X7Enh5KpqVqwf0s9J9ZCB9QVRb.tTeJ3JJBQ5CCCadK4Zn7gCw7qPvTMKbTF_Qk2KQ_agE&dib_tag=se&keywords=d%C3%A9+Charging+Cable+Type+2+CEE+Plug+11+kW+[3-Phase|10m&nsdOptOutParam=true&qid=1734858134&sprefix=d%C3%A9+charging+cable+type+2+cee+plug+11+kw+3-phase+10m,aps,168&sr=8-1&th=1
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    SCHWA: Předělání zásuvky v práci bych určitě nechal na elektrikářovi.

    Do té čtyřkolíkové zásuvky bude přivedenej kabel, který nemá N vodič (pracovní=modrý), což znamená, že zásuvka nepůjde připojit přes chránič, což je u nabíječek problém.
    SCHWA
    SCHWA --- ---
    Před objednáním auta zvažuju ještě pár věcí.

    Nabíjení:
    Nabíjení doma asi řešit nebudu - novostavba 2007, SVJ, složité vztahy. Elektroauta prý při nabíjení často hoří, správce se bojí požáru, přetížení sítě, že by pak chtěl nabíjet každý atd atd. Bez komentáře :))

    Jezdím 2-3x týdně pracovat do 90ties vily kde je v garáží stará 3-fázová zásuvka (16A, 4pin). Tuto zásuvku nikdo nepoužil asi 20 let a není problém jí dát pryč a namontovat Tesla Wall Connector. Mám ho tedy objednat rovnou s autem? Našel jsem toto schéma, ale nevím, jestli platí i pro tu starou 16A zásuvku co tam je. Nebo by na to stačil Tesla Mobile Connector a nějaká redukce na 4pin zásuvku? Rád bych z toho dostal maximum, ale většinou tam stojím cca 6-8 hodin, takže nepotřebuji mít auto nabité nějak extra rychle.
    Někdy asi nezaparkuju přímo u zásuvky (když tam bude stát jiné auto), ale až za ním, cca 5m. To nebude problém že?

    Nabíjení na veřejných nabíječkách.
    100m od domu mám PRE nabíječky. Pak je tu Lidl, Kaufland atd. Občas budu nabíjet na ulici a zvažuji jaké řešení zvolit. Na nějakém foru jsem četl o Shell kartě, která v sobě intergruje několik společností včetně PRE a prý se tam jde dostat na super ceny (na IČO, můj případ). Máte s tím někdo zkušenosti?



    Krásné svátky všem a moc díky za rady.

    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    Preji krasny patek a vikend 🎄👍

    EVINETTA
    https://www.youtube.com/watch?v=voChX89vzOo


    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    RATTKIN: U modelu s velkym HEPA to mozna ovladat nepotrebujes, ale u Model 3 je extreme otravne/nebezpecne v podmenu hledat ikonku recirkulace, ktera se navic automaticky vypina. Vzdycky zjistim, ze se to vyplo, kdyz citim smrad z venku.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    The FIRST Cybercab @ The Petersen! Presented by Tesla chief designer: Franz von Holzhausen
    https://www.youtube.com/watch?v=5jqJM7-tC0k
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    PEPAZZ: je to fakt pěkné video.
    Je to vlastně reklama na Teslu. "Klimatizace je na displeji ale není vidět, zakrývá to volant, takže zde máme navíc fyzická tlačítka.
    re: https://youtu.be/4e6l6z2sZD8
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam