• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    Test prorazeni pneu ve 160km/h, auto dal jede rovne 👍

    William Tests ET9: High-Speed Blowout Demonstrates Unmatched Stability at 160 km/h
    https://www.youtube.com/watch?v=1QXsviFm4m0
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    Zodpovědný přístup k vážné situaci 👍

    Nissan and Honda officials announce plans to merge and create world's No. 3 automaker
    https://youtu.be/9L-5U6HR__Q?si=FIMlG6n2jJMofx_S
    MAGE
    MAGE --- ---
    Koukam na Autoshift u Tesly a rikam si wow jak kreativne resi absenci HW pomoci SW
    Tesla Autoshift Just Got EVEN BETTER! 😳🤯
    https://www.youtube.com/shorts/nszc1msu8Uw
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Tl-dr městský vozítko od Maa za 600-700k

    Velikost fabie, kola v rozích a komická spotřeba: Dongfeng Box ukazuje, zač je toho městský elektromobil. Navíc má palubní kočku - Garáž.cz
    https://www.garaz.cz/clanek/testy-nova-auta-velikost-fabie-kola-v-rozich-a-komicka-spotreba-dongfeng-box-ukazuje-zac-je-toho-mestsky-elektromobil-navic-ma-palubni-kocku-21013927
    DIM_
    DIM_ --- ---
    SCHWA: Doufam, ze si pouzil nejaky referral!:) A tak jako tak gratulace.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    Nio's budget EV brand Firefly launches £16,000 hatch that's bound for Europe | Autocar
    https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/nios-budget-ev-brand-firefly-launches-%C2%A316000-hatch-thats-bound-europe

    NANUQ
    NANUQ --- ---
    Tak KIA EV9 je doma. Zatím na to nebyl moc čas, takže zatím takové menší nedostatky - zapomněli mi na třífázovou nabíječku a KIA Charge v aplikaci nejde registrovat na firmu, pokud neplatí DPH.
    Ale auto je teda úžasný, zatím :)
    SCHWA
    SCHWA --- ---
    Tak pry v lednu/unoru :)

    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    CERMI_FOX: Nabijeci proud se da nastavit jen rucne. API je v podstate mrtve. Stykac na on/off by jit mohl, ale to asi taky uplne nechces.
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    ELIJEN: proc by to neslo? Nema konektivitu? Ani modbus? A stykac pred to?
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    SCHWA: Origo Tesla nabijecka nesmi byt za chranicem (ma svuj). Nicmene pokud chces nabijet treba jen z pretoku FVE, tak to s Teslackou nejde.
    LELI
    LELI --- ---
    SCHWA: muzes tam dat namisto te zasuvky co tam je treba toto:

    Staveništní rozvaděče a zásuvkové skříně | K&V ELEKTRO a.s.
    https://www.kvelektro.cz/stavenistni-stavebni-rozvadece-zasuvkove-skrine-249

    Zásuvková skříň ETI EDS11 RCD 4/2 16/32 B IP54 4x230V 1x400V/32A/5p 1x400V/16A/5p 001105415 EDS11 RCD 4-2/2-5 16/32) | K&V ELEKTRO a.s.
    https://www.kvelektro.cz/zasuvkova-skrin-eti-eds11-rcd-4-2-16-32-b-ip54-4x230v-1x400v-32a-5p-1x400v-16a-5p-001105415-eds11-rcd-4-2-2-5-16-32-p1791682

    a do toho zapojis tu moblini nabijecku, pripadne kde-co jinyho co se muze hodit, jsou tam i varianty s volnejma pozicema treba na ten elektromer, nebo imho budou i hotovy s elektromerem...
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    SCHWA: wallboxy obvykle ukazují jaká byla spotřeba a někdy mají třeba i export do excelu, takže elektroměr je možná zbytečný.
    MESTREY_
    MESTREY_ --- ---
    SCHWA: Nech si rovnou od nej namontovat i wallbox. Handrkovani se s mobilni nabijeckou te brzy omrzi.
    SCHWA
    SCHWA --- ---
    Dobře. Domluvím na to odborníka. Asi bych tam dal rovnou i nějaký malý elektroměr, at víme, kolik tam pronabíjím KWH. Kdybyste měl někdo kontakt na elektrikáře kdo s tím má zkušenosti, tak prosím do pošty. Praha.
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    Jak píše Leli.
    Já bych vyhodil zásuvku a na její místo instaloval podružný RZ s chráničem...
    Ono už jen tahat venku nějaký kabel, nabíjecí nebo prodlužku. Je fajn to mít pod prouďákem.
    Druhá věc je, až se zasuvka rozebere. Jestli je adekvátně zapojena. A nebude tam nějaká prastará hlína..
    SCHWA
    SCHWA --- ---
    Nejsou to firemní prostory. Je to naše rodinná vila, kde mám momentálně kancl, ale nebydlim tam.
    Velká rozvodní skřín (pojistky) je za zdí na chodbě. Ten dům čeká výhledově větší rekonstrukce a nerad bych tam teď delal něco, co by zahrnovalo rozkopání chodby, vedení zdí dalšího drátu, měnění pojistek a tak.
    Výhledově se to udělá, možná tam časem přibude další elektroauto, ale na přístí rok či dva bych rád zvolil nějaké bezbolestné řešení. Asi tu redukci z 4pin na 5pin a mobilní nabíječku jako posílal LELI.

    Na druhou stranu by se mi líbilo originální Tesla řešení. Když už do nového auta cpu tolik peněz, tak si rád připlatím za origo gear :)
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    LELI: Já to tady schválně nepsal, protože on "si v pohodě" nemůže nic. Kromě toho, že to není elektrikář (pokud ano, tak se samozřejmě omlouvám, a smažu to tu) a tohle by neměl zapojovat ani doma, tak obzvlášť ne ve veřejně přístupné budově a dvakrátobzvlášť ne ve firemních prostorách, kdy na všechno musej být revize a někdo tam za to zodpovídá.
    Mmch podle předpisů by laik ani neměl nahazovat jistič (což je samozřejmě přehnaný, ale kdyby se něco stalo, budou z toho oplétačky).
    LELI
    LELI --- ---
    NIKDAS: Chranic si muze v pohode dat do toho podruznyho rozvadece, ...
    LELI
    LELI --- ---
    SCHWA: ja mam na nabijeni PRE a CEZ chip, fungujou celorepublikove, PRE AC za 8 korun DC 11 a UFC za 13 (DC nad 75kW) a jednou mesicne prijde souhrnna faktura, CEZ AC taky 8 korun DC maj myslim jakykoli za 13, strhava se z karty po kazdym nabijeni, oboje bez mesicniho pausalu, chipy ti budou fungovat i na ostatnich nabijeckach v roamingu, cenik jde najit snadno. K tomu mam kartu Lidl a na ni aktivovany nabijeni auta, to se pak ovlada stojan mobilem v Lidl App, maj o korunu levnejsi AC i DC nez PRE. K tomu mas s autem automaticky superchargery, cena variabilni, ale k autu je zdarma nejakej pocet km nebo rok, okolo 11 korun to stoji, muze 13 ve spicce, asi je to videt v aplikaci tesla, zatim jsem neresil, strhne se to samo z karty z ktery se strhava konektivita a kterou se platila zaloha na auto, lze to zmenit. Jednorazovy pouziti Ionity bylo snadny, vyresilo se to mobilem u stojanu, akorat bylo za 21 korun za kWh. :-) Nejdrazsi byly v roamingu pre Teplarny brno, 25 korun za DC, po pohledu do ceniku za kolik ze to vlastne nabijim mi stacilo jen trochu a ne plna baterka. :-)

    Na 4kolik na zdi existujou tri reseni - mobilni redukce 4kolik na 5kolik s 5kolikovou mobilni nabijeckou, mobilni nabijecka s 4kolikovym konektorem, nebo tam dat wallbox (predpoklam ze tam je nekde driv jistic 3x16A a tloustka dratu minimalne 2,5 mm2, spis tam bude 4 mm2), bud tam dat malej rozvadec kde bude 3x16A jistic nebo vypinac a rozdeleni PEN zlutozeleneho na zlutozeleny a modry ve svorkovnici, z rozvadece vytahnout metr dratu 5x4 mm2 do wallboxu na stene, nebo si umi predstavit punkovy reseni primo na ten drat, kde by se v tom wallboxu wagovkou z zlutozeleneho rozdelil na dva - zlutozeleny a modry (misto tam na to je a revizak asi nebude uplne impressed :-) ).



    Mobilni nabijecka co mam a obcas pouzivam a vozim ve frunku je treba toto:

    https://www.amazon.de/-/cs/dp/B0CFZVC85V/ref=sr_1_1?crid=1UY5EXVXWFJQF&dib=eyJ2IjoiMSJ9.t7AsD8PSHQbk7AFB3BAGvfKLtUVzJ71U9JQvKcNfw6vz_20Cv2IzQyAHQuikE9pmsO7VJcGCvR0X_ybeHMTCEoBpvz8Qt3HhsOK02QP2cfbNv9_z9KNULufwAVBBHMZUxIgoUs5aXM798G4mHyRw9nGmqJTdZj3ut7tFyG_s8b1J5Hl-Q0H0ENY5kzXgY4kC9PjHvFIVNAABodastmy4IXphMJJMqzSxz335CI1Mp9CCR60f1kljtscidWLj2dp9ycmKQziOH_7Cbh11NxpQSIYopmrrWR6djQgL3sQVecbDlaTYvdrsxhBEbpv2WNeh3IhY3UT-6hqKmIFqU07anTG9zsXxWeidpyLDc4TTYSTVBMx5g8MB1uNI4xo0GjBxi1qZQkTkDDgyJFJdALJl-kKYythjKYGEdYAnR4X7Enh5KpqVqwf0s9J9ZCB9QVRb.tTeJ3JJBQ5CCCadK4Zn7gCw7qPvTMKbTF_Qk2KQ_agE&dib_tag=se&keywords=d%C3%A9+Charging+Cable+Type+2+CEE+Plug+11+kW+[3-Phase|10m&nsdOptOutParam=true&qid=1734858134&sprefix=d%C3%A9+charging+cable+type+2+cee+plug+11+kw+3-phase+10m,aps,168&sr=8-1&th=1
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam