• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.
    8) Při vkládání linků je nutné vždy přidat vlastní input (shrnutí, komentář, oponentura/souhlas apod.), stačí v pár větách zdůvodnit proč je sem odkaz umístěn.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    ADAM
    ADAM --- ---
    NANUQ: A hele, začal jsem svůj dotaz psat, než jsi to sem postnul :-)
    NANUQ
    NANUQ --- ---
    První zážitky z delší cesty s KIA EV9:
    Jeli jsme Praha - Budějovice a zpátky, celkem 328 km, většinu z toho po dálnici. Baterka byla na 100%, dojeli jsme 10% takže to beru jako reálný zimní dojezd (a to i po dálnici jsme kvůli mlze jeli tak 120). Bohužel mi to ale vychází, že jet po D1 na Moravu k rodičům na jeden zátah (300 km) bude asi nerealistické, což mě teda dost zklamalo. V podstatě je to přesně ten rozdíl cca 50km dojezdu, co má zadokolka oproti 4WD, který jsme si nakonec koupili. Budu mít doma peklo :-)
    Testoval jsem nabíjení na 150 kWh nabíječce a byl jsem velmi příjemně překvapen, jak ty procenta naskakovaly. V podstatě jsem měl nabito než jsem si prošel všechna menu v nabídce infotainmentu.
    Pořád nemám tu třífázovou nabíječku, měl bych ji dostat dneska, tak uvidíme jak rychle to půjde s ní, nabíjení z normální 230V zásuvky je joke. Podle manuálu by to mělo být 42 hodin z 10-100%, v reálu je to dvojnásobek. Tohle ještě budu řešit, on to sice nebude žádný primární způsob nabíjení, ale furt jsem s tím jako s nouzovkou počítal - ale 80hodin v podstatě není ani nouzovka.
    Docela jsem si ošahal ty asistenty. Asistent co pípá při jakémkoliv překročení rychlosti (i když blbě detekuje značku) a asistent sledování řidiče (teoreticky 3s oči třeba na palubce, reálně to prudí skoro furt) vypínám pokaždé, trochu opruz, že to je schované v menu. Asistent jízdy v pruzích vypínám v podstatě kdykoliv mimo dálnici / víceproudovky, je to pak výrazně klidnější jízda. Jinak vše funguje krásně a jízda s tím je hrozná pohoda.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    S3XY buttons pry take podporuji fog lights v bete, ale nevyzkousim, doma to nemam. Protoze vse co potrebuji mi funguje typicky na automatiku k me naproste spokojenosti.

    https://enhauto.com/button-functions

    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    NIKDAS: Přední mlhovky vidím v garáži v zrcadle, poslušně se to vypínalo a zapínalo. Zadní jsem si nahrál mobilem na video, zapnutí jsem v nem pak našel, detail jestli fungovaly všechny různé pokusy jsem nezkoumal a ani mě to nezajímá.

    V mlze jedu typicky v koloně. Zadními mlhovkami neoslnuji auta, která už už jedou za mnou. A ze zákona, když mě už vidí, ani nesmím. Ty zadní jsou na TMY dost vysoko, jako na spoustě aut. Přední svítí dolů, opět jako jinde, tam budiž. Takže zadni pls jen než vás někdo dojede, thx.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    NIKDAS: LAUNCHER: A zkontroloval jsi fyzicky, jestli se ti zaply?
    Já to totiž při předávce zkoušel vynutit a i když ikonka zmodrala (jakože jsou zaply), tak nesvítily. Muselo se vyjet z automodu.

    Jelikož jsem Teslu nikdy nevlastnil, ani za boha se mi nepovedlo je zapnout, až kdyz jsem zavolal slečnu, dozvěděl jsem se, ze i když na displeji klikneš na zapnutí mlhovek (a jejich ikona změní barvu) nezapnou se, pokud je zapnuty automaticky sviceni (coz teda v tom pripade nechapu, na co tam to tlacitko je, ale budiž).
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    Přes hlasové mi to taky jde...

    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    RATTKIN:

    Kdyz jsem to zkousel naposledy, tak hlasovy prikaz nefungoval. Schavlne to zkusim zitra znovu.
    Mlhovky NELZE zapnout za svetla s automatickym svicenim. To auto ti to proste nedovoli!
    Ikonky svetel se zobrazuji pouze pokud svitis nebo mas zaple automaticke dalkace (tzn bud bliknes dalkovejma abys mohl kliknout na ikonku, ktera se ti na par vterin obevi nebo to smrdlas ve velkem menu).
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LAUNCHER:

    Should Audi, Mercedes and BMW be afraid of this luxury sedan? Nio ET9 REVIEW
    https://www.youtube.com/watch?v=0iDJiLBlrPU
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    DAN_F: dneska jsme tu měli trošku mlhu celý den, no :)

    (Mlhovky jsem měl v permanenci a většina ostatních řidičů naštěstí taky.)

    DAN_F
    DAN_F --- ---
    DOCKINEZ: Dnes na té samé trase taky a po pravdě bych to užívání mlhovek v těchhle podmínkách celkem ocenil, protože řada aut byla vidět až když už jsem u nich byl zbytečně blízko.
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    ELIJEN: co ti dělá problémy? Hlasový příkaz nebo 2x kliknout na displeji?
    BASIK
    BASIK --- ---
    R_U_SIRIOUS: jen doplnim nejaky info

    lithium ceramic



    LFP z Wiki pro porovnani

    Specific energy 90–160 Wh/kg (320–580 J/g or kJ/kg)[1]
    Next gen: 180–205 Wh/kg[2]
    Energy density 325 Wh/L (1200 kJ/L)[1]

    Li-Ion

    Specific energy 1–270 W⋅h/kg (3.6–972.0 kJ/kg)[1]
    Energy density 250–693 W⋅h/L (900–2,490 J/cm3)[2][3]
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    DOCKINEZ: Tahle je drat i bezdrat. Nadseny z ni nejsem, ale to ja z zadne. Ted Ti z ni pisu, pripojena dratem, ten pribaleny by mohl byt delsi 😊
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    LAUNCHER: jj, mam je vypnute, protoze automatika funguje tak z 50% (bud se nezapne, kdyz chci, nebo naopak sviti ostatnim ridicum do xichtu)
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    LAUNCHER: Cool, dělaj i drátovou? :)
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    Pozitivní zpráva: Když už mě teda Elijen vyhnal vyjet s autem, tak jsem si dojel do Alzaboxu.

    Negativní zpráva: Venku je 3 C a já jsem si zapomněl bundu doma / vyzvedl jsem si to jen ve tričku 😃

    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    ELIJEN: LAUNCHER: IMHO máš vynuceně vypnuté dálkové.

    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    ELIJEN: Teď chci svých 10 minut zpátky 🙂🙂🙂

    R_U_SIRIOUS
    R_U_SIRIOUS --- ---
    Na 300 kilometrů nabito za pět minut: super baterie bude brzy skutečností | CHIP.cz
    https://www.chip.cz/na-300-kilometru-nabito-za-pet-minut-super-baterie-bude-brzy-skutecnosti
    Energetická hustota této polovodičové baterie je totiž téměř o 80 % vyšší než u běžných lithium-železo-fosfátových baterií (LFP). To znamená nejen výrazné snížení hmotnosti při stejném dojezdu, ale také skokové zkrácení doby nabíjení. Ta se zkrátila o více než 83 procent. Zatímco špičkové modely elektrických aut jako Porsche Taycan nebo Kia EV6 dokázaly nedávno nabít baterii na 300 kilometrů za 20 minut, s novou polovodičovou baterií to bude možné za pět minut. Zastávka s elektrickým vozem u dobíjecí stanice by tak v budoucnu neměla trvat o nic déle než s autem se spalovacím motorem u benzínky. Navíc další zastávka na dobíjení bude až po ujetí více než 1 000 kilometrů, a to i při svižné jízdě.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    DOCKINEZ: Hlavně bezpečně. Nikoho neproblikavam, netlacim se, neohrožuji. Nestojí mi to za to a jen chci živý a zdravý dojet do cíle. To samé přeji i ostatním.

    Pan ráno v dodávce mi nedal přednost na kruhaci, já to zadupl, on taky, asi čekal co bude. Usmál jsem se, mavnul rukou na pozdrav a jedeme dále, hlavně že se nic nestalo. Jednou třeba takhle někdo zahlchrani mě.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    GOR: mám Mustang Mach, ale asi nerozumím. Co se týká pálení do zrcátek, tak to nedělají - je vidět, jak se segmenty patřící k autu přede mnou ztlumí.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam