• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    JYRKA: Tak jsem to dohledal co mě zmátlo - ten post v prvním odstavci píše tohle jako hlavní průšvih

    JYRKA The Chaos Computer Club (CCC) a well-known *German Group of hackers reveals that the Volkswagen Group systematically collects movement data from hundreds of thousands of vehicles* from the brands VW, Audi, Skoda, and Seat and stores it over long periods.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    MINER: To nevim.
    MINER
    MINER --- ---
    JYRKA: A ví se, zda to uteklo? Bylo to exposed měsíce, což je na pováženou. Researcheři to odhalili, oni to fixli. Zatím jsem neviděl, že by někdo odhalil, zda to někdo sebral. Ví se už zda to uteklo? Průser je to i tak samozřejmě.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    FEDAJKIN: Data bez souhlasu sbirat nemohl. VW auta jdou z vyroby v privacy mode a vubec nekomunikuji, dokud si to zakaznik nepusti. Skodovka to ma trochu jinak reseny, ale opet se osobni data bez souhlasu nesbiraji. Pruser je to, ze to uteklo.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    Jinak teda já tady z té diskuze pochopil, že průšvih byl to, že ty data sbírali, a že to hned fixly, aby se to nedělo.

    Ale tohle zas tvrdí, že průšvih je, že ta data unikla. Což jsou jaksi dvě úplně jiné informace :)

    Další průšvih Volkswagenu. Unikla mu data o pohybu 800 tisíc elektroaut, problém se dotkl i Škodovek | Hospodářské noviny (HN.cz)
    https://byznys.hn.cz/c1-67538200-vime-kam-jezdis-na-schuzky-i-kde-nakupujes-volkswagenu-unikla-data-o-pohybu-800-tisic-elektroaut
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    a už se rozjíždí shitstorm lidí, kteří vědí prd. Malá ukázka:

    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    IV0: Nezkousel jsem, ale neslo by to normalnim kabelem?
    IV0
    IV0 --- ---
    Občas nabíjím u tchána, který má wallbox s 11 kW 7 m dlouhým kabelem napevno. Kabel nedosáhne k mému autu bez toho, že bych musel pokaždé jeho auto přeparkovat a pak zase vrátit, což je vopruz. Existuje prodlužovací kabel? Našel jsem pár zmínek na internetu v UK a USA, ale prodává ho u nás někdo?
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    PEPAZZ: Stellantis ohlásil takovou továrnu spolu s CATL ve Španělsku za 4 miliardy Eur. V USA to měl s CATL v plánu třeba Ford. Nicméně narazilo to na politický odpor, mam pocit ze to na nakonec neklaplo. Tesla evidentně má silnější lobby power + asi víc přidané hodnoty k tomu, na tom to asi postavili.

    Potenciální problem je to pro to, že třeba v tom případě Fordu šlo prakticky o továrnu CATL-inside. Číňani by dodávali články, know how a Ford by to zjednodušeně jen montoval dohromady, mozna by měl vlastní BMS a další komponenty, ale spíš by to byl zase nějaký third party supplier doporučený a navázaný na CATL.

    No a v tom je ten problém - ona se slavně otevře továrna na baterky, ale v reálu je to jen montovna závislá na Číně potažmo CATLu. Není tam skoro žádná pridana hodnota.

    Počítám, že ten Stellantis - CATL projekt bude to same, čili CATL-inside, montovna. Co tím chci rict, že i když se teď začnou ohlašovat slavně baterkarny, jen to paradoxně zvyšuje závislost EU automotive na Číně. A EU želízka v ohni zatím padají, viz třeba Northvolt.

    Ale abych nebyl jen negativní - z toho projektu Ford CATL neměla radost ani Čína kvůli potenciálnímu riziku know how transferu. Tak snad západní automakeri nejsou blbí a zkusí se to od nich naučit. I když vzhledem k tomu že u toho nejnovější dealu CATL už Čína neměla námitky, tak to spíš zní, že je ujistili, že si vše hlídají.
    MINER
    MINER --- ---
    COMODOR_FALKON: aha, přehlíd jsem.

    Horší než DG to neni. Na rozdíl od DG to nebyl podvod, ale chyba, a už se takové (bohužel) staly i dalším. A VW při odhalení zareagoval správně. Amatérizmus to samozřejmě je hrubej.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    MINER: Já reagoval na odkaz na "The Clickbait Viking"…

    To s WV je každopádně průser horší, než Dieselgate…
    MINER
    MINER --- ---
    COMODOR_FALKON: Potvrdil to přímo VW. Včetně důvodu. Chyba konfigurace, Cariad tým. Prej to hned fixli.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    LAUNCHER: Uvidíme, zda o tom přinesou info i nějaké důvěryhodné zdroje…🤷🏽‍♂️
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    JYRKA: Solidní :/

    A mně se různí dobří lidé diví, že se zuby nehty bráním vlastnictví connected auta.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    Moc si to přeji, ale uvidíme.

    Hyundai starts pilot production of solid state batteries for EV testing
    https://youtu.be/aA7EuJM4_fQ?si=6HWIlO82J1VNQSro
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    LAUNCHER: presne tak. Na soucasnych dotykovych pda delam hodne chyb, musim se na to soustredit a sledovat to. Na starych tlacitkacich jsem vytukal sms poslepu. Jen v tomhle prispevku jsem opravoval 3 typo.
    A typo pri ovladani systemu auta podstatnych pro bezpecnou jizdu bude vysoce pravdepodobne mit horsi nasledky, napr jizdu poslepu.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    JYRKA: promin vudec nevim na co reagujes. Chapu ze je Musk kontroverzni pro me je taky, ale uplne stejne jako koncern viz jeho dieselgate.
    MINER
    MINER --- ---
    LAUNCHER: Zdá se, že's mě nepochopil.

    Správná paralela je, že iPhone má touch dispplay na rich apps, plus dedikovaná tlačítka na to, co chceš dělat poslepu bez přemýšlení: spoušť foťáku, hlasitost a ještě jedno programovatelné.

    Stejně tak má auto mít touch na navigaci a další složité funkce, ale poslepu máš být schopen řešit akutní situace.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam