• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    JYRKA: Zase tu možná dostanu kouř, že jsem na tu či onu automobilku příliš hodný, teď zrovna na VW.

    Ale vysvětlení ID Jyrka mi dává smysl a zlý úmysl VW bych za tím nehledal. Doufám, že nedošlo ke škodám na majetku nebo na zdraví, řekněme VIP osob. A věřím, že je i opraveno a vyřešeno.

    Pokud se prostě jen všichni relativně bezbolestně poučili, tak za mě super.

    Kéž by se všichni dívali stejně přísně na své nedostatky, jako měří ostatním.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    FEDAJKIN: jde o to, ze k tem datum se dostane ten, kdo nema. To je hlavni problem. Zbytek je debilita novinaru.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    FEDAJKIN: V Lidlu. A s kokainen.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    JYRKA: V tom případě to co jsi postnul mi nedává smysl. Nemůžeš odhalit něco co je dávno veřejně přiznané a deklarované. To je jak napsat, že Známá hackerská skupina odhalila, že v Kauflandu prodávají banány.
    MINER
    MINER --- ---
    FEDAJKIN: Přijde mi, že nedorozumění je v tom, že ta věta nic neříká o tom, zda se souhlasem uživatele. A JYRKA: tvrdí, že je to by design jen se souhlasem.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    FEDAJKIN: ano. dela presne to, co deklaruje, ze dela.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    JYRKA: Hele neber to zle, ale mám pocit, že ted mluvím do zdi. Ještě jednou to tedy zkopíruju, přeložené, co jsi postoval:

    Známá hackerská skupina odhalila, že Volkswagen systematicky sbírá data o pohybech vozidel.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    FEDAJKIN: A co je za problem s ukladanim dat?
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    JYRKA: Tak jsem to dohledal co mě zmátlo - ten post v prvním odstavci píše tohle jako hlavní průšvih

    JYRKA The Chaos Computer Club (CCC) a well-known *German Group of hackers reveals that the Volkswagen Group systematically collects movement data from hundreds of thousands of vehicles* from the brands VW, Audi, Skoda, and Seat and stores it over long periods.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    MINER: To nevim.
    MINER
    MINER --- ---
    JYRKA: A ví se, zda to uteklo? Bylo to exposed měsíce, což je na pováženou. Researcheři to odhalili, oni to fixli. Zatím jsem neviděl, že by někdo odhalil, zda to někdo sebral. Ví se už zda to uteklo? Průser je to i tak samozřejmě.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    FEDAJKIN: Data bez souhlasu sbirat nemohl. VW auta jdou z vyroby v privacy mode a vubec nekomunikuji, dokud si to zakaznik nepusti. Skodovka to ma trochu jinak reseny, ale opet se osobni data bez souhlasu nesbiraji. Pruser je to, ze to uteklo.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    Jinak teda já tady z té diskuze pochopil, že průšvih byl to, že ty data sbírali, a že to hned fixly, aby se to nedělo.

    Ale tohle zas tvrdí, že průšvih je, že ta data unikla. Což jsou jaksi dvě úplně jiné informace :)

    Další průšvih Volkswagenu. Unikla mu data o pohybu 800 tisíc elektroaut, problém se dotkl i Škodovek | Hospodářské noviny (HN.cz)
    https://byznys.hn.cz/c1-67538200-vime-kam-jezdis-na-schuzky-i-kde-nakupujes-volkswagenu-unikla-data-o-pohybu-800-tisic-elektroaut
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    a už se rozjíždí shitstorm lidí, kteří vědí prd. Malá ukázka:

    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    IV0: Nezkousel jsem, ale neslo by to normalnim kabelem?
    IV0
    IV0 --- ---
    Občas nabíjím u tchána, který má wallbox s 11 kW 7 m dlouhým kabelem napevno. Kabel nedosáhne k mému autu bez toho, že bych musel pokaždé jeho auto přeparkovat a pak zase vrátit, což je vopruz. Existuje prodlužovací kabel? Našel jsem pár zmínek na internetu v UK a USA, ale prodává ho u nás někdo?
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    PEPAZZ: Stellantis ohlásil takovou továrnu spolu s CATL ve Španělsku za 4 miliardy Eur. V USA to měl s CATL v plánu třeba Ford. Nicméně narazilo to na politický odpor, mam pocit ze to na nakonec neklaplo. Tesla evidentně má silnější lobby power + asi víc přidané hodnoty k tomu, na tom to asi postavili.

    Potenciální problem je to pro to, že třeba v tom případě Fordu šlo prakticky o továrnu CATL-inside. Číňani by dodávali články, know how a Ford by to zjednodušeně jen montoval dohromady, mozna by měl vlastní BMS a další komponenty, ale spíš by to byl zase nějaký third party supplier doporučený a navázaný na CATL.

    No a v tom je ten problém - ona se slavně otevře továrna na baterky, ale v reálu je to jen montovna závislá na Číně potažmo CATLu. Není tam skoro žádná pridana hodnota.

    Počítám, že ten Stellantis - CATL projekt bude to same, čili CATL-inside, montovna. Co tím chci rict, že i když se teď začnou ohlašovat slavně baterkarny, jen to paradoxně zvyšuje závislost EU automotive na Číně. A EU želízka v ohni zatím padají, viz třeba Northvolt.

    Ale abych nebyl jen negativní - z toho projektu Ford CATL neměla radost ani Čína kvůli potenciálnímu riziku know how transferu. Tak snad západní automakeri nejsou blbí a zkusí se to od nich naučit. I když vzhledem k tomu že u toho nejnovější dealu CATL už Čína neměla námitky, tak to spíš zní, že je ujistili, že si vše hlídají.
    MINER
    MINER --- ---
    COMODOR_FALKON: aha, přehlíd jsem.

    Horší než DG to neni. Na rozdíl od DG to nebyl podvod, ale chyba, a už se takové (bohužel) staly i dalším. A VW při odhalení zareagoval správně. Amatérizmus to samozřejmě je hrubej.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    MINER: Já reagoval na odkaz na "The Clickbait Viking"…

    To s WV je každopádně průser horší, než Dieselgate…
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam