• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    SCHWA
    SCHWA --- ---
    SCHWA: Že jsem nevzal raději skladovku

    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    HOUMLES: Uz jsme to dekodovali nize, ma vynucene vypnuti dalkovych svetel, pak ta ikonka opravdu mizi. Alespon tak by se to chovalo na moji TMYP 23, pokud bych to vynutil. U me neni duvod proc to delat, ale jeho argumentum ze s automatickymi dalkovymi nema dobre zkusenosti nemam duvod neverit / proste jezdi v jinych situacich nebo je citlivy na jine veci. I tak se to da zapnout hlasove, bliknutim, S3XY buttons...
    HOUMLES
    HOUMLES --- ---
    ELIJEN: fakt tam nemas tuhle sedivou ikonku vypnutyho svetla? obrazek neni muj, ale tohle ja vidim kdyz mam zaply auto na TMY 2022 a kdyz na to kliknu tak dostanu ten popup nastaveni svetel
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    HOUMLES: V kombinaci automaticke sviceni + manualni dalkove tam neni nic (TM3 2021)
    HOUMLES
    HOUMLES --- ---
    jo a do tretice kdyz uz se resi svetla. ja jsem na severo-zapadu a ta 10ti denni inverze tady dala tesle pekne zabrat... teda jakoze vubec, pokud jsem rucne nezapnul potkavacky tak si vesele jezdi porad na denni sviceni ikdyz nebylo videt na 100m a autopilot mi hlasil snizenou viditelnost :)
    HOUMLES
    HOUMLES --- ---
    a teda abych doplnil diskuzi, tak ano.. pokud je zaply auto tak se svetlama clovek moc manualne neudela dokud to auto nevypne. coz mi teda prijde logicky "ok", ale lepsi by bylo pokud kliknu na mlhovky tak bych logicky taky ocekaval, ze je to zapne a vyhodi me to z auto rezimu (idealne aby se to neulozilo do profilu a pri pristim nastupu do auta bych ocekaval zas auto) coz ted oboje takhle bohuzel nefunguje
    HOUMLES
    HOUMLES --- ---
    ELIJEN: ad 1) .. i ve dne je tam videt ikona "disabled" svetla, ktera je klikaci a neni potreba lizt do velkyho menu, v zivote jsem nemenil svetla tak abych lez do menu nebo blikal dalkovejma :)
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    IV0: Zajimave. Ono je to teda asi dobre, ze to nefunguje, ale ty prodluzovaci kabely nejsou nejlevnejsi.

    RATTKIN: Uz jsem to tu rozepisoval:
    - ve dne ikonky nesviti
    - i kdyz si je vyvolas dalkovejma a zapnes mlhovky v pop-up menu, tak se realne mlhovky nezapnou (chyba v SW auta!)
    - kdyz jdes do nastaveni svetel pres "velke" menu, tak jsou mlhovky sedive/disabled a zapnout nejdou -> musis prepnout na manualni sviceni a az pak jdou zapnout.
    IV0
    IV0 --- ---
    STETKINS: Nejsem odborník, ale četl jsem něco jako že uvnitř kabelu je "elektronika" ve formě odporu na signálovém kabelu (v sérii) a mezi signálovým kabelem a nulou, který říká, jaký proud kabel podporuje (a asi i jakou má délku, ale tím si nejsem úplně jistý). Takže druhý kabel ten odpor změní na nesmyslnou hodnotu. Prodlužovací kabel musí být už čistý, bez rezistorů, aby do toho "nekecal".
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    IV0: Tak nějak nechápu, proč by to nemělo fungovat? Když řádně propojíš všech 7 pinů, tak to přeci fungovat musí?
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    ELIJEN: já mám 2021 TMY s atomem a normálně kliknu na ikonu světel pod rychloměrem
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    PEPAZZ: Jo, ale slovy klasika: Pachut zustava 😂
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    FEDAJKIN: jasne to je jen delegace vyroby na catl , to co dela tesla v Nevadě jsem pochopil ze je ale dost jona cesta, zajistí si vyrobni linku ve vlastní režii, s vlastním supply chain, jen budou platit fee za licenci dokud se to nenaučí obejit myšleno výrobu i bez licence.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    JYRKA: i kdyz vlastni jen cca 13% společnosti?
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    CATL unveils Bedrock skateboard chassis with focus on safety - CnEVPost
    https://cnevpost.com/2024/12/24/catl-unveils-bedrock-skateboard-chassis/

    CATL presented a video at today's event showing a prototype built on the Bedrock Chassis that did not catch fire, explode, or suffer thermal runaway in a 120 km/h frontal central pole impact test.

    The crash energy in the test is equivalent to 4.6 times the energy produced in the commonly used C-NCAP frontal crash safety test at 56 km/h.

    The Bedrock Chassis utilizes a three-dimensional bionic tortoise shell structure with the body integrated into the energy unit frame to provide protection for the energy unit.

    It uses submarine-grade hot-formed steel with a strength of 2,000 MPa, aerospace-grade aluminum alloys with a strength of 600 MPa, and multiple barrier structures to further enhance chassis rigidity, according to CATL.

    In terms of high-voltage disconnection, it achieves instantaneous disconnection of high-voltage circuits within 0.01 seconds after impact, and completes the residual high-voltage energy release from the vehicle within 0.2 seconds, setting a new industry record, according to the company.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    SPEEDY: A to jejich vykrucování je aboslutně cute :D To je fakt jak když se probudili po třiceti letech spánku do digitálního světa.

    Volkswagen has argued that accessing individual data was a more complicated process than it seems. “Only by bypassing several security mechanisms, which required a high level of expertise and a considerable investment of time, and by combining different data sets, was the CCC able to draw conclusions about individual customer data from certain users,” the company said in a statement.

    "bypassing several security mechanisms, which required a high level of expertise" = login/heslo admin/admin
    "combining different data sets" = spojit si dvě MYSQL tabulky
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    *borci
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    SPEEDY: Ten X odkaz co Jyrka postoval právě říkal, že hackeři odhalili, že VW sbírá data od uživatelích. Co Jyrka pak sám popřel, že nic neodhalili, že je to vřejná informace.

    Jsem si to konečně dohledal a co se stalo je, že boci z carriadu to nechalil nezabezpečený na Amazon cloudu lol

    Massive data leak at Volkswagen exposes locations of 800,000 EV drivers, for months | Electrek
    https://electrek.co/2024/12/30/massive-data-leak-at-volkswagen-exposes-800000-ev-drivers/

    A dost lidí z toho nemá radost, evidentně je to napárovaný na jména (wtf)

    In some 466,000 of the 800,000 vehicles involved, location data was extremely precise so that anyone could track the driver’s daily routine. Spiegel reported that the list of owners includes German politicians, entrepreneurs, the entire EV fleet driven by Hamburg police, and even suspected intelligence service employees – so while nothing happened, it seriously could have been a lot worse.

    Still, people aren’t happy, especially the German politicians whose names were included on the list, with Spiegel reviewing the data and showing it to a few affected high-level individuals – “shocking,” “annoying,” and “embarrassing” are some of the comments from those involved.
    IV0
    IV0 --- ---
    ELIJEN: Vyzkoušeno, auto nezačne nabíjet. Chtělo by to prodlužovací kabel, jako nabízejí třeba zde, ale radši bych to koupil někde v ČR: https://cz.noeifevo.de/en/products/noeifevo-typ2-5m-ev-ladekabel-verlangerungskabel-fur-ladestation-wallbox-3-5kw-7kw-11kw-22kw
    MESTREY_
    MESTREY_ --- ---
    FEDAJKIN: Dokonce jim ridic dava souhlas k tomu, aby je mohli sbirat a uchovavat, pokazde, kdyz startuje auto. To je ten nenavideny “OK button” ktery musi ridici EVs na platforme MEB rucne odklikavat nez najede infotainment.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam