• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    ☺️ Skoda ze to nema sedacku, pak by mi to dalo smysl treba pro starsi lidi, ale chapu ze legislativa.

    I Tried Japan's TINIEST AI Taxi...
    https://www.youtube.com/watch?v=Qa0ErxEQFD0
    IV0
    IV0 --- ---
    STETKINS: My to zkoušeli na Hyundai Ioniq 6 a Ford e-Mustang a ani jedno auto nezačalo nabíjet.
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    IV0: Tak mi bylo řečeno, že by to problém být neměl. Snad se hecnu a udělám to příští týden, tak pak dám vědět...
    IV0
    IV0 --- ---
    STETKINS: Já bych tipoval, že ta "elektronika" bude v konektoru u auta, protože jako bonus ten wallbox tím může proměřit, jestli není poškozený zemnící drát v kabelu. Navíc se běžně prodávají nabíjecí kabely bez konektoru na straně wallboxu, které jsou určené k zapojení do wallboxu. Používám dva AC nabíjecí kabely, jeden je 11 kW a druhý 22 kW a nabíjecí stanice je rozeznávají (u 22 kW napíšou 32A, u 11 kW kabelu napíšou 16A, nabíjení 11,2 kW - moje auto umí jenom 11 kW).
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    IV0: taky nejsem odborník, ale válí se mi tady wallbox 2x22kW a nechci aby mi hyzdil barák, tak ho budu dávat dovnitř do dílny s tím, že do carportu vytáhnu klasický cyky kabely a potáhnu je nahoře po trámech konstrukce a pak na to připojím kroucené kabely s koncovkou (ty drahý :-)). Tak doufám, že to bude fungovat :-D
    Mám za to, že ty prodlužovací, nebo i jen nabíjecí kabely jsou drahé, protože musí být pružné a přitom musí být schopné přenést vysoké proudy. Když ale kabel je na pevno přidělaný, tak stačí obyč cyky, která je sice taky drahá (když má průřez třeba 10) ale oproti těm prodlužovacím je za hubičku...
    HOUMLES
    HOUMLES --- ---
    LAUNCHER: aha, to jsem nejak minul, tak pak to chapu. ja mam dalkovy taky na auto a nevidim duvod je vypinat. za me jsou ty matrixy super.
    ja mel zaply auto dalky i u 18 let staryho bmw a tam byla tak 90% sance, ze to pozna auto pred vami takze na me blikalo dost aut a musel jsem to porad rucne schazovat :)
    SCHWA
    SCHWA --- ---
    SCHWA: Že jsem nevzal raději skladovku

    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    HOUMLES: Uz jsme to dekodovali nize, ma vynucene vypnuti dalkovych svetel, pak ta ikonka opravdu mizi. Alespon tak by se to chovalo na moji TMYP 23, pokud bych to vynutil. U me neni duvod proc to delat, ale jeho argumentum ze s automatickymi dalkovymi nema dobre zkusenosti nemam duvod neverit / proste jezdi v jinych situacich nebo je citlivy na jine veci. I tak se to da zapnout hlasove, bliknutim, S3XY buttons...
    HOUMLES
    HOUMLES --- ---
    ELIJEN: fakt tam nemas tuhle sedivou ikonku vypnutyho svetla? obrazek neni muj, ale tohle ja vidim kdyz mam zaply auto na TMY 2022 a kdyz na to kliknu tak dostanu ten popup nastaveni svetel
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    HOUMLES: V kombinaci automaticke sviceni + manualni dalkove tam neni nic (TM3 2021)
    HOUMLES
    HOUMLES --- ---
    jo a do tretice kdyz uz se resi svetla. ja jsem na severo-zapadu a ta 10ti denni inverze tady dala tesle pekne zabrat... teda jakoze vubec, pokud jsem rucne nezapnul potkavacky tak si vesele jezdi porad na denni sviceni ikdyz nebylo videt na 100m a autopilot mi hlasil snizenou viditelnost :)
    HOUMLES
    HOUMLES --- ---
    a teda abych doplnil diskuzi, tak ano.. pokud je zaply auto tak se svetlama clovek moc manualne neudela dokud to auto nevypne. coz mi teda prijde logicky "ok", ale lepsi by bylo pokud kliknu na mlhovky tak bych logicky taky ocekaval, ze je to zapne a vyhodi me to z auto rezimu (idealne aby se to neulozilo do profilu a pri pristim nastupu do auta bych ocekaval zas auto) coz ted oboje takhle bohuzel nefunguje
    HOUMLES
    HOUMLES --- ---
    ELIJEN: ad 1) .. i ve dne je tam videt ikona "disabled" svetla, ktera je klikaci a neni potreba lizt do velkyho menu, v zivote jsem nemenil svetla tak abych lez do menu nebo blikal dalkovejma :)
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    IV0: Zajimave. Ono je to teda asi dobre, ze to nefunguje, ale ty prodluzovaci kabely nejsou nejlevnejsi.

    RATTKIN: Uz jsem to tu rozepisoval:
    - ve dne ikonky nesviti
    - i kdyz si je vyvolas dalkovejma a zapnes mlhovky v pop-up menu, tak se realne mlhovky nezapnou (chyba v SW auta!)
    - kdyz jdes do nastaveni svetel pres "velke" menu, tak jsou mlhovky sedive/disabled a zapnout nejdou -> musis prepnout na manualni sviceni a az pak jdou zapnout.
    IV0
    IV0 --- ---
    STETKINS: Nejsem odborník, ale četl jsem něco jako že uvnitř kabelu je "elektronika" ve formě odporu na signálovém kabelu (v sérii) a mezi signálovým kabelem a nulou, který říká, jaký proud kabel podporuje (a asi i jakou má délku, ale tím si nejsem úplně jistý). Takže druhý kabel ten odpor změní na nesmyslnou hodnotu. Prodlužovací kabel musí být už čistý, bez rezistorů, aby do toho "nekecal".
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    IV0: Tak nějak nechápu, proč by to nemělo fungovat? Když řádně propojíš všech 7 pinů, tak to přeci fungovat musí?
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    ELIJEN: já mám 2021 TMY s atomem a normálně kliknu na ikonu světel pod rychloměrem
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    PEPAZZ: Jo, ale slovy klasika: Pachut zustava 😂
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    FEDAJKIN: jasne to je jen delegace vyroby na catl , to co dela tesla v Nevadě jsem pochopil ze je ale dost jona cesta, zajistí si vyrobni linku ve vlastní režii, s vlastním supply chain, jen budou platit fee za licenci dokud se to nenaučí obejit myšleno výrobu i bez licence.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    JYRKA: i kdyz vlastni jen cca 13% společnosti?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam