• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    Meanwhile, 40 Tesel ceka ve fronte na SC ve Svedsku
    x.com
    https://x.com/nicklasnilsso14/status/1875939959720571211?s=46
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    PEPAZZ: Vypadla jedná duležita podmínka, těch +- 130 mld USD co mají ročně z ropy..
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Celková registrace BEV v Norsku je jiz pres 800k a roste +-90k za rok, tam by jiz v2026 mel ElectroDad splněno.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    PEPAZZ:
    Top 10 new passenger cars 2024:
    1. Tesla Model Y: 16 858

    2. Tesla Model 3: 7 264

    3. Volvo EX30: 7 229

    4. Volkswagen ID.4: 7 222

    5. Toyota bZ4X: 6 007

    6. Skoda Enyaq*: 4 610

    7. Nissan Ariya: 3 772

    8. Volkswagen ID.3: 3 634

    9. Audi Q4 e-tron: 3 449

    10. Hyundai Kona electric: 3 278
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Norsko v roce 2024 88% prodanych aut byla EV

    Jake podmínky k tomu bylo treba vytcorit?

    The Norwegian EV incentives:
    No purchase/import tax on EVs (1990-2022). From 2023 some purchase tax based on the cars’ weight on all new EVs.
    Exemption from 25% VAT on purchase (2001-2022). From 2023, Norway will implement a 25% VAT on the purchase price from 500 000 Norwegian Kroner and over
    No annual road tax (1996-2021). Reduced tax from 2021. Full tax from 2022.
    No charges on toll roads (1997- 2017).
    No charges on ferries (2009- 2017).
    Maximum 50% of the total amount on ferry fares for electric vehicles (2018)
    Maximum 50% of the total amount on toll roads (2018-2022). From 2023 70%
    Free municipal parking (1999- 2017)
    Access to bus lanes (2005-). New rules allow local authorities to limit the access to only include EVs that carry one or more passengers (2016-)
    25% reduced company car tax (2000-2008). 50% reduced company car tax (2009-2017). Company car tax reduction reduced to 40% (2018-2021) and 20 percent from 2022.
    Exemption from 25% VAT on leasing (2015-)
    The Norwegian Parliament decided on a national goal that all new cars sold by 2025 should be zero-emission (electric or hydrogen) (2017).
    «Charging right» for people living in apartment buildings was established (2017-)
    Public procurement: From 2022 cars needs to be ZEV. From 2025 the same applies to city buses

    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    Filtr mlci, snad jeste nebylo, 3 roky stara parada.

    Electric Vehicles - Oshkosh Airport Products Striker Volterra electric vehicle
    https://www.youtube.com/watch?v=EdCLWrWDzfU
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LAUNCHER: "Capable of delivering more than 285 kW of power, while trimming up to 400 lbs off the curb weight of the original Roadster battery pack." 👍
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    CERMI_FOX: LAUNCHER: "kupovat novou baterku do 20 let stareho auta asi taky nema smysl"

    Tesla Roadster
    https://recell-ev.com/tesla-roadster-1

    Zkusenosti na Redditu jsou s Re/cell pozitivni, alespon co jsem videl. Nevim jak v EU, Re/cell jsou v Texasu. Ale verim ze do budoucna bude tehle sluzeb pribyvat.

    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    NIGHTHUNTER: přesně tak souhlas co je ještě zajímavější u toho taycana je ze plny nabíjecí vykon umi baterka uz pri 15 °C coz je velký posun o proti předchozí generaci kde muselo byt 35°C, to je pro spotřebu velký skok.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    CERMI_FOX: Tesla Roadster 1 je tu s nami jiz 17 let a drzi se lepe nez libovolne me zname ICE.

    Zivotnost baterii nejmene takhle:

    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    LAUNCHER: podle me rust v prodejich ani v 2025 nebude pokud neprijde jiny, novy massmarket model
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    LAUNCHER: leasingy pojedou stale na 2-4 roky , to se menit nebude
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Structural skateboard s veskerou technikou integrovanou do šasi, solidní počin od Catlu

    CATL first dominated world's EV battery market, and then?
    https://youtube.com/watch?v=eXKZCZe9XYQ&t=17s
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    LAUNCHER: ICE se bezne pouzivaji pres 20let a to auto dela to same a stejne rychle jako nejnovejsi. Jen v Cesku je prumerny stari asi 16let.
    Ze tak dlouho vydrzi EV vcetne baterky si nemysli ani nejvetsi optimista a kupovat novou baterku do 20 let stareho auta asi taky nema smysl
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    NIGHTHUNTER: Plus k tomu oblíbené kurvítka v podobě infotainmentů a služeb v nich, aktualizací navigace a vypnutí zastaralých mobilních sítí.
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    LAUNCHER: ono proti delší životnosti EV jde zase mnohem rychlejší vývoj a pokrok v rychlostech nabíjení baterií a úspornosti motorů...
    když si vezmeš 20 let starou Octavii 2.0 TDi, tak má 103 kW a rozdíl proti dnešní Octavii 2.0 TDi je z hlediska výkonu, spotřeby nebo dojezdu řekněme zanedbatelný... ano, Euro normy a škodliviny jsou někde jinde, ale to asi běžného člověka nezajímá :-)
    naproti tomu u EV je ten pokrok vidět s každým novým modelem/faceliftem - ať více podstatný typu Enyaq 80 vs nový Enyaq 85 s 210 kW motorem, který je zároveň úspornější než předchozí 150 kW, nebo modernizace Porsche Taycan kdy se rychlost nabíjení zvedla z 270 kW na 320 kW...
    takže sice i dnes můžeš spokojeně žít se starou Teslou, ale nová je přece jen o něco dál a ten pokrok může být důvodem k obnově vozových parků :-)
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    PEPAZZ: V Číně rostli 9% btw
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    Ještě bych s tou oslavou prozření ohledně H2 počkal.

    Long term storage EE je potřeba. Jen zrovna přes H2 cesta nevede, což se vědělo už nějaký čas, ale EU má setrvačnost 🙄

    Co teď s tím a jestli radši nepostavit pár desítek JE vám neřeknu, spočítat to technicky a politickou pruchodnosti, to bohužel neumím.

    Hydrogen Hype is Dying, And That's a Good Thing
    https://youtu.be/awN2w3sGj1w?si=sMJ9KjwW7SlghgOj
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    PEPAZZ: LAUNCHER: Nicméně bude do budoucna zajímavé sledovat, jak se výrobci EV poperou s delší životností EV proti ICE a tudíž možná pomalejšího cyklu obnovy voz parků...?

    Teď teda spekuluji, chování kupců může být klidne jinak... No každopádně jsem na tenhle aspekt zvědavý.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    PEPAZZ: 1) Čekání na TMY refresh.
    2) Netuším jak Q4 a prosím o případnou opravu, ale celý trh byl za 2024 níže oproti 2023.

    Takže brace yourselfs až budou čísla za Q4 ohledně "EV končí" a "Tesla končí", stejně jako každé čtvrtletí 2024 zatím.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam