• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • Přišli jste skrz odkaz na příspěvek, který již neexistuje.

  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    GOR
    GOR --- ---
    JYRKA: No pockej, a jak se teda 12V nabiji? U trakcaku je 12V altik?
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    GOR: ale to bys to zařízení musel mít. Navrhnout, vysoutěžit... :D
    GOR
    GOR --- ---
    JYRKA: Jsem ponekud zmaten DC-DC menic 400->12 V neni nic svetoborneho. Leaf urcite 12V baterku nabiji DC-DC menicem, jen kdyz trakcni baterka klesne pod nejakou uroven, stopne to.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    NIGHTHUNTER: já nevím, jestli to Tesla má. Moje 2020 určitě ne. Dokonce ani nevím, kdo to vlastně dělá - problém to trochu je, potřebuješ převádět 400 V na 12
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    MESTREY_: Primárně to, že většina zařízení a palubních systémů je pořád totožná jako u ICE modelů a tam je často ta 12V baterka jediný zdroj.
    MESTREY_
    MESTREY_ --- ---
    JYRKA: Ja to nechapu. Ta auta maji v sobe shitload of energy v trakcnim akumulatoru ale spolehaji na 12V batercicky, ktere si ani neumi udrzovat nabite (myslim, ze Skoda dobiji 12V jen za jizdy).

    Co jim v tom brani? Prece na to konstrukteri museli myslet, ne?
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    JYRKA: a je takový problém udělat nějaké dobíjení té 12V baterie, jako to má Tesla? Zaujalo mě to právě v tom videu o policejní Tesle Y v Táboře, že tam nemuseli řešit žádnou další přídavnou baterii pro vysílačku, majáky atd., což se jinak standardně dělá, protože Tesla právě dobíjí tu malou 12V baterku z velké baterky auta.
    Resp. teda ona Tesla přešla už někdy v roce 2021 z klasické olověné 12V baterky na Li-ion s napětím asi 15.5V, která už se nemusí po 4 letech měnit, ale měla by vydržet "doživotně" a teď se snaží o přechod na 48V, jako už to má Cybertruck.
    Chápu, že v případě koncernu není tenhle přechod tak rychlý - jednak kvůli platformám a taky nasmlouvaným dodávkám od odběratelů, ale tak trochu by se snad opisovat dalo, ne? ;-)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Jen takové zamyšlení, jak konstrukce auta a strachy konstruktérů ovlivňují uživatelský zážitek.
    Příklad 1: Ford Mustang Mach e.
    Pokud chceš natáhnout upgrade, tak jedině za jízdy. Auto stahuje software jedině s běžícím motorem, protože se konstruktéři bojí vybití baterky 12V. Výsledkem je, že když jezdíš krátké trasy, tak si nic nestáhne. A to, že je auto doma na nabíječce v dosahu wifi, nepomůže (na rozdíl od Tesly, například).

    Příklad 2: Koncern VW
    Protože se konstruktéři bojí vybití 12V baterie, tak auto během parkování není trvale připojeno k internetu. Pokud tedy chcete zjistit jeho polohu, zatroubit nebo zatopit, tak mobilní aplikace pinkne na backend, ten pošle tzv. wake-up SMS, ta probudí auto, to teprve pinkne na server, aby se zeptalo, vo co jako de. Takže to otravné zpoždění souvisí právě s technologií SMS.

    Příklad 3: zas Mustang
    Protože se konstruktéři bojí vybití 12V baterie, tak je omezen počet požadavků na auto. Výsledkem je, že si zatopíte, auto topí 5 minut a pak topení vypne (protože šetří baterku, samozřejmě). Jenomže manželka je ještě v koupelně. Ok, pustíte topení znova. To se povede, ale co čert nechtěl, žena je ještě před zrcadlem a auto po 5 minutách zas chladne. No a pak už to nepustíte, protože máte příliš velký počet požadavků :)
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    DOCKINEZ: v Německu taky neboj
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    DOCKINEZ: mě teda v tom jejich konfigurátoru CZ vychází levnějc, základní konfigurace je v NL 32k€ (800kKč) a v CZ 750kKč. Cena od ID PEPAZZ je se zašrtlýma dotacema, které jsme v podobné výši pro některé lidi měli tady taky
    SCHWA
    SCHWA --- ---
    Btw, tušíte někdo, proč se tu neprodává Polestar, když na silnicích v Praze je skoro každé druhé auto Volvo?
    SCHWA
    SCHWA --- ---
    DOCKINEZ: Za to může přece malá kupní síla :))
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    U nás základ skoro o 200k dráž.

    Inu, specifický trh, český zákazník si rád připlatí nebo tak něco...

    Test elektromobilu MG4: Dojezd, objem kufru, infotainment, cena
    https://www.garaz.cz/clanek/testy-nova-auta-technicka-spicka-sve-tridy-mozna-neni-uplne-dokonala-pomer-cena-uzitek-ma-vsak-mg4-solidni-par-veci-nas-ale-pozlobilo-21012284
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    ale koukam ze to asi sražej dotace ... je tam 6.000eur vyhoda a 2,500 bonus za nulove emise. otazka na co je to vázané.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    mg4 konfigurator, Holandsko!

    DAN_F
    DAN_F --- ---
    NIKDAS: Protože kabrio je v dnešní době, kdy jsou všichni zvyklí na relativní ticho a komfort klimatizace, pro většinu lidí hrozná pruda :)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    COMODOR_FALKON: At vyzkousi Hoppygo. Loni jsme si se zenou chteli pujcit na vikend kabrio a nic nebylo.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    NIKDAS: Ony nefrčí ani na bazarovém trhu…

    Brácha se švagrovou jezdili Tigrou, jenže teď jsou 3 a Tigra už 2 roky stojí v garáži - já jí nechci a seriozní kupci nejsou…
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    LAUNCHER: Líbí se mi jeho vysvětlení proč není víc BEV kabrio.
    Protože petrolheadi nekoupí BEV (ok, asi), ale hlavně protože ono už ani není moc ICE kabrio. Dřív šlo "skoro" každý auto koupit v kabrio verzi, ale dnes už je to extrémně okrajový produkt, který některý automobilky ani nedělaj.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    TMY ☺️👍

    The BEST All Around Car To Own | Doug Demuro
    https://youtu.be/2U3DjPuIlok?si=eVgFK41b4T8LgUgE
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam