• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    ale koukam ze to asi sražej dotace ... je tam 6.000eur vyhoda a 2,500 bonus za nulove emise. otazka na co je to vázané.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    mg4 konfigurator, Holandsko!

    DAN_F
    DAN_F --- ---
    NIKDAS: Protože kabrio je v dnešní době, kdy jsou všichni zvyklí na relativní ticho a komfort klimatizace, pro většinu lidí hrozná pruda :)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    COMODOR_FALKON: At vyzkousi Hoppygo. Loni jsme si se zenou chteli pujcit na vikend kabrio a nic nebylo.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    NIKDAS: Ony nefrčí ani na bazarovém trhu…

    Brácha se švagrovou jezdili Tigrou, jenže teď jsou 3 a Tigra už 2 roky stojí v garáži - já jí nechci a seriozní kupci nejsou…
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    LAUNCHER: Líbí se mi jeho vysvětlení proč není víc BEV kabrio.
    Protože petrolheadi nekoupí BEV (ok, asi), ale hlavně protože ono už ani není moc ICE kabrio. Dřív šlo "skoro" každý auto koupit v kabrio verzi, ale dnes už je to extrémně okrajový produkt, který některý automobilky ani nedělaj.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    TMY ☺️👍

    The BEST All Around Car To Own | Doug Demuro
    https://youtu.be/2U3DjPuIlok?si=eVgFK41b4T8LgUgE
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    cisla k nabijackam, narast vozidiel maju zrejme na svedomi dotacie, tak je dobre ze ani energetici nespia a navysuju kapacitu aj pocty

    Síť dobíjení pro elektroauta se loni rozrostla o stovky stanic, vzrostl i provoz
    https://oenergetice.cz/elektromobilita/sit-dobijeni-pro-elektroauta-se-loni-rozrostla-o-stovky-stanic-vzrostl-i-provoz
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    hehe na quore na mna vybafla nasledovna otazka, tak davam aj sem pre pobavenie :)

    How much heavier is a long range Tesla Model Y when its battery is full compared to when its empty? Please show the maths you used.

    The Long Range model holds 75 kWh of energy. The amount of difference in weight is not easily measurable. The weight of electrons or the equivalent charge is extremely small. So for all intents, there is no significant change in weight.

    Thanks to Jim in the comments for reminding me that there is no real gain or loss of electrons when charging, there are just moved between the electrodes and I have corrected the above paragraph

    However, the energy in the battery that it now has after charging has a mass equivalent for the 75 kWh. It amounts to about 3 micrograms. This is about 1/17th a grain of sand!

    But if you want to do the math though;

    E=mc^2
    So

    1 joule of energy weighs 1/c^2 kilograms, or 1.11 x 10^-17 kilograms
    1 watt-hr=3,600 joules
    1 Kilowatt-hr=3,600,000 joules
    75 Kilowatt-hr= 3,600,000 joules * 75, or 270,000,000 joules
    weight =1.11 x 10^-17 kilograms * 270,000,000, or 299.7 * 10^-11 kg, or 299.7 * 10^-8 grams, or .000002997 grams, or about 3 micrograms.
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    NIGHTHUNTER: Hele a má smysl akcelerovat při jízdě skopce když má pak zase přijít stoupání? tím se dá třeba u spalováků ušetřit...anebo je lepší si furt držet konstantní rychlost? Nebavím se o komfortu, bezpečí, ohledu na ostatní, ale čistě o ekonomice provozu.

    Já třeba jezdím spíš na nulovou rekuperaci a líbí se mi, jak má to auto o dost menší mechanický ztráty než spalovák (jasně, to nejnovější plachtění a aerodynamika už docela umí). Vyšší tam dávám jen při delším klesání, protože otrava furt brzdit
    KURE
    KURE --- ---
    NANUQ: jj plynulost rozjiždění a "dobrždovani" povazuju za jednu z největších předností EV.
    NANUQ
    NANUQ --- ---
    Já absolutně miluju na té maximální rekuperaci to dojíždění na červenou; tak plynulého zastavení nemá člověk možnost brzdou normálně nikdy dosáhnout, i když děláš "limo stop".
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    NIGHTHUNTER: NANUQ: Právě když máš citlivou nohu, tak to plachtění zařídíš i s max rekuperací. Ale za to šetření desetníků to podle mě nestojí :)
    NANUQ
    NANUQ --- ---
    Jasný, ono to asi nemá smysl na dálnici, kde stejně jedu na tempomat, ale zajímalo by mě, jak je to třeba ve městě. Zkusím k tomu něco pohledat.
    Ale stejně tipuju, že to budou spíš desetiny procent než jednotky.
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    NANUQ: Obecně bude urcite výhodnější, kdyz uz jsi rozjetej, tak tu kinetickou energii vyuzit na pohyb dopredu - takže rozjet a pak neutral, resp. plachtit… nez tu energii, kterou jsi vyuzil pro rozjezd zase s nejakou ztratou pri rekuperaci dobijet zpatky do baterky a tu dobitou energii v baterce pak zase s ucinnosti motoru a ztratama pouzit pro dalsi pohyb dopredu…
    Ale je to opravdu jen o nejakych ztratach pri rekuperaci, dobijeni baterie, ucinnost elektromotoru atd., protoze nic neni se 100% ucinnosti… ale nic extra dramatickeho :-)
    HOUMLES
    HOUMLES --- ---
    NANUQ: na YT je i spousta blaznu co to rozjede a v plny rychlosti tam hodi neutral a kdyz uz to pak jede malo tak zas hodi D a pridaj a takhle dokola... usetri to, ale za jakou cenu :)
    NANUQ
    NANUQ --- ---
    NIKDAS: Mám to úplně stejně, one pedal driving je super. Co mě ale zarazilo, že prý to není efektivnější než nastavení bez regenerativního brždění. Narazil jsem na to už v několika videjích (třeba carwow).
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    SCHWA: Ze zkusenosti muzu rict, ze driv nebo pozdeji prejdes na neustaly max regen (=>one pedal driving) a jen si vycvičíš pravou nohu, jak moc poustet plyn.
    A cim driv si zvyknes, tim lip.

    Ja na zacatku to mel nastaveny na mildest a max sem tam zkousel. Jakmile jsem presel na max, tak jsem si uvedomil, jaky jsem byl vul. (S nadsazkou je to podobny, jako když clovek prozře a přejde z ICE na BEV :D )
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    Nabíječky Polyfazer, původně to asi byla Veolia... někdo zkušenost.a nějaký úskalí s cenou, platbou, registrací atd?! Díky
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam