• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    LAUNCHER: u tmavsich laku mas v lete klidne 60-70 stupnu
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    Kdyz zaparkujete v lete na slunicku, tak je jedno jakou strechu mate. Byl jsem v Italii ve 40° vedrech a vyresila to klimatizace... Muzete si i zapnout overheat protection.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    U nezatemneneho čelního skla IMHO ten rozdíl zásadní opravdu bude.
    KURE
    KURE --- ---
    KORKMAZ: z toho by vyplývalo, že skleněná střecha zvětší teplotu interieru o 20+ ?
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    W_NOICE78: Ty pokovený skla odráží cca 60% světla, takže prý to dokáže snížit teplotu v interiéru asi o 15°C...tohle mi tvrdili před 10 lety u VW, když implementovali čelní skla s vrstvou Ag.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    W_NOICE78: Nikdy jsem se s tím nesetkal, mám teda bílou a bílý interiér a jsem jen v CZ, ne v Cali. Přijde mi to úplně stejné jako Oktavce před tím, ale změřeno to nemám.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    DOCKINEZ: VW nebo Renault pouziva pdlc folie, ktery ti znepruhledni sklo elektronicky. Nekdo pouziva integrovany rolety. Existuji ruzne aftermatket stineni, ktery funguje a nejak nerusi interier.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    LAUNCHER: V Tesle se interier v lete dost prehriva kvuli skleneny strese, proto ted ma nova Y metalickou vrstvu. Otazka je jak moc to bude ucinny.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Poprve jsem mel prosklenou strechu v Peugeotu 407SW. Tam mela i roletku, takze se daly vyzkouset obe varianty :)
    Jakmile jsi stahnul roletku, tak se auto prosvetlilo a bylo v nem prijemne. Citil jsem to i jako ridic.
    A kdyz jsem s tim byl poprve v Alpach… Od te doby kupuju sklo nahore, pokud to jde.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    DOCKINEZ: Protože je to pár mm tenký a proto je tam o několik cm větší prostor jednak pro hlavu, druhák větší hmota vzduchu a tudíž čistší vzduch. To s 190cm cením hodně.

    Co se průhlednosti týká, při jízdě to nevnímám, ale zvlášť malé děcka to ocení, je z toho tak akorát vidět obloha ve dne, jinak je to dost zatemněné alespoň u mě.

    Chce to osobní zkušenost, tohle bude každý vnímat trochu jinak IMHO. Někdo chválí optimističtější pocit, když má nebe nad hlavou, někoho by to mohlo stressovat, nevím.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    DOCKINEZ: Řidič z toho nemá nic, ale pokaždé, když někoho vezu, tak je to: "jéééé, vy máte prosklenou střechuu??"

    Mně osobně jako největší výhoda přijde, že sklo se oproti laku jentak nepoškrábe při mytí :)
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    (Ale samo to že to nechápu já ani náznakem neznamená, že to někomu haním nebo dokonce rozmlouvám - to je pro pořádek)
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    KORKMAZ: Já se přiznám, že to prostě nechápu. Střechu mám v autě i proto, aby mi nesvítilo do kabiny. Proč bych měl mít dobrovolně nahoře sklo a pak podle hesla „rovnák na vohejbák“ řešil případně zatmavování? Navíc je to těžší, míň odolný a v každým případě neekologičtější než normální plechová střecha.

    Za mě samý nevýhody, ale furt si říkám, že mi musí něco zásadního unikat.
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    GOR: nové nabíječky mají Chademo jen kvůli splnění podmínek čerpání dotace - Libor Hladík z PRE vysvětloval, že když staví rychlonabíječky za své (= bez dotací), tak tam nedají ani AC konektor, natož Chademo, ale když dostali dotaci, tak musí (tehdy při vypisování dotací to tak prostě bylo chtěné, nebo třeba když za peníze ostatních tak ať i pro všechny? ale v tomhle businessu všechno trvá roky, tak třeba oboje)
    já to rychlejší AC nabíjení chápu u aut s větší baterkou (100+ kWh) jako u některých Porsche/Audi, BMW... ale tam to naštěstí ti výrobci většinou umožňují připlatit na 22 kW, našel jsem třeba u BMW:
    (omlouvám se, těch 11 kWh mi ale opravdu ujelo, já jsem ten kdo to lidem opravuje ;-))

    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    NIGHTHUNTER: Tak já bych tu váhu u EV tak úplně nepodceňoval. Třeba ty nejlehčí malý auta, co jsou hmotností někde blízko spalováku mi přišli řidičsky nejzábavnější. V těch velkých krávách jsem se naopak cítil tak nějak blbě, ale třeba to bylo nastavením brzd a rekuperace.

    Jako já to chápal u formana atd, kde nešlo klimovat. Ale prostě chápu, že to někdo chce...za mě je to kontraproduktivní. Teď mi to nabízeli zadarmo a stejně jsem to odmítnul a vždy když jsem si konfiguroval auto, tak mi každej prodejce rovnou řekl, že je to kravina a ať si za ušetřený prachy koupím větší (hezčí) kola, což zase platí na mě.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    NIGHTHUNTER: já možná něco přehlížim, ale z pohledu bezpečnosti nevidím moc rozdíl mezi panoramatickou střechou a velkým oknem jako jsem asi měl já. Já bych si to prostě už nikdy do auta nedal, byť už teda znova žádné salta s autem neplánuju. Prostě jsem za ty cca 3 roky co jsem to auto měl, tak jsem tam žádné reálné benefity neviděl.
    Ty tam zjevně nějaké benefity vidíš a proto to chceš, pro BEV to zjevně neznamená žádný rozdil, což jsi vysvětlil - tak pak bych se ptal asi v nějakém klasickém auto audítku, kde budou mít lidi s tímhle víc zkušeností.
    GOR
    GOR --- ---
    NIGHTHUNTER: Tak Renault je dava/daval. Kdyz uz je na danem miste DC nabijecka, tak naopak ta 22 kW AC je marginalni naklad tim spis, kdyz to kouka z jednoho stojanu a muflon potrebuje vlastni type2 kabel ;-)

    Vsimni si, ze i nove zrizene nabijecky maji mnohdy Chademo, i kdyz ho nove uz skoro nikdo nedava.

    Nezamenuj kWh a kW, v auditku o EV by clovek mel tusit, jakej je v tom rozdil ;-)
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    GOR: většina veřejných AC nabíječek ale nabízí víc než 11 kWh, tak proč to dělají, když ty auto na to nikdo nechce dělat? ;-)

    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    KORKMAZ: vyšší hmotnost mi teda zrovna u EV jako nevýhoda nepřijde - v čem? Na výkonu? Ten u EV bývá většinou stejně mnohem vyšší než u spalováků, takže to není jako u trabanta, kde každý pasažér navíc znamenal nutnost podřazování do kopce mnohem dřív atd. Nebo na spotřebě a tím pádem dojezdu? Podívej se na nový Elroq a nový Enyaq - vlastně stejná auta, jen Elroq o 20 cm zkrátili, je lehčí, ale má horší aerodynamiku (koeficient Cx=0,26) oproti novému Enyaqu (Cx = 0,245), takže WLTP spotřeby jsou u něj o něco horší. Když si v konfigurátoru Enyaqa zvolím panoramatickou střechu, tak je výsledné auto o 24 kg těžší - to zní sice jako dost, ale upřímně by mi to vůbec nevadilo, v autě typicky vozím zbytečně i krámy co v součtu váží mnohem víc.

    Já se právě chtěl dozvědět něco o těch důvodech a řešil, jestli se vztahují jen otevíraná okna, nebo i auta typu Tesla 3/Y, Škoda Enyaq, VW ID.7... stále jste mi to nerozmluvili :-)

    Ale jinak obecně asi souhlas - střešní otevírací okno vyžaduje péči navíc, kontrolovat a čistit odtokové kanálky, aby nezačalo zatékat a oprava může drahá. Co se koukám do svých podmínek, tak ani na panoramatickou střechu se nevztahuje připojištění skel k povinnému ručení.

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam