• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    clovek by cakal ze v diskusii o elektromobiloch uz maju ludia vyjasneny rozdiel medzi kW a kWh a ejhle furt ne :)))
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DANYSEK: To si nerozumime. Jde o to, ze nenastavis, aby nabijel rychlosti 5 kW/h misto 11. Pokud by to slo, tak bych pokryl nabijeni jen ze slunce a nepricucaval ze site.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    ELIJEN: To prave neumi. Treba Mustang nabiji porad plnou rychlosti
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    JYRKA: To umi appka kazdeho EV, ne? Spis jestli to ma nejake API a moznost napojeni na HomeAssistant.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    MISO: Jde nastavit rychlost nabijeni z appky?
    MISO
    MISO --- ---
    NIKDAS: Mam 11 kW verziu, funguje to, za tie prachy nic lepsieho nie je
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    Lidl má dneska slevu na jejich 22KW wallbox.
    Z 11 999 na 7 999, k tomu jde ještě využíz 10% sleva s kodem Jarni10, takže pak WB vyjde na 6799,-


    Za kvalitu neručím, nemám s tím zkušenosti, ale cena je to hodně dobrá :)

    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    KUTAS: Podle me to bude dost podobny
    Tesla to Rivian? What You NEED to Know Before Switching!
    https://youtu.be/kgraa67RUg8?feature=shared


    ID.EVERY1 nebude mit SSP architekturu, je to porad na MEB.
    Jestli s timto budou chtit uspet, tak uz to meli prodavat ted, ale ne az za 2-3 roky.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    KUTAS: On to není SW, je to komplet architektura, včetně HW. V podání Rivianu to je srovnatelné s Teslou, možná lepší. VW si na to pravděpodobně bude dělat nějaký vlastní front a tam je ještě otázka, jak dobrý bude z UX hlediska.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    A vime jaky je Rivian SW? Je ta user experience srovnatenna s Teslou?
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    Jeste bych doplnil, ze je to prvni VW se sw od Rivianu.
    Volkswagen's cheapest EV ever is the first to use Rivian software | TechCrunch
    https://techcrunch.com/2025/03/05/volkswagens-cheapest-ev-ever-is-the-first-to-use-rivian-software/
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Volkswagen ID. Every1: Elektrický „lidový vůz“ za 500 tisíc přijde v roce 2027 | e15.cz
    https://www.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/volkswagen-id-every1-elektricky-lidovy-vuz-za-500-tisic-prijde-v-roce-2027-1422859

    v podstatě nová iterace e-up!, ne?
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    W_NOICE78: Tohle je rekl bych do zahlavi, resp. na nastenku.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    Mám radši kratší čumáky, ale proč ne 👍

    Volvo launches an all-new sedan! Volvo ES90 PREMIERE REVIEW
    https://youtu.be/Fo-lVDky_JY?si=2zn3YYpQ0twYQ5Hw
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    mozna uz to tu bylo
    Nový report evclinic.eu - zabývají se opravami BEV a hybridů včetně baterií..
    Analýza a vyvracení mýtů: EV nejsou dražší, dražší jsou fosilní vozy a hybridy!
    • Kolik stojí nová baterie? Kolik stojí nový motor nebo převodovka? Krátce a jasně – nekompetentní novináři a mainstreamová média vás roky dezinformují. Přitom tohle měla být jejich práce.
    • Excel dokument (odkaz níže) obsahuje ceny jednotlivých částí pohonných systémů, katalogová čísla, obrázky dílů z katalogů a další parametry. Ceny se mohou lišit podle zemí. Chybějící údaje jsou doplněny z katalogů z USA.
    Po měsících sběru dat z katalogů autorizovaných servisů jsme zjistili, jaké značky přežijí přechod na specializované servisy. Vše se odvíjí od 3 parametrů: Jednoduchost, servisovatelnost a dostupné ceny.
    Klíčové body:
    1. Hlavní problémy EV:
    • Největší slabinou nejsou baterie (kromě hybridů), ale:
    1. Elektromotory
    2. OBC (Onboard Charger)
    3. Tepelná čerpadla
    4. Baterie až na 4. místě
    • Kvalitní systém right-to-repair (právo na opravu) je zásadní.
    2. Ceny:
    • Hybridy mají nejdražší baterie na kWh – průměrně o 40 % dražší než EV.
    • Hybridní pohony jsou celkově nejdražší, následují fosilní vozy, zatímco EV jsou nejlevnější (průměrné ceny).
    3. Nejhorší značky pro opravy:
    • Xpeng, MG, BYD, Stellantis, Honda, Nissan, Volvo, Rivian, Lucid, Mazda, Hyundai, Kia
    • Kia blokuje přístup k systému “Kia Connect” pro HR a SLO majitele.
    • MG a BYD nemají aktivní RMI (právo na opravu).
    4. Neudržitelná vozidla:
    • Dacia Spring – vysoké ceny dílů vedou k totálním škodám i při malých opravách.
    • Lucid a Rivian nemají systém podpory, což z těchto vozů činí rizikovou investici.
    5. Tesla je král:
    • Nejlevnější baterie a elektromotory.
    • Nejlepší RMI systém, přístupný i běžným osobám zdarma.
    • Finančně nejdostupnější pohonný systém.
    6. Japonské značky a Toyota:
    • Pro hybridy nejlepší volba: Toyota a Lexus.
    • Pro EV: Tesla, BMW, Mercedes, Hyundai, Polestar, Volvo.
    Shrnutí: Největší ekonomičnost EV systémů spočívá v nižších provozních nákladech a cenách dílů. Hybridy jsou nejdražší, a pokud chcete jednoduchou a udržitelnou volbu, Tesla nebo Toyota vedou.
    Kompletní data v tabulce:

    EV vs ICE vs HEV by EV CLINIC - Tabulky Google
    https://docs.google.com/spreadsheets/d/10_jF89qI2njlzqcPw4BNmeW-F2AzMc9yR5PPxvmIdnU/edit?usp=sharing

    Mythbusting EV, ICE and Hybrid powertrain price Comparison – EV Clinic
    https://evclinic.eu/2025/01/19/ultimate-ev-ice-and-hybrid-comparison/
    MAGE
    MAGE --- ---
    Pekne reseni pro majitele cybertrucku =)

    https://x.com/robert08938405/status/1896524968734904671?s=46
    IV0
    IV0 --- ---
    DIM_: Hyundai Ioniq 6
    AVATAREK
    AVATAREK --- ---
    DIM_: Měl jsem aut mraky a uměla to zatím jen Tesla. A to máme druhé auto plně vybavený Mercedes rok 2022
    DIM_
    DIM_ --- ---
    NIGHTHUNTER: Jak pises o ty automatice (rychle se nahreje volant a pak se to uklidni, kdyz uz OK, atd), ktery jiny auto/znacka to ma?
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    LOPIK: Oni to chapou. Jen to zamerne ohybaji, jak se jim hodi.
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    JYRKA: Tak zrovna tady je to dost jasný, jen na autofóru asi moc nepochopili jak fungujou aukce - jako že se to nemusí vydražit.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    IV0: Na autoforum neklikam, ale mam taky takoveho posilace zprav (byt jsem zatim jen fanousek a vlastni BEV nemam).
    Najdu si na FB profil autoforum, kde je tutove dany clanek - projdu diskuzi, kde zatim vzdy byl nekdo, kdo clanek uvadel na spravnou miru, zkopiruju a poslu znamemu zpatky.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    IV0: Nic ve zlym, fakt. Ale jsou to lhari a da strasnou praci se dohrabat k tomu, co byla puvodni skutecnost
    IV0
    IV0 --- ---
    JYRKA: Ok, tak já se mažu, sorry.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    IV0: Hele, cokoliv z Autofora nema cenu komentovat, repostovat a ani jakkoliv si toho vsimat.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Jako vždy, revoluce začne ve Francii

    A dozen Tesla cars burned at store, arson is suspected amid global protests | Electrek
    https://electrek.co/2025/03/03/a-dozen-tesla-cars-burned-at-store-arson-is-suspected-amid-global-protests/
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    AVATAREK: nemá, neumí, co tak koukám do konfigurátoru tak ani nemůže... :-(
    a kromě toho, že ta masáž je na úrovni mého starého Passata (takže na nic), tak jak jsem zvyklý na sedačky z ID.7 s proti tomu skvělýma masážema, vyhříváním i chlazením, nejvíc mi chybí ta automatika (kterou umí i třeba Tesla), že prostě v tomhle počasí sednu do auta, chvíli to hřeje (včetně volantu), potom časem vypne vyhřívání, eventuálně pak přidá chlazení... tady prostě zapni si a vypni si sám (což normálně jde taky, ale rád bych tu možnost nechat to na automatice, se kterou jsem byl naprosto spokojenej)

    LAUNCHER: jj, dokonce i ten divočák zdrhnul po svých... ono to vypadalo jen jako ohnutá SPZ a pár prasklých plastů, jenže bohužel včetně jejich uchycení, takže prej na výměnu, nový nárazník se musí lakovat... a když 3 roky platím havarijko, proč ho taky jednou nevyužít a nenechat si vyměnit předek, stejně už tam bylo pár kosmetických drobností od parkování :-)
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    SCHWA: Gratuluji, doufám že s Teslou budeš alespoň tak spoko, jako já. Pojištění dobrý nápad. Tohodle bych se zrovna nebál, ale jiných věcí ano. Pořád je to auto, průšvihy se bohužel dějí, ostatně viz níže.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam