• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    Zoe. Bohužel nevím jaký ročník, jaká baterka. Ale má prokazatelně najeto 300 tis. km.

    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    IV0: To se dá ještě nějak snížit ta čezo-kauflandí cena 5,9 respektive 13?
    AVATAREK
    AVATAREK --- ---
    Jak to tak čtu, jsem rád za nabíjení doma. Za 20000km jsem nabíjel venku 15 minut, abych zjistil, jak funguje supercharger
    IV0
    IV0 --- ---
    RATTKIN: Já mám napríklad v mém plug&charge lepší ceny u Lidlu i Kauflandu (v případě jejich ČEZ nabíječek) než přímo od Lidlu/Kauflandu. Je to síce jenom 50kW resp AC11kW, ale tak zase si člověk nakoupí...
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    RATTKIN: Ono mi to tolik nevadí. Dobíjím doma, na dovolené i Forda dobíjím většinou na Tesle a nebo Ionity.
    Nicméně souhlas, je v tom hroznej bordel a člověk je oškubán na všech rozích.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Jinak k té architektuře BMW více najdete třeba tady na Linedin: https://www.linkedin.com/posts/friedel_sdv-automotive-mobility-activity-7305494402607542272-W9wo
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    JYRKA: do plug&charge dáš jednu kartičku a pak všude platíš zlodějské roamingy, které jsou někdy i 2x
    Technologie dobré, ale ano ignoruje se to a hlavně není jednoduchý poskytovatel, který by měl dobrou cenu všude. Jako má Tesla za 9,50 kč
    MAGE
    MAGE --- ---
    TEAPACK: Tak narazim na LOC 500 milionu vs 2 miliardy
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    MAGE: A nepleteš si jednotky? je to 86 TB vs 20 GB ;)

    Jinak můj ušmudlaný driver pro dva DC motory má dost přes tisíc řádků v asi 6 soubrech, protože je tam regulace podle tří parametrů, rampování pro plynulé přechody a synchronizace obou motorů jak podle natočení, tak podle dodávaného krouťáku.
    Takže 20 GB pro celý auto je vlastně docela přijatelný, hlavně když vezmeš v potaz, že tam je neskutečná security vrstva, kus robota od Boston Dynamics a k tomu herní počítač pro VR streaming, co jede třeba na 6 monitorech =)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    MAGE: To se boj, protoze se to nijak nelisi od soucasneho stavu.
    MAGE
    MAGE --- ---
    LOPIK: Začínám dost pochybovat. Jakože autíčko bude mít čtvrtinový LOC jak CELÝ Google?

    Currently, Google's version control "is an extreme case": as of 2016, the repository was storing 86 terabytes of data comprising two billion lines of code in nine million files (two orders of magnitude more than in the Linux kernel repository)
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    MAGE: What could go wrong..
    MAGE
    MAGE --- ---
    JYRKA: přes 20 gigabajtů softwaru a více než 500 milionů řádků kódu… bojim bojim
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Tohle se mi moc líbí:
    Méně kabelů a pojistek, špičkový výkon: BMW představuje „supermozky“ pro vozy Neue Klasse – AutoRevue.cz
    https://www.autorevue.cz/mene-kabelu-a-pojistek-spickovy-vykon-bmw-predstavuje-supermozky-pro-vozy-neue-klasse
    NTR23
    NTR23 --- ---
    NIKDAS: Ted v březnu uz jsem nabil z FVE 49 kWh a to je teprve 12.
    NTR23
    NTR23 --- ---
    NIKDAS: Dobil jsem 10 kWh, ne 10 km.
    FVE mám 8,4 kWp.
    Buď nesvítilo nebo bylo auto mimo.

    A přes zimu mám scénář, že veškerý odběr do sítě směřuji na nízký tarif mezi 22-4. Nabíjení auta i baterie FVE. Abych byl pres den dům soběstačný, takže ldyz svítilo tak to dobíjelo hlavně domácí baterii.

    Ten screenshot je jen část tabulky, která je dost komplexní a pořád ji ladím.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    NTR23: Hezká tabulka, když ji pošleš v xls můžeme to přidat na nástěnku :)

    Jinak co máš za fve, že jsi v únoru dobil jen 10km?
    Nebo to je tím, že jsi nebyl doma, nebo máš velkou spotřebu domácnosti?

    Já mám 12kWp, ale docela naprd sklon a i tak jsem už na stovkách km.
    NTR23
    NTR23 --- ---
    Dnes přišla faktura za elektřinu za únor, ta kusem doplnil další měsíc reálných dat z provozu elektromobilu a srovnání s předchozím spalovákem.

    IV0
    IV0 --- ---
    Já nabíjím doma, jezdím po celé Evropě, nouzově vždycky nabiju na prakticky všech stojanech po Evropě přes appku MyHyundai, ale jsem spořílek, takže jsem si udělej i čipy na PRE, EON a Innogy v ČR a nějaký německý, francouzský, španělský a dva britský poskytovatele. V kombinaci s nabíjením v hotelu mi to vždycky stačilo, mírný stres jsem zažíval jenom při prvním nabíjení v dané zemi, ale jak se to člověk naučí, tak už to jde.
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    Po týdnu žití s Elroqem 85 a 1300 km musím říct, že to není špatné auto a taky si klidně vystačím s veřejnýma nabíječkama (nebo bych si naopak asi pro většinu cest vystačil i jen s nabíjením doma). Mám teda čip od PRE, ale vyzkoušel jsem i aplikace v mobilu od E.ONu, ČEZu, Tesly i Innogy a všechny nabíjeli bez problémů, takže (kromě toho PRE) sebou žádné čipy ani karty nevozím (ano, někdy by bylo rychlejší pípnout kartou než v aplikaci v mobilu vybírat správný stojan a správný konektor, ale to se bavíme o sekundách rozdílu). Jinak snad překecám kluka na výlet na otočku za Ostravu, abych vyzkoušel pořádné rychlonabíjení na 200+ kW nabíječkách. Zatím i díky předehřevu baterie fajn :-)

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam