• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity. Zadne drama.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.
    8) Při vkládání linků je nutné vždy přidat vlastní input (shrnutí, komentář, oponentura/souhlas apod.), stačí v pár větách zdůvodnit proč je sem odkaz umístěn.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    MAGE
    MAGE --- ---
    TEAPACK: Tak narazim na LOC 500 milionu vs 2 miliardy
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    MAGE: A nepleteš si jednotky? je to 86 TB vs 20 GB ;)

    Jinak můj ušmudlaný driver pro dva DC motory má dost přes tisíc řádků v asi 6 soubrech, protože je tam regulace podle tří parametrů, rampování pro plynulé přechody a synchronizace obou motorů jak podle natočení, tak podle dodávaného krouťáku.
    Takže 20 GB pro celý auto je vlastně docela přijatelný, hlavně když vezmeš v potaz, že tam je neskutečná security vrstva, kus robota od Boston Dynamics a k tomu herní počítač pro VR streaming, co jede třeba na 6 monitorech =)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    MAGE: To se boj, protoze se to nijak nelisi od soucasneho stavu.
    MAGE
    MAGE --- ---
    LOPIK: Začínám dost pochybovat. Jakože autíčko bude mít čtvrtinový LOC jak CELÝ Google?

    Currently, Google's version control "is an extreme case": as of 2016, the repository was storing 86 terabytes of data comprising two billion lines of code in nine million files (two orders of magnitude more than in the Linux kernel repository)
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    MAGE: What could go wrong..
    MAGE
    MAGE --- ---
    JYRKA: přes 20 gigabajtů softwaru a více než 500 milionů řádků kódu… bojim bojim
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Tohle se mi moc líbí:
    Méně kabelů a pojistek, špičkový výkon: BMW představuje „supermozky“ pro vozy Neue Klasse – AutoRevue.cz
    https://www.autorevue.cz/mene-kabelu-a-pojistek-spickovy-vykon-bmw-predstavuje-supermozky-pro-vozy-neue-klasse
    NTR23
    NTR23 --- ---
    NIKDAS: Ted v březnu uz jsem nabil z FVE 49 kWh a to je teprve 12.
    NTR23
    NTR23 --- ---
    NIKDAS: Dobil jsem 10 kWh, ne 10 km.
    FVE mám 8,4 kWp.
    Buď nesvítilo nebo bylo auto mimo.

    A přes zimu mám scénář, že veškerý odběr do sítě směřuji na nízký tarif mezi 22-4. Nabíjení auta i baterie FVE. Abych byl pres den dům soběstačný, takže ldyz svítilo tak to dobíjelo hlavně domácí baterii.

    Ten screenshot je jen část tabulky, která je dost komplexní a pořád ji ladím.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    NTR23: Hezká tabulka, když ji pošleš v xls můžeme to přidat na nástěnku :)

    Jinak co máš za fve, že jsi v únoru dobil jen 10km?
    Nebo to je tím, že jsi nebyl doma, nebo máš velkou spotřebu domácnosti?

    Já mám 12kWp, ale docela naprd sklon a i tak jsem už na stovkách km.
    NTR23
    NTR23 --- ---
    Dnes přišla faktura za elektřinu za únor, ta kusem doplnil další měsíc reálných dat z provozu elektromobilu a srovnání s předchozím spalovákem.

    IV0
    IV0 --- ---
    Já nabíjím doma, jezdím po celé Evropě, nouzově vždycky nabiju na prakticky všech stojanech po Evropě přes appku MyHyundai, ale jsem spořílek, takže jsem si udělej i čipy na PRE, EON a Innogy v ČR a nějaký německý, francouzský, španělský a dva britský poskytovatele. V kombinaci s nabíjením v hotelu mi to vždycky stačilo, mírný stres jsem zažíval jenom při prvním nabíjení v dané zemi, ale jak se to člověk naučí, tak už to jde.
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    Po týdnu žití s Elroqem 85 a 1300 km musím říct, že to není špatné auto a taky si klidně vystačím s veřejnýma nabíječkama (nebo bych si naopak asi pro většinu cest vystačil i jen s nabíjením doma). Mám teda čip od PRE, ale vyzkoušel jsem i aplikace v mobilu od E.ONu, ČEZu, Tesly i Innogy a všechny nabíjeli bez problémů, takže (kromě toho PRE) sebou žádné čipy ani karty nevozím (ano, někdy by bylo rychlejší pípnout kartou než v aplikaci v mobilu vybírat správný stojan a správný konektor, ale to se bavíme o sekundách rozdílu). Jinak snad překecám kluka na výlet na otočku za Ostravu, abych vyzkoušel pořádné rychlonabíjení na 200+ kW nabíječkách. Zatím i díky předehřevu baterie fajn :-)

    LELI
    LELI --- ---
    RATTKIN, NIKDAS: nabijim a funguju nekolik let bez vlastni nabijecky, jenom verejne a je to uplne v pohode. Lze tak fungovat bez nejakyho realnyho omezeni v Praze, Ostrave, Opave, ... Nekde asi musis prizpusobit rutinu ve smyslu ze kdyz jedes na nakup, jedes k supermarketu kde maji nabijecku a zaparkujes u ni, namisto jinyho oblibenyho parkovaciho mista, nebo maji tu sit, co ti vyhovuje, ale Lidl bejva vetsinou volnej, Kauflandy a obchodaky je maji taky, PRE ma bonus v podobe nabijecek na trafackach, PRE jako Prazska energetika ma prekvapive nabijecky treba v Ostrave/Opave, takze v CR bohate staci mit PRE a CEZ chip bez pausalu a neresis nic, plus supercharger je bonus na cestovani, ale da se i bez toho. Lokalni vyjimky asi existuji a kdyz budes hledat, tak asi najdes mista kde to bude vetsi oser, ale nabijecku maj u supermarketu i v Bruntale... Pomaha mit dobrej elektromobil, aby bud hodne najel, nebo umel dobre nabijet, nebo oboji. 22kW AC je milej bonus, s tim se da zit i kdyz nemas DC.


    "ultrapředražené stojany kde po několika málo hodinách začíná penále" - PRE ma 150 kW za 13 Kc/kWh, tam ti staci 30 minut, nebo nevim co chces nabijet... 75 kW maj za 11, AC za 8. Lidl je o korunu levnejsi cca, vse bez pausalu a registraci. Domaci AC mas v prumeru v republice s distribuci a poplatkama a dph asi za 6 korun/kWh, nejak tam nevidim to hrozny predrazeni, ani proc bych tam mel stat vic nez "nekolik malo hodin"... (PRE na AC uctuje az po 3 hodinach, za to nabijes pulku auta a staci mit na to tarif nebo to odpojit a zapnout a fámy tvrdí, ze kdyz na cez stojanu platis PRE chipem v roamingu, tak se ti neuctuji zadne minuty, jen kWh).


    DOCKINEZ: umi to treba ionity, musis tam mit display a moznost nastavit a strhnout/blokovat castku, nabijecka je pak o dost slozitejsi kdyz ma vydrzet venku na mrazu a vedru, nez sloupek kde pipnes rfid a prijde ti ucet, nebo Lidl App kde to cely udelas z telefonu... Trochu problem bude u nas na vychode v placeni kartama, kde by nebylo dost penez, etc, kdyz to strhnes predem, tak vis ze nemusis vynakladat penize pak na vymahani neplaticu.


    SPEEDY: v ostrave mas ionity, plzen-praha-humpolec-brno-olomouc superchargery, plus hromadu jinejch mist, zalezi jak moc chces instalovat appky nebo mas bmw karticky nebo tak neco... Realne je to v pohode, nabijecek je vsude dost, ale chce si to zvyknout na appky/poridit chip (nechat treba poslat k rodicum na adresu CEZ chip, kterej je bez pausalu)
    SPEEDY
    SPEEDY --- ---
    Chystam se autem v lete navstivit rodice v CR + vylet to Krakova. Koukam, ze, co se tyce nabijeni, se mam na co tesit :-)
    NTR23
    NTR23 --- ---
    SCHWA: Jsou i s kabelem. Jsou i se zásuvkou bez kabelu.

    Ocenil jsem zásuvku, kde v obchoďáku jsou tři parkovací místa a na zdi 4 nabíječky. 2xČEZ, PRE, EON.
    Místa byla obsazená. PRE AC volně. Postavil jsem se úplně bokem na klasické nevyhrazené auto. A natáhl si 10 metrový kabel k wallboxu. 👌🏼
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    SCHWA: Tesla destination chargery jsem videl vzdy s kabelem, nastesti.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    SCHWA: Rozhodně je běžnější AC bez kabelu, ale jsou i s kabelem.

    Dost výrobců ti dá při koupi vybrat, ale třeba u hotelů asi dává smysl to mít bez kabelu, každej potřebuje jinou délku a kdybys tam dal nějakou desetimetrovou bestii, tak ti ji lidi při provozu poničí.
    SCHWA
    SCHWA --- ---
    RSZ: Jsem newbie… ale neni to tak, ze AC jsou vzdy bez labelu?
    DC pak vzdy s kabelem?
    RSZ
    RSZ --- ---
    DOCKINEZ: a bacha, potom přijedeš někam kde musíš nabíjet, protože si s tím počítal, a tam je ta nabíječka bez kabelu.. takže začneš šramotit v plném kufru věcí a hledat pod podlahou kabel
    ..normálka, jako bys k benzínce vozil kus šlauchu na natankování:)
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    DOCKINEZ: Kupodivu to jde ... uz jsem takhle par nabijecek potkal. I kdyz vetsinou se musi zadavat cislo karty na nejakem webu ... terminaly jsou asi moc drahe :(

    Ten rozdil mezi nabijenim na Tesla SC a PRE je ale tak propastny, az je to k placi.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam